Paphiopedilium Leeanum

• 6 Reacties
  • 891 Gelezen

*

Offline Anjo

• 15
    • Bekijk profiel
Paphiopedilium Leeanum
« Gepost op: september 26, 2009, 06:04:43 pm »
Dag Iedereen,

Kon het weer niet laten bij Jacky ....

Phapiopedilium Leeanum ,   spicerianum x insigne   gekocht.

Vind het wel een mooie....

groetjes,

Anne-Marie
Van deze orchidee, de Phalaenopsis liodoro hou ik veel ....  De geur maakt me blij ...

Re: Paphiopedilium Leeanum
« Reactie #1 Gepost op: september 27, 2009, 04:44:31 pm »
Het is inderdaad een hele mooie Anne-Marie. Ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft.
Bij mij doen de Paph'en het niet zo goed en ik ben dan ook van plan om ze allemaal te verkopen op de eerstkomende veiling in Kontich (bij Jacky, dus). De planten gaan er bij mij alleen maar op achteruit en ik kan meer genieten van een mooie foto op't forum dan van een hoop bladeren die verder niks doen...
Succes ermee!
Groeten,
Maleen

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 02, 2009, 10:42:16 am »
Heel mooi. Ook ik heb lange tijd geen succes gehad met Paphiopedilums maar het laatste jaar is dat veranderd. Ik heb ze koeler gezet en de bladeren worden regelmatig beneveld, ik zeg wel beneveld, niet besproeien. Het substraat zelf hou ik aan de droge kant. Er staat op het ogenblik een in de knop, een hele mooie hybride die ik voor een prijsje heb kunnen kopen omdat ze was uitgebloeid. Als de bloem open is komt de foto.

greetz,
jeannine

*

Offline geert

• 92
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 10, 2009, 08:57:53 am »
Hele mooie bloem, maar betwijfel toch dat dit een leeanum is.
Leeanum is een kruising van insigneXspicerianum.
Spicerianum zit er precies wel in maar kdenk dat heteerder met gratrixianum gekruist is of zoiets.

*

Offline Anjo

• 15
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 14, 2009, 02:27:10 pm »
Ha bedankt iedereen om naar men aanwinst te kijken !!!

En zeker bedankt om de verzorgtips !

Jeannine, Bedoel je met benevelen bvb naar de grond spuiten zodat er rakelings een "nevel" langs de orchidee passeert ?
Ik kijk alvast uit naar de foto

ha en Geert eigenlijk schreef ik gewoon het kaartje over, ik ken er nog maar  weinig van en ga dus eens zoeken naar een gratrixianum.....

tot schrijfs,

Anne-Marie
Van deze orchidee, de Phalaenopsis liodoro hou ik veel ....  De geur maakt me blij ...

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 22, 2009, 09:12:54 am »
Citaat van: "Anjo"
Jeannine, Bedoel je met benevelen bvb naar de grond spuiten zodat er rakelings een "nevel" langs de orchidee passeert ?
Benevelen doe ik met een heel fijne verstuiver op de bladeren. Daarvoor gebruik ik de Orchideeën spray van Compo omdat die heel fijn verstuift. ¨Dat is natuurlijk te duur om dat veel te gebruiken maar eens dat leeg is vul ik dat met regenwater of flessenwater.

De Paphiopedilum is intussen veranderd van eigenaar, (snif, snif, heb altijd nog spijt  :x ) maar ik heb er wel een foto van:

Hier is de bloem pas open, nadien wordt deze feller geel van kleur.

greetz,
jeannine

*

Offline Anjo

• 15
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 22, 2009, 01:48:24 pm »
Ha Jeannine wat een goed idee,   zal spray op men lijstje zetten .....

Wat ik ook al gedaan heb is de plantenspuit onderste boven houden en dan sprayen, heb zo ene die dat kan,  en dan regent het fijne druppels.

Bedankt,

Anne-Marie