A'pen 12.02.10

• 6 Reacties
  • 917 Gelezen

A'pen 12.02.10
« Gepost op: februari 12, 2010, 06:34:48 pm »
we gaan er weer voor deze avond.
het is nog een groot vraagteken wat er ons deze avond te wachten staat.
het vraagteken is zowel letterlijk als figuurlijk.
maar wie meer wil weten zal moeten komen kijken, of wachten op het verslagje.

grtjs The Joke.
T&T lid voor het leven.
wanted, dead or alive.

*

Offline Marie

• 770
    • Bekijk profiel
Re: A'pen 12.02.10
« Reactie #1 Gepost op: februari 12, 2010, 07:35:48 pm »
Ik zal moeten wachten op het verslagje,kan niet gaan,rug geblokkeerd,maar ik lees het wel.

Grt.

M-Jeanne
Hier is het leuk!

« Reactie #2 Gepost op: februari 26, 2010, 07:08:34 pm »
ja, hier is het verslagje waarop sommigen zaten te wachten.
eindelijk heb ik tijd gevonden om het af te werken en te posten.

zoals reeds vermeld stond er geen onderwerp voor deze avond.
maar Momo Maurice kreeg de avond zonder probleem gevuld met zijn toelichting over de verschillende orchideeëntijdschriften die in omloop zijn.
- The Orchid Revue; het is een tijdschrift dat 4 keer per jaar verschijnt, maar vooral gevuld wordt door reclame.
eigenlijk staat er weinig nuttige informatie in, of een bespreking of uitbreiding van een orchidee.

- Orchideeën; dit tijdschrift wordt uitgegeven door het NOV.
hier vind men uitgebreide informatie over de planten en hun benodigdheden.
ook de volgende shows en evenementen komen hierin aan bod.

- Orchideeënjournal; een Duits tijdschrift
er gaat weinig of geen aandacht naar shows of evenementen waar er niet voldoende reclame wordt gemaakt voor het tijdschrift. een beetje kieskeurig dus.
men kon ook, mits een klein extra bijdrage, oudere tijdschriften verkrijgen. waarschijnlijk een overstock die moet weggewerkt worden.

- Venusschoen; ons eigen tijdschrift natuurlijk niet vergeten!
over het algemeen nogal redelijk theoretisch gericht, en volgens sommigen mogen er wel meer foto's in komen.
over de jaren heen is er een enorme revolutie gebeurd met ons tijdschrift.
er werden verschillende modellen en opstellingen geprobeerd, met alle wisselvallige gevolgen vandien.

-America AOS; dit is een Amerikaans, redelijk dik tijdschrift met veel reclame in.
Het is niet mogelijk om het boekje per kalenderjaar te verkrijgen.

-er zijn verschillende "flopboekjes" die de ronde doen in de orchideeënwereld. het ene al wat flopperiger dan het andere.
sommigen bevatten vele foto's zonder verdere uitleg of inhoud, met moeilijke en onverstaanbare teksten.

Het volgende onderwerp dat Momo ons meedeelde, was dat er op 19 en 20 juni in de regio Brabant een show wordt verzorgd en waarvan regio Antwerpen er gaat meehelpen.
Het tweede weekend van maart is er een oppot-voorstelling voorzien in Schoten waar het OVV 100 euro per dag mee krijgt om enkele vrijwilligers te sturen. Dus, al diegene die zich geroepen voelen, kunnen een mailtje sturen naar Fabienne of Momo Maurice.

Op de website is er door vergissing dezelfde agenda geplaatst over de bijeenkomsten van regio Antwerpen 2009 voor het programma van 2010. Maar ik ben er zeker van dat de juiste en volledige agenda één dezer dagen tot onzer beschikking staat.

Om verder te gaan met de avond, was er de plantenbespreking.
Ik moet wel melden dat er enorm mooie planten getoont werden.
om enkele op te noemen, een Ascocentrum minimatum, Sophronitella Wolacea, Laelia Flava, Sophrolaeliocattleya Hsim Buu Lady “ Red Beauty” ( een prachtige fluweel mauve-bordeaux bloem),…

Even verder op de avond werd er naar goede gewoonte de tombola verzorgd door Fabienne.
Zowel een gewone tombola als eentje voor de mensen die telkens opnieuw hun schoonheden meebrachten naar de club zodat wij konden meegenieten.
T&T lid voor het leven.
wanted, dead or alive.

*

Offline Marie

• 770
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 27, 2010, 07:30:17 pm »
Bedankt Joke voor het verslag.
Ik ben ook geabonneerd op het tijdschrift van NOV en ik moet zeggen dat het wel interessant lezen is,met mooie foto's en uitleg.

Grt.

M-Jeanne
Hier is het leuk!

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #4 Gepost op: maart 01, 2010, 06:12:23 pm »
OK,

Begrepen, ik heb wat gemist. Weet iemand het programma van maart?

Ik vroeg de agenda van 2010 op aan Momo, doch kreeg nooit antwoord. (Of mistte het mits mijn over volle mailbox tijdens mijn vakantie.)
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #5 Gepost op: maart 02, 2010, 05:07:07 pm »
ik wacht ook nog op het definitieve programma.
om mijn verslagje te vervolledigen ivm Schoten, wacht ik nog een mailtje af van Momo Maurice met het exacte adres.
maar van de moment dat ik het weet, weten jullie het ook.

grtjs The Joke.
T&T lid voor het leven.
wanted, dead or alive.

« Reactie #6 Gepost op: maart 09, 2010, 06:44:52 pm »
ik heb het juiste adres doorgestuurd gekregen van Momo'tje voor aankomend weekend.

Life & Garden tuincenter
Brechtsebaan 591
Schoten

het is maar een klein detailtje, maar wel een belangrijk!

tot int weekend.

The Joke.
T&T lid voor het leven.
wanted, dead or alive.