Sri Lanka

• 7 Reacties
  • 853 Gelezen

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
Sri Lanka
« Gepost op: augustus 04, 2009, 09:16:17 am »
In september maak ik met mijn echtgenote een erg korte kennismakingstrip naar Sri Lanka. We hebben kennis gemaakt met een Sri Lankees- Sri Lankiaan of Srilanker...? Hoe moet je dat zeggen. (Ik denk dat het een Singalees is. De Singalezen zijn de grootste etnische groep van Sri Lanka.)  Deze gaf ons vol enthosiasme de aanbeveling om zijn geboorteland te bezoeken. Hij houdt jaarlijks benifts voor locale hulpprojecten. Huizenbouw na de Tsunami, wezenopvang, enz.  Hij overtuigde me van de relatieve veiligheid om er te reizen, van de lage kosten ter plaatse, van de vriendelijkheid en openheid van de mensen en van de gemakkelijke-beschikbare reisformules.

Zoals gezegd een kennismakings trip zal het worden. Want blijkbaar is er ook een hele orchideeënrijkdom. Ik ga bekijken of ik er een volwaardige orchideeëntrip kan voor voorbereiden.

Zijn er nu al mensen die me tips kunnen geven specifiek i.v.m. orchideeën, natuur in het algemeen, of topics die ik niet mag missen als ik daar ben.
Gedurende deze trip ligt het programma vrij vast, maar mits contacten aldaar kan ik me informeren i.v.m. bereikbaarheid en uitvoerbaarheid van eventuele Nationale parken, betreedbaarheid van collecties en botanische tuinen, enz. En dit vooral met het oog op eventuele volgende bezoeken.
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
Re: Sri Lanka
« Reactie #1 Gepost op: augustus 27, 2009, 03:35:07 pm »
Yes, de tickets zijn toegekomen. Nu nog pakken.
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline MiB

• 640
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: augustus 27, 2009, 04:29:02 pm »
Have fun!!

Gr. Miranda
Leef vandaag, gisteren is al geweest en morgen moet nog komen.  

*

Offline Marie

• 770
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: augustus 27, 2009, 06:45:03 pm »
Goede reis en geniet ervan.

Grt.

M-jeanne
Hier is het leuk!

« Reactie #4 Gepost op: augustus 28, 2009, 01:14:44 pm »
Ik ben heel heel erg benieuwd hoe het er nu uitziet. Ik hoop dat er een reportage-ke van komt! Veel plezier en veel kijkgenot.
Groeten,
Marleen

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 02, 2009, 10:28:25 am »
Het hele verhaal staat op het net. Vanzelfsprekend bij 'Reisverhalen'.

De oogst aan orchideeën was niet erg groot, maar het was dan ook een cultuurreis!
Wel weet ik ondertussen al één geslachtsnaam meer. 'Robiquetia specie'  (Dank U Herman!) Ik had hem voorlopig als Cleisocentrum …??? vermeld.

Het verhaalte van Mr.Wanigatunga is voorhaal een collectie informatie van internet over zijn bijdrage aan de Chesea flowershow en het vernoemen van de hybridenaam naar de Koningin.

Veel leesplezier.
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #6 Gepost op: oktober 02, 2009, 05:10:59 pm »
En of!! Ik heb je verhaal met plezier én nieuwsgierigheid gelezen. Je gaat het niet geloven, maar ik voelde mij ineens weer 25 jaar jonger: zo herkenbaar en zo weinig veranderd (op't eerste zicht) en sommige van jouw beelden zijn eigenlijk net dezelfde als die van mij van toen... Vreemd gevoel, hoor. Leuk verslag en blijkbaar ook leuke reis: je hebt de mooiste dingen gezien en dat heeft maar één nadeel: wanneer je terug zou gaan, lijkt het alsof je alles al gezien hebt. Behalve alle orchideeën dan, natuurlijk  :wink: . Had ik er toen zoveel van geweten als nu!
Groeten,
Marleen

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 02, 2009, 06:27:23 pm »
Ik ben reeël aan het onderzoeken of ik geen echte orchid-trip kan in elkaar steken naar daar.

Eéntje die iedereen aankan. Dus geen fysieke slag, geen al te onhygiënische omstandigheden en toch puur orchids!
Eentje, waar je redelijk luxueus kan verblijven, maar waar je de natuur in kan vanuit daguitstappen.  Wellicht enkele uitschieters in een natuurpark...

Momenteel kruipt het toerisme uit een diep dal. De toerist denkt nog steeds dat er nog oorlog is. Er is wel een enorme politiemacht op de been. Maar het is er rustig en het is de moment om 'misbruik' te maken van de momenteel lage prijzen, die men biedt om het toerisme te lokken. Als het herneemt, stijgen de prijzen zo weer.
Vanzelfsprekend voor langer dan één week ! En als je daar bent, moet je toch wel iets van de lokale cultuur meepikken. Maar laat ons zeggen, maximaal 20% van de tijd.  De opgelegde rustdagen zeg maar.

Als er interesse voor is, hoor ik het graag.
Groetjes,
Patrick - Phal