Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Reizen / Ecuador eind 2018
« Laatste bericht door Phal Gepost op oktober 27, 2017, 09:28:49 pm »
Ik plan een reis naar Ecuador en zou willen ingaan op een voorstel van Ecuagenera. Er zijn al een handvol geïnteresseerden om de trip mee te maken.
Mocht je geïnteresseerd zijn stuur me een mailtje, dan nodig ik je uit zodra de plannen wat concreter worden. Ik zou dan alle geïnteresseerden willen samen brengen om eens te brainstormen hoe we het zouden kunnen aanpakken.
2
Kwekerijen & Tentoonstellingen / Uitnodiging opendeurdagen
« Laatste bericht door KBruyninckx Gepost op mei 14, 2017, 10:37:08 am »

Op zaterdag 3 juni en zondag 4 juni nodig ik jullie uit op de jaarlijkse opendeurdagen van Akerne Orchids van 9:30 tot 17 uur. Elke aankoop van planten en materialen in de serre gedurende dat weekend geeft recht op een kortingsbon.
Voor iedere bezoeker is er zoals steeds een hapje en een drankje.

Primeur!
De kwekerij beschikt over een unieke verzameling botanische orchideeën die mijn ouders opgebouwd hebben in de afgelopen 46 jaar en bevat heel wat zeldzame soorten.
Deze privé verzameling is tot nu toe zelden aan het publiek getoond maar vanaf dit jaar en enkel ter gelegenheid van het opendeurweekend komt hier verandering in.

Op zaterdag 3 juni en zondag 4 juni zijn er telkens 5 geleide bezoeken van maximum 10 personen voorzien in de koude privé verzameling, inschrijvingen op voorhand via https://www.bookeo.com/akerne

Gelieve te noteren dat de kwekerij gesloten zal zijn op donderdag 1 juni en vrijdag 2 juni en dit ter voorbereiding van onze opendeurdagen!

Boekenliefhebber?
Ook dit jaar zal Bert van Zuylen weer van de partij zijn op de opendeurdagen met zijn een interessant en uitgebreid aanbod van orchideeënboeken en -prenten en dit zowel nieuw, tweedehands als antiquarisch.
Gelieve er nota van te nemen dat Bert enkel op zaterdag 3 juni aanwezig zal zijn!

met vriendelijk groeten,
Kenneth Bruyninckx.
3
Kwekerijen & Tentoonstellingen / Akerne Orchids de nieuwe generatie
« Laatste bericht door KBruyninckx Gepost op april 14, 2017, 12:24:31 pm »
Na bijna 39 jaar professioneel orchideeën kweken is de tijd rijp om met 'pensioen' te gaan.

Akerne Orchids is geboren op 1 juli 1978 als een uit de hand gelopen hobby. Duizenden orchideeën heb ik verpot gedurende die vele jaren, opgeblonken, geschikt en herschikt als ik weer eens vond dat ze niet in de pas liepen als een goed getraind peloton.

Naast een carrière in de chemie, maakte Dirk tonnen potmengsel, heeft hij ettelijke kubieke meters water aan de planten gegeven en... RAIN MIX® ontwikkeld en geperfectioneerd, met als uitgangsbasis de MSU meststof.

Veel klanten keken bij het binnenkomen van de serre dadelijk naar rechts, om te zien of ik op mijn potplaats zat, velen dachten waarschijnlijk dat ik vastgelijmd was op die stoel, en als ik er al eens niet zat, maar ergens in de serre tussen de planten werkte, was hun eerste reactie : 'oh, ze is er niet ' ☹.

Onze klanten moeten zich evenwel geen zorgen maken, we hebben in onze oudste zoon Kenneth een goede opvolger!
Als kind was hij reeds gefascineerd door de plantenwereld, hij is opgegroeid tussen de orchideeën. Hij hielp in zijn vrije tijd zo dikwijls mee in de kwekerij dat hij spelenderwijs alle kneepjes van het vak leerde.
Bijkomend volgde hij de jarenlange opleiding voor orchideeënkeurmeester in het Verenigd Koninkrijk, en is sindsdien één van de weinige Belgen die zich volwaardig keurmeester mag noemen als 'British Orchid Council judge'.

Jullie zullen ons nog niet dadelijk moeten missen, we blijven in de buurt, we helpen waar we kunnen, de oude potplaats is ingewisseld voor een nieuwe achter de schermen en Dirk staat nog steeds klaar voor technisch advies.

Met ingang van april 2017 stellen we u trots de nieuwe eigenaar van Akerne Orchids voor: Kenneth Bruyninckx.

Dirk en Diane Bruyninckx - De Langhe
4
Terrestrische orchideeën / Eerste bloei in de tuin.
« Laatste bericht door Phal Gepost op april 02, 2017, 05:28:33 pm »
Calanthe discolor.  Eerlijkheidshalve moet ik zeggen, dat hij enige beschutting heeft gehad in een onverwarmde serre. Hij staat slechts 2 weken buiten.
5
Ik zoek ... / Bletiila ochracea
« Laatste bericht door angrek Gepost op november 13, 2016, 08:49:47 am »
Ik zoek Bletiila ochracea (de gele) voor de tuin.  Iemand een tip ?

Angrek
6
Aziatische orchideeën / koude en gematigde Dendrobiums
« Laatste bericht door orchimax Gepost op oktober 04, 2016, 07:14:16 am »
Hallo,
Vorig jaar besliste ik om ipv een allegaartje van orchideen bij te houden specifiek voor Dendrobium te gaan.

Ik zoek dus koude en gematigde Dendrobiums. Van zaailingen over "stekken" tot volwassen planten.
Ruilen of kopen.

Mijn top 15 van een lange lijst;
Dendrobium dickaeoides
Dendrobium dickasonii
Dendrobium exile
Dendrobium falconeri
Dendrobium fleckeri
Dendrobium infundibulum
Dendrobium jonesii
Dendrobium moorei
Dendrobium ochraceum
Dendrobium peguanum
Dendrobium scabrillingue
Dendrobium secundum
Dendrobium sutepense
Dendrobium teretifolium
Dendrobium tobaense
Dendrobium watii

Alvast bedankt voor jullie aandacht!
Orchimax
7
Ik zoek ... / koude en gematigde Dendrobiums
« Laatste bericht door orchimax Gepost op oktober 04, 2016, 07:13:10 am »
Hallo,
Vorig jaar besliste ik om ipv een allegaartje van orchideen bij te houden specifiek voor Dendrobium te gaan.

Ik zoek dus koude en gematigde Dendrobiums. Van zaailingen over "stekken" tot volwassen planten.
Ruilen of kopen.

Mijn top 15 van een lange lijst;
Dendrobium dickaeoides
Dendrobium dickasonii
Dendrobium exile
Dendrobium falconeri
Dendrobium fleckeri
Dendrobium infundibulum
Dendrobium jonesii
Dendrobium moorei
Dendrobium ochraceum
Dendrobium peguanum
Dendrobium scabrillingue
Dendrobium secundum
Dendrobium sutepense
Dendrobium teretifolium
Dendrobium tobaense
Dendrobium watii

Alvast bedankt voor jullie aandacht!
Orchimax

8
Vanda & aanverwanten / Re: Eindelijk...
« Laatste bericht door stefanie Gepost op augustus 23, 2016, 06:46:50 pm »
Heel mooi
9
Inheemse orchideeën / Re: VIRIONVAL weekend 2017
« Laatste bericht door snici Gepost op augustus 13, 2016, 07:05:24 pm »
patrick,

zoals je weet sta ik te popelen van ongeduld om mee te gaan… maar stuur mij via mail je juiste rekeningnummer nog eens door… dan komen de centjes zo snel mogelijk jouw richting uit…
cindy
10
Mededelingen / Oproep !
« Laatste bericht door angrek Gepost op augustus 11, 2016, 07:12:01 pm »
Oproep : we zoeken collega orchidofielen die hun ervaringen aka belevenissen willen neerpennen. Hiermee bedoelen we bezoekjes aan een bijzondere kwekerij of tentoonstelling, die Cattleya zaailing die na 5 jaar voor de eerste keer in je serre of op je vensterbank bloeit, een vegaderingsverslag, op jacht naar orchideeën in Guatemala, enz. Doe er ook wat fotos bij. Dan kunnen we hiervan een Gazet maken en deze op de website plaatsen. Alle credits aan de auteur natuurlijk. We verwachten jullie bijdragen op info@orchidee-vlaanderen.be.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10