Akerne Orchids opendeurweekend

• 17 Reacties
  • 2560 Gelezen

Re: Akerne Orchids opendeurweekend
« Reactie #15 Gepost op: juni 08, 2009, 03:35:24 pm »
Ik zal dan ook maar mijn lijstje lanceren, zeker  :cry:
Het was echt super-gezellig en niet té druk.
Zo hebben we het ook over diverse fora gehad, waarbij we vaststellen dat het overal wat stilletjes is, mogelijk te wijten aan de zomerse tijd??
Ik heb iets bijgeleerd over de familie Dracula: Je moet ze echt goed koel houden en dan groeien ze als kool. Er stonden trouwens heel wat plantjes in bloei...
En oh ja: we hebben ook een potje van hun nieuw ontwikkelde meststof gekregen. Het heet Akerne's rain mix. Te gebruiken met regenwater dus en het zou een betere toediening geven van de verschillende componenten NPK, maar ook extra calcium en magnesium. Anders dan gewoonlijk samengesteld en niet specifiek voor bloei of groei, maar juist daardoor efficiënter..  Je geeft bij elke gietbeurt een heel klein beetje (halve gram per liter) en daardoor zou er ook nooit teveel gegeven worden. Uitproberen dus.
Groeten,
Marleen
« Laatst bewerkt op: juni 09, 2009, 06:21:03 pm door Marleen »

« Reactie #16 Gepost op: juni 09, 2009, 06:29:30 am »
Voordeel van hun meststof is ook dat het perfect te gebruiken is als bladbemesting, dus ideaal om Orchideeën die er slecht aan toe zijn er toch nog door te krijgen (bvb met slecht of te weinig wortels).
Ben ook eens benieuwd wat deze meststof zal geven is in ieder geval makkelijker, gewoon altijd geven, niks dan voor groei dan voor bloei, om de zoveel keer geven (vergeet ik toch meestal).

« Reactie #17 Gepost op: juni 09, 2009, 05:21:20 pm »
Inderdaad zeker uitproberen en de resultaten hier posten hé.

groetjes
Maggi
Iemand Phragmipediums of Paphiopedilums teveel, geef een seintje. Alle Slipper Orchids welkom!