PnP Dag 2009

• 73 Reacties
  • 8609 Gelezen

Re: PnP Dag 2009
« Reactie #60 Gepost op: april 21, 2009, 08:34:18 am »
Bedankt Tati voor deze mooie foto's, zo mogen wij ook toch een beetje meegenieten :P

Gr Titaatje
Plus qu'hier, moins que demain.....

*

Offline angrek

• Webmaster
  • 335
    • Bekijk profiel
    • http://www.orchidee-vlaanderen.be
PnP Dag 2009
« Reactie #61 Gepost op: april 23, 2009, 12:09:58 pm »
PnP dag 3. 19.04.09

Voor de derde keer op rij zijn we erin geslaagd om een leuke, goedgevulde namiddag  te beleven.

Patrick ( Phal) beet de spits af met een welkom speechje en een overzicht van de komende uren.
Terwijl  hij alles met ons meedeelde, kwam er een fotograaf naarboven in Bart ( Anabolic). Hier en daar kwam die een kijkje nemen. De resultaten ervan zullen te zien zijn tijdens dit overzicht.

We begonnen naar goeder trouw met een korte kennismaking. De meesten kenden elkaar wel, maar hier en daar doken toch enkele nieuwigheidjes op.

[attachment=3:1eyspuk0]DSC_6346.JPG[/attachment:1eyspuk0]

Een onderdeel van de namiddag was het reisverslag van PnP in Londen die Phal in elkaar had gestoken. We hebben een keertje een originele achtergrond voor de projector, namelijk een witte camionnette in plaats van een witte muur. Moet kunnen.  Na een kleine aarzeling van de projector kregen we de eerste beelden te zien. Phal gaf er ook de nodige commentaar bij. Hij zei wel dat we mochten bij aanvullen, maar hij deed dat zo goed, dat we hem gewoon hebben laten doen. Voor mijn part mag die dat de volgende keer nog doen.

[attachment=2:1eyspuk0]DSC_6355.JPG[/attachment:1eyspuk0]

Tijdens de voorstelling kregen we een hele uitleg over Microsiemens of zoiets. Maar voor die uitleg moet je je maar tot de twee P’s richten. Die kennen er meer van dan ik. Het heeft allemaal te maken met het zoutgehalte in het water al dan niet door meststoffen toegevoegd.

Het volledige reisverslag van Londen zal wel elders te lezen zijn, dus blijf ik een beetje op de PnP dag zelf.

Er is ook aangehaald om eventueel nog zo’n reisjes te doen met PnP voor een weekendje ofzo. Dus bij deze ineens een oproep voor enige ideeën. Laat maar komen. Er is op het einde van dit jaar een grote show in Dreesden, Duitsland. Misschien ideaal om nog eens internationaal te gaan. Maar verdere details zullen later wel te lezen zijn, we hebben nog tijd.

Een tweede agendapuntje was een evaluatie van het forum. Vele leden hadden liever het oude forum, en wie vraagt, die krijgt.   Een knelpunt bleek ook de wachtwoord procedure te zijn. Enkelen hadden problemen met inloggen en Angrek kreeg de volle laag mails bij hem. Dat zijn mailbox niet crashte blijkt nog steeds een raadsel.  Er is ook gesproken over de populariteit en beweging op het forum. Er zijn rustige perioden bij, blijkbaar niets nieuws te zeggen of te vragen. Om die reden zijn er nieuwe moderators gevraagd, of gewoon aangeduid. Ik ben bijvoorbeeld moderator van de verslagen en van het zeverrubriekske. Twee dingen die op mijn lijf geschreven staan. Bart (Anabolic) is moderator van (oeps, sorry niet genoteerd en vergeten), Maggie is moderator van de Venusschoen afdeling. Maggie wordt gevraagd aan kassa 4, Venusschoenen kassa 4.

Alle gekheid op een stokje. Diegene die zich ook geroepen voelen, een mailtje sturen naar één van de twee P’s. Als je een goed geïnformeerd bent over een onderwerp, iets dat jij wil runnen op het forum, niet twijfelen en mailen! Als er een vraag wordt gesteld, gewoon effe opziekwerk doen en proberen antwoorden te zoeken. Eigenlijk een beetje zoals het nu gebeurd. Het is ook de bedoeling om de topics een beetje draaiend te houden. Zo verkrijgen we een actieve site met een actief forum.

Genoeg concentratiewerk! Het buffet werd voor open verklaard. Net zoals vorige jaren hadden vele leden van alle lekkers bij. Tijdens een lekkere knabbel en babbel verzorgde Jaqueline ( de wederhelft van WdG) de drankjes.

Om onze knabbeltjes te laten verteren, waren we met de plantenbespreking begonnen.

Enkele leden hadden probleemplanten bij, maar dat is misschien iets voor de topic “ ziekten en plagen”.

Phal had een Cypripedium formosanum bij. Een prachtige pot vol bloemen. Een heel gewicht ook als je het mij vraagt. Hij had onderin de pot kiezelsteentjes gedaan om een waterreservoir te vormen voor deze aardorchidee. Om deze schoonheden te beschermen voor de vorst, verzamelde Phal deuren van wasmachines, die hij 20 frank per stuk betaalde. Ineens gingen er in België veel wasmachines stuk. Deurtjes overhoop.

[attachment=1:1eyspuk0]DSC_6358.JPG[/attachment:1eyspuk0]

Maggie had op haar beurt een Cypripedium tiberanum om te tonen. Ook een pracht exemplaar, maar een beetje te bleek naar haar goesting. Deze soort varieert van licht mauve tot bijna zwart. De kleur van de bloem wordt bepaald door de vindplaats van deze schoonheid.

Marleen toonde ons een Lycaste aromatica met twee flinke scheuten en 5 bloemen.

Bart had een Dracula severa bij die prachtige, grotere, bijna zwarte bloemen showde.

De Oncidium eurycline van Granny bloemde ook en geef toe, een schatje hé!
Om de volle namiddag af te sluiten trok een onschuldige kinderhand ( die van Phal) de tombola lotjes. Onze eigen naamkaartjes deden goed hun werk.

Volledig  geladen en voldaan gingen de leden terug naar hun thuisbasis. Wanneer is PnP 4?

[attachment=0:1eyspuk0]DSC_6365.JPG[/attachment:1eyspuk0]

Ik ben er zeker van dat deze vraag bij iedereen in het hoofd spookt.

Joke.  
Bedankt aan de fotograag Bart !
Once an orchid lover, always an orchid lover !

« Reactie #62 Gepost op: april 23, 2009, 01:53:12 pm »
er is een bord blijven staan van iemand. een wit bord met blauw, roze en gele tekening op de rand.
ik heb het meegenomen, maar zou de eigenaar zich bekend willen maken a.u.b..

The Joke.
T&T lid voor het leven.
wanted, dead or alive.

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #63 Gepost op: april 23, 2009, 02:18:25 pm »
Als ge nog een bord vind met lekkers op, dat is van mij !!!

Prachtig verslag zenne Joke, ge moogt dat nog doen.
En hopelijk helpt dat verslag een spook wakker schudden, niet enkel bij de aanwezigen, maar ook bij de afwezigen.

Overigens na het weekend hoop ik dat de Londen-Gazet kan verschijnen.

Groetjes,
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: april 23, 2009, 03:27:04 pm »
Weeral knap gedaan Joke, proficiat

*

Offline Marie

• 770
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: april 23, 2009, 05:38:32 pm »
Bijzonder goed verslag.
Bedankt reporter.

Grt.

M-Jeanne
Hier is het leuk!

« Reactie #66 Gepost op: april 23, 2009, 06:01:40 pm »
Altijd leuk om nog eens na te lezen. Krijg er zo weer plezier in!
Bedankt Joke.

Groeten,
Marleen

*

Offline Tati

• 441
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: april 23, 2009, 06:23:38 pm »
Goed om nog eens ne te lezen. Goed gedaan The Joke :D
gr Tati.
Orchideeën zijn een wonder van de natuur,zo zuiver,zo puur \";)\"

« Reactie #68 Gepost op: april 23, 2009, 08:03:16 pm »
Dat is weer een geslaagd verslag Joke , je bent een echte reporter!  8)
Grtz Bart  \";)\"
Orchid fever 4 ever!!

« Reactie #69 Gepost op: april 24, 2009, 03:01:16 am »
Prachtig verslag Joke :P

Gr Titaatje
Plus qu'hier, moins que demain.....

« Reactie #70 Gepost op: april 25, 2009, 08:50:01 pm »
Goed gedaan Joke.

En die Phal wil niet echt dat bord, maar alleen het lekkers!!! :D

FOEI

groetjes
Maggi
Iemand Phragmipediums of Paphiopedilums teveel, geef een seintje. Alle Slipper Orchids welkom!

« Reactie #71 Gepost op: april 26, 2009, 01:11:03 pm »
jaja, dat lekkers is al lang op. maar nog steeds weet ik niet van wie dat bord is!
zo zal ik na enkele jaren wel een ganse uitzet bij elkaar hebben.

The Joke.
T&T lid voor het leven.
wanted, dead or alive.

« Reactie #72 Gepost op: april 26, 2009, 06:56:57 pm »
ja,ja weer zoals Bobonne, dat zegt kris mijn man. dat is mijn bord. Bij de vergadering zal ikhet meenemen of kan naar marie jean geven.
we hope dat er nog iest georganiseerd wordt. botanise tuin in singapore dat is de moeite waard.
iemand weet nog welk produkten ik mort gebruiken voor mijn katlea die heeft virus? ik heb het apaart gehouden in andere kamer die geen planten is
 groejes diah

« Reactie #73 Gepost op: april 26, 2009, 08:01:22 pm »
Hei Diah,

ik heb er mijn kladverslag nog eens bijgenomen.
ik heb hier genoteerd dat jou Cattleya, die met die bruine vlekken op bulben en bladeren, een mogelijk virus heeft.
dat is jammer genoeg alleen te genezen met de vuilbak of op de mesthoop. de plant is ongeneesbaar ziek en zal andere planten besmetten.
als er een aantasting is door nematoden (wormpjes), dan kan je "Confidor" of "Provado" gebruiken.
normaal gezien moet deze informatie bij de topic " ziekten en plagen". maar ik heb er bijlange niet voldoende informatie over om er een topic over te beginnen.
misschien heeft Phal die foto nog en kan er zo iets over rond gebouwd worden.

viewtopic.php?f=28&t=234
(ziekten en planten, onderwerp "bladvlekken op Cattleya")

hier staat ook een beetje vermeld ivm bladvlekken op een Cattleya. maar ik weet iet of het hetzelfde is.
het bord komt terecht. die breng ik de volgende bijeenkomst mee.

groetjes The Joke.
T&T lid voor het leven.
wanted, dead or alive.