Cymbidium

• 50 Reacties
  • 7309 Gelezen

Re: Cymbidium
« Reactie #45 Gepost op: februari 21, 2012, 08:43:38 pm »
Hallo Sandy

Ik heb ze vanaf Mei allemaal buiten staan onder een partytent ,  ze krijgen zo eens per week water en zo nu en dan voeding  .Afhankelijk of er regen is geweest  , tot nu toe doen ze het op deze manier bij mij prima . Als het echt koud word haal ik ze naar binnen , het is in de serre overdag 18 en snachts 16 graden .Ik ga ze deze zomer koemestkorrels geven , heb  gelezen dat ze daar ook erg van houden . Suc6 met je plant , hopelijk krijg je volgend jaar nog meer bloemstelen erin .

Groetjes Marianne
Ik vind ze gewoon mooi .

« Reactie #46 Gepost op: februari 22, 2012, 11:48:00 am »
Hoeveel water geef je ze dan in de zomer? Heb namelijk gehoord dan cymbidiums zuipertjes zijn... Wat doe je in de winter met het water? minderen, of geen?

alvast bedankt!!
groetjes
sandy

« Reactie #47 Gepost op: februari 22, 2012, 09:01:12 pm »
Ik geef ze gewoon een scheut , en gooi het water wat er uit loopt dan weer uit de pot .Bij mij krijgen ze elke week een beetje ,  nadat ze naar binnen zijn gegaan . En ik controleer ze heel goed op slakken , die vreten anders later  aan je mooie bloemen .Als ze de eerste tekenen van stelen gaan maken geef ik ze iets meer water , maar zorg er wel voor dat er geen water in de onderpot  blijft staan .
Ik vind ze gewoon mooi .

« Reactie #48 Gepost op: februari 28, 2012, 05:27:46 pm »
Nieuwe kleurtjes

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Groetjes Marianne
Ik vind ze gewoon mooi .

« Reactie #49 Gepost op: februari 29, 2012, 01:18:44 pm »
Prachtig gewoon, met dat lichte streepje erin :)
groetjes
sandy

« Reactie #50 Gepost op: maart 06, 2012, 08:10:22 am »
Die druppeltjes heb ik ook bij een stevig bloeiende phalaenopsis. Het is er enkel verschenen wanneer de bloei volop bezig was.

Beestjes heb ik niet gevonden. Tenzij die natuurlijk erg hard hun best doen om verstoppertje te spelen :wink: