PNP-dag 2010

• 68 Reacties
  • 7006 Gelezen

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
PNP-dag 2010
« Gepost op: maart 16, 2010, 05:16:25 pm »
[size=200]PnP-dag  -  23 / 05/ 2010 [/size], juiste dag wordt eerstdaags medegedeeld. Waarschijnlijk 16 of 23 mei.

Gastheer : Rik Claessens van ‘Claessens Orchideeën’ uit Leveroysedijk 3, 6034 SW Nederweert-Eind, Nederland   T: +31 (0)495-460990,  +31 (0)495-460990,  F: +31 (0)495-460992  E:info@claessenorchideeen.nl http://www.claessenorchideeen.nl/

Niet dat we niet tevreden waren over de fantastische hulp die we in het verleden van Orchideeënkwekerij ’Jacky’ mochten ontvangen. Maar we wilden ook eens tegemoet komen aan de vraag van enkele van onze Noorderburen, en de PNP-dag wellicht beurtelings in België en Nederland laten plaatsvinden.
(Eigenlijk komt alle eer voor dit idee toe aan Wim De Groot, maar vermits wij PNP beschouwen als een tool voor alle orchideeënliefhebbers gingen we graag in op dat voorstel.)

[size=150]Agenda-voorstel [/size]:

1e. Voorstellen:
Bij het binnenkomen stelt iedereen zichzelf even voor in aan de groep. Om de mensen met plankenkoorts wat uit hun zorgen te helpen, wil ik graag bij wijze van voorbeeld van start gaan.  Voor enkelen is dit een herhaling, maar voor d enieuwen onder ons wellicht best leuk.

Bij wijze van hulpmiddel enkele overwegingen :

- Wie ben ik,
- Wat ben ik binnen PnP,
- Privé, (Gehuwd, kinderen, ...)
- Werk, (Al dan niet raakpunt met hobby)
- Hoe lang met orchideeën bezig?
- Welke planten heb ik onder welke omstandigheden? (Vensterbank, serre, tuin,...)
- Andere raakpunten (reizen, postzegels, ...?)

2e. Planten:
Iedereen brengt twee planten mee !!!

- Eerste plant wordt besproken, liefst door de eigenaar zelf, eventueel door de groep.
- Tweede plant gaat de tombola in. Alle clubavonden hebben een tombola, waar haal je die planten? Als iedereen één plant meebrengt en in de tombola zet, dan krijgt ook iedereen één lot, zodat iedereen ook met één plant naar huis gaat. Geen kosten, toch uitwisseling.

3e. Kosten.

- De ruimte krijgen we gratis ter beschikking!
- Aanvankelijk bestond het idee, voor die tombola een kleine bijdrage te vragen om zo de PNP-kas te spijzen. Maar vermits wij geen kosten maken is daar geen nood aan. Op deze wijze houden wij deze dag democratisch haalbaar voor iedereen. De enige kost die iedereen zal moeten maken is zijn verplaatsingkosten.  

4e. Medewerking.

- Tafels schikken, zal in de voormiddag gebeuren.
- Drank. Ik moet nog afspreken met Rik, maar veronderstel dat we zelf moeten schenken en wellicht is de  drank door Rik voorzien, daarop kom ik nog terug.
- opruimen, ik ga er van uit dat aan het einde van de dag vele handen het werk licht maken.

5e. Onderwerp.

Er wordt met Rik over gepraat of we aanvankelijk een kleine rondleiding door zijn kwekerij kunnen krijgen, maar ik voorzie dat iedereen zal komen binnen vallen en zich aanvankelijk een weg zal zoeken naar de verkoopscerre. Dat zal zichzelf wel uitwijzen.
Maar als Rik het ziet zitten (aantal deelnemers niet te groot, zelf aanwezig –andere tentoonstelling?) kunnen we wellicht ook even binnen kijken in zijn zaaiinstallatie en daar wat uitleg over krijgen.  

6e. Deelnemers
 Om praktische redenen hadden we toch graag vernomen hoeveel deelnemers we mogen verwachten. Dus wie komt... graag een seintje.

Ik vul een lijstje aan, volgens de binnenkomende aanmeldingen:

Groetjes,
Patrick - Phal
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
PNP-dag 2010 - Deelnemers
« Reactie #1 Gepost op: maart 16, 2010, 05:39:11 pm »
Deelnemers
Om praktische redenen hadden we toch graag vernomen hoeveel deelnemers we mogen verwachten. Dus wie komt... graag een seintje.  Dit lijstje bij wijze van voorbeeld. Ik hoop het snel te kunnen aanvullen op basis van jullie aanmeldingen!

Ik vul hier een lijstje aan, volgens de binnenkomende aanmeldingen:

Wie..........................PnP alias........Van..........Hoeveel personen/totaal.....email
Patrick Mannens...........Phal...............Hoboken bij Antwerpen B.....1/1......patrick@pnporchids.be
Miranda Buckens...........Mib...............Oud Gastel Brabant Nl.........1/2.......mmbuckens@planet.nl
Maggi & Patrick............Venusschoen..Waasmunster Oost Vlaanderen B......2/4...maggi007@telenet.be
Wim & Jacqueline de Groot.Wdg.............Nl.................................2/6.gwajdegroot@hetnet.nl
Marleen......................Marleen...........Steenokkerzeel Vl.Brabant B..1/7.....Marleenral@hotmail.com
Ruud..........................RdB...............Steenenkamer................1/8.......annekeenruud@gmail.com
Peter en Ingrid..............Daems Peter............ B.........2/10.......peter.daems@skynet.be
Patrick - Phal

Re: PNP-dag 2010
« Reactie #2 Gepost op: maart 16, 2010, 07:48:45 pm »
:D  :lol:
Ik sta er al op! Goed zenne. Ik regel mij wel. Ik doe met plezier alle moeite om er toch weer bij te zijn en inderdaad lijkt het mij leuk om eens af te wisselen.
Groeten,
Marleen

*

Offline MiB

• 640
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 17, 2010, 10:56:21 am »
Mooi zo ik sta er ook al op.

Zal ook zeker van de partij zijn.  

Doen we nog aan catering?? (al weet ik dat Rik een erg goede vlaaienbakker in de buurt heeft.... daarvoor doneren vind ik ook geen probleem)

Ik geloof niet dat ik een voorkeur voor een datum heb. (kwestie van wie het eerst komt in de agenda  :lol: )

Gr. Miranda
Leef vandaag, gisteren is al geweest en morgen moet nog komen.  

*

Offline Tati

• 441
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 19, 2010, 05:11:35 am »
Voor mij zal het niet gaan ,bijna 5 uur auto  op één dag dat is niet te doen voor mij.
gr Tati
Orchideeën zijn een wonder van de natuur,zo zuiver,zo puur \";)\"

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: maart 19, 2010, 06:40:41 am »
Spijtig Tati, we zullen je missen!
Zeker een reden om het de volgende keer dichter bij huis te doen.
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #6 Gepost op: maart 21, 2010, 05:05:00 pm »
Wij zullen er zijn, 23/05 staat reeds in mijn agenda!

Laat maar weten wat we doen elk iets meebrengen (dan hebben we wel iedere keer iets anders) of bij Rik vlaaien eten.

groetjes en tot dan.

Maggi en Patrick
Iemand Phragmipediums of Paphiopedilums teveel, geef een seintje. Alle Slipper Orchids welkom!

*

Offline Marie

• 770
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: maart 26, 2010, 07:37:15 pm »
Ik zal moeten wachten tot mijn zoon dinsdag terug is uit Australië om naar de PNP dag te komen,om alleen te rijden zie ik dat niet zitten,het is ong.150km en met mijn oud bakje,zie dat die het begeeft onderweg.Dus volgende week zal ik het weten.

Grt.

M-Jeanne
Hier is het leuk!

« Reactie #8 Gepost op: maart 26, 2010, 08:12:44 pm »
We zoeken wel een oplossing, Marie-Jeanne: je "oud bakje" zal misschien toch ergens een aansluiting halen met de E19.... Als hij maar "t hele traject niet moet doen, zeker.
Wat jammer dat we voor Tati ook niet zo'n oplossing hebben. In mijn auto kan je ook languit liggen hoor...of we vertrekken vroeg genoeg zodat je kan rondstappen tussendoor? Effe een ommetje maken, vind ik niet erg hoor, als er daar mee enkele mensen meer mee kunnen!
Groeten,
Marleen

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: maart 27, 2010, 12:32:28 am »
Ik treed Marleen graag bij.

Als orchideeënvereniging zouden we natuurbehoud toch een beetje in ons vaandel moeten dragen. Dus carpooling past daar perfect in.

Met contacten rond carpooling in het achterhoofd vermelde ik in de aanwezigheidslijst email en woonplaats (in hoeverre me bekend.)
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #10 Gepost op: maart 30, 2010, 03:47:59 pm »
zouden er ook graag bij zijn
ingrid en peter

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: maart 30, 2010, 04:56:57 pm »
Peter,

komen jullie met zijn beiden?

Phal
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #12 Gepost op: maart 30, 2010, 06:37:55 pm »
Als ik dit agenda-voorstel lees,is het met spijt in het hart dat ik op 23 mei niet aanwezig kan zijn :P

« Reactie #13 Gepost op: april 24, 2010, 08:11:44 pm »
Met pijn in het hart,kan ik er helaas niet bij zijn. :cry:
Dat weekend van 23 mei zitten wij in de Ardennen.
Grtz Bart  \";)\"
Orchid fever 4 ever!!

*

Offline angrek

• Webmaster
  • 335
    • Bekijk profiel
    • http://www.orchidee-vlaanderen.be
« Reactie #14 Gepost op: mei 04, 2010, 03:14:10 pm »
Sorry, Angrek moet ook passen, andere sociale verplichtingen ...

Gr

P
Once an orchid lover, always an orchid lover !