Auteur Topic: Stinneke  (gelezen 863 keer)

Offline Stinneke

• Bekijk profiel
Stinneke
« Gepost op: januari 04, 2009, 02:27:49 pm »
Heykes,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben dan ook nog niet zolang geleden begonnen met het verzamelen van orchideeën.
Oncidium_Goldiana, Phalaenopsis_RozeStreep, Zygopetalum_Crinitum en Phalaenopsis_Yu Pin Leopard 'Arakaki' hdeb ik reeds in mijn bezit. Ook heb ik nog een mini Phalaenopsis wit en een orchidee waar ik de naam niet van ken.

Voor mijn collectie uit te breiden, had ik graag eerste deze goed leren verzorgen en daarom ben ik opzoek gegaan naar een vereniging die me zou kunnen hlpen met verzorging tips.
Geen enkele staat momenteel in bloei en de bloemstengels zijn terug gesnoeid. tot zover ben ik dus mee.
Is er iemand die mij kan helpen met verzorgingstips tijdens de rust periode van een orchidee :?:

Alvast bedankt, denk wel dat dit forum antwoord gaat kunnen bieden op vragen die ik heb.

Groetjes

Offline RdB

• Bekijk profiel
Re: Stinneke
« Reactie #1 Gepost op: januari 04, 2009, 03:53:33 pm »
Hoi Stinneke, van harte welkom.

DE rustperiode van een orchidee bestaat niet. Sommige, b.v. jouw Phalaenopsis hebben zelfs helemaal geen rustperiode. Andere willen tijdens de rust die voor (vaak) of na de bloei kan plaatsvinden een droge en/of koelere periode. Veel hangt af van waar ze vandaan komen. Over jouw orchideeen kun je al veel lezen op deze website: kies terug naar website, daarna orchideeen, daarna populaire hybriden. En heb je daarna nog vragen stel die dan gerust!

Ruud

Offline Marleen

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 04, 2009, 04:13:37 pm »
Hallo Stinneke,
Welkom op dit forum: goed dat je ons gevonden hebt!
Zoals Ruud al zei, is het moeilijk om te zeggen hoe je een orchidee moet verzorgen i.v.m. rustperiodes en zo... Er zijn namelijk zoveel verschillende soorten met allemaal hun aanpak. Veel lezen en veel vragen stellen, dus. En uitproberen, hé. Het helpt wanneer je een soort "verzorgingsboek" bijhoudt: je kunt dan de groei van jouw plant vergelijken met wat men erover schrijft.
Groeten en succes ermee.
Marleen

Offline The Joke

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 04, 2009, 10:11:31 pm »
hei stinneke,

ook van mij een dikke welkom.
er is om te beginnen vast en zeker in de regio Leuven een bijeenkomst. daar steek je enorm veel op.
maar zeker niet vergeten; op dit forum en deze site komt iedereen aan zijn trekken! dus kom maar op met vragen!
in elk geval; veel lezen is de boodschap. net zoals Marleen al vermelde, is er voor elke plant een andere verzorging. iedereen kan hier zijn mening geven over zijn verzorging voor zijn plant. maar dat wil niet zeggen dat iedereen dezelfde verzorging geeft. het is vooral ervaring opdoen, sneuvelt er eentje, niet panikeren. gewoon opnieuw proberen. je leert immers uit je fouten.

groetjes Joke.
T&T lid voor het leven.
wanted, dead or alive.

Offline Phal

• Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #4 Gepost op: januari 04, 2009, 10:17:30 pm »
Stinneke,

De vroegere voorzitter van de regio Antwerpen, is in Leuven vorig jaar een kring gestart.
Ga op de website-homepagina en je vindt alle nodige info.

Maar omdat je zo nieuw bent heb ik die info alvast hieronder gezet.

LEUVEN
Verantwoordelijke :...Theo Vreugde, Wijveld 28, 3010 Wijgmaal, tel : 016/44.49.80
Bijeenkomsten :.......elke eerste maandag van de maand in Sporthal Ymeria, Pastoor Bellonstraat 29 te Wijgmaal,
..........................in juni 2009 wegens Pinksteren de 2de maandag van de maand.

Je zal zien Theo is een pracht kerel die leeft voor zijn hobby, hij zal je graag helpen.

Maar je blijft hier natuurlijk welkom.
Succes,
Groetjes,
Patrick - Phal

Offline Titaatje

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 05, 2009, 04:03:08 am »
Hallo Stinneke,
Van harte Welkom
Gr Titaatje
Plus qu'hier, moins que demain.....

Offline Tati

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: januari 05, 2009, 06:44:09 pm »
Stinneke welkom op het forum, veel orchidee plezier.
Gr Tati.
Orchideeën zijn een wonder van de natuur,zo zuiver,zo puur \";)\"

Offline Marie

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: januari 05, 2009, 08:19:26 pm »
Van mij ook welkom op deze forum.

Grt.

M-Jeanne
Hier is het leuk!