PNP-dag 2010

• 68 Reacties
  • 7004 Gelezen

*

Offline RdB

• 178
    • Bekijk profiel
Re: PNP-dag 2010
« Reactie #30 Gepost op: mei 10, 2010, 07:30:03 pm »
@Karin en Tati: mooi, da's dan gezegd (en heeft hopelijk opgelucht) en kunnen we dan nu weer naar de toekomst kijken en de oude koeien in hun sloot met rust laten? Dat levert namelijk niets op terwijl we er juist voor moeten zorgen dat dit forum weer attractief wordt.

Ruud

*

Offline karen

• 331
    • Bekijk profiel
    • http://www.groenevingers.org
« Reactie #31 Gepost op: mei 10, 2010, 07:48:34 pm »
Ruud,

Persoonlijk heb ik geen koe gezien of gehoord, wat ik wel heb en jij hebt dat net enorm goed verwoord, ik geen binding meer voel met het PnP forum om de door jouw omschreven reden. Mijn voorkeur gaat heel duidelijk uit naar Het NoV forum omdat ik vind dat het veel meer laag drempelig is. Geloof me als ik zeg dat ik me best wel een erger als ik de zelfde vraag 1001 keer voorbij zie schieten omdat mensen niet echt de moeite nemen om te zoeken. Maar ik ga er nog steeds vanuit dat dit potentieel is voor de toekomst, we zijn eigenlijk alemaal zo begonnen.
Om te zeggen of ik hier nu wil blijven, ik betwijfel het.

Gr,

Karen
Morgen gaat het altijd beter!

« Reactie #32 Gepost op: mei 11, 2010, 07:04:01 am »
helaba, daar... Niet ineens allemaal wegblijven , hé  :(
Het heen en weer gooien van verwijten heeft toch helemaal geen zin! Zoals Ruud eerder al schreef, kan tekst soms harder aankomen dan bedoeld - ik heb het zelf ook al ondervonden - maar dat wil niet zeggen dat je je mening hier niet kwijt kan.
Van alle opmerkingen die er over het forum al gemaakt zijn, werden er al enkele aangepakt: ik merk toch op dat er een zeer grote mate van inspraak is. Natuurlijk blijven de mensen die de site en het forum onderhouden als laatste verantwoordelijk, maar we werken hier ondertussen toch met enkele moderatoren en die mogen wat mij betreft hun "zin" doen in dat onderdeel. Zolang het gaat over orchideeën, uiteraard.
Wanneer je met een vraag zit over het forum en de werking hiervan, denk ik dat je ze alleen maar moet stellen en dat daar rekening mee gehouden wordt..
Het zou toch jammer zijn als we ineens al die waardevolle meningen moeten missen!
Groeten,
Marleen

*

Offline Tati

• 441
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: mei 11, 2010, 08:26:53 am »
Citaat van: "karen"
Tati,

"Die persoon" is wel een vriendin van mij met een gouden hart die het beste voor heeft met dit forum. Dit heeft een zeer hoog gehalte de "pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet" een persoonlijke aanval vind ik dan ook laag bij de grond.

Karen
BESTE KAREN,
DAT DIE PERSOON EEN GOUDEN HART HEEFT DAAR TWIJFEL IK NIET AAN.IK HEB OOK HET BESTE VOOR MET HET FORUM.
WAT JIJ ERVAN VIND IS U PROBLEEM.

Citaat van: "RdB"
@Karin en Tati: mooi, da's dan gezegd (en heeft hopelijk opgelucht) en kunnen we dan nu weer naar de toekomst kijken en de oude koeien in hun sloot met rust laten? Dat levert namelijk niets op terwijl we er juist voor moeten zorgen dat dit forum weer attractief wordt.

Ruud

Ruud,
Als er geen mening mag geplaatst worden met de oorzaak kan het niet terug attractief worden.
IK HEB DIT JUIST GESCHREVEN DAT ER LESSEN UIT GETROKEN WORDEN VOOR IN DE TOEKOMST en MEER NIET.

Voor iedereen die naar PNP gaat  wens ik een gezellige en fijne dag.
gr Tati.
Orchideeën zijn een wonder van de natuur,zo zuiver,zo puur \";)\"

*

Offline karen

• 331
    • Bekijk profiel
    • http://www.groenevingers.org
« Reactie #34 Gepost op: mei 11, 2010, 02:53:28 pm »
Marleen,

Ik zit nooit zo in de verwijt sfeer, vind ik zonde van mijn tijd. Wat ik wel vind is dat het om het inhoudelijke zou moeten gaan en op de persoon spelen vind ik niet netjes (en ja, dat zal vast mijn probleem zijn, so be it) Ik weet dat ik ondertussen een rijke ervaring heb opgedaan in het kweken van orchideeen (ruim 20 jaar en rond de 600 planten), dat wil ik ook best delen maar ik vind het aanbod tegenwoordig te laag, te weinig basis kennis zeg maar. En aangezien ik niet geboren ben met een kras op mijn tong, wil ik gerust op een nieuwe vraag antwoord geven maar ik blijf het niet herhalen en zeker niet op vragen van hybride Phalaenopsis die tijd heb ik echt gehad.
Maar goed, ik denk dat er al genoeg over is gezegd, ik zal vast nog wel eens binnen rollen maar echt actief zal ik niet zijn. veel plezier de 23ste :D

Gr,

Karen
Morgen gaat het altijd beter!

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #35 Gepost op: mei 11, 2010, 07:08:16 pm »
Laat ik alvast zeggen, dat ik zal bespreken met de andere P wat we kunnen doen. Persoonlijk was ik ooit voorstander van veel verschillende topics. Dat moest toelaten iets terug te vinden... dacht ik. Maar het is niet de eerste keer dat dit soort (opbouwende) kritiek wordtgegeven. Wellicht klopt het dat we door het bos...

Dus dat is één punt waarover ik het met Patrick ga hebben.

Dat rond de fusie geoppert werd dat PNP moest blijven. Daar was ik ook een voorstander van! Zonder evenwel disriminerent naar anderen te zijn. Bij mij was het eerder persoonlijk PNP had ik mee opgericht en afscheid nemen was moeilijk. Laat ons zeggen dat ik over die periode over ben...  Ik maak me evenwel sterk dat ik daar nooit de bedoeling heb gehad anderen uit te sluiten of iets in die zin... Maar ondertussen is het dus OVV en niet meer PNP.   Wellicht kunnen we her en der die naam afvoeren.

Dus dat is punt twee waarover ik het met patrick ga hebben.

Persoonlijk heb ik het minder moeilijk om vragen herhaaldelijk te beantwoorden. Enkel kruipt daar vaak veel tijd in. Op diverse plaatsen op de site staan trouwens heel wat antwoorden. Ik denk eerder aan een verwijs strategie...(Pas uitgevonden dat woord!)

Dus dat is punt drie...
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #36 Gepost op: mei 11, 2010, 08:02:40 pm »
Ho, ho, dat voor mij als (min of meer) nieuwkomer niet duidelijk was, of elke forumbezoeker naar de PNP-dag mag komen, wil niet zeggen dat PNP (als naam) afgeschaft zou moeten worden. Laat bestaan zou ik zeggen. Als iets voor iemand niet duidelijk is, staat vragen toch vrij? Vandaar mijn vraag!

Rosemarie

« Reactie #37 Gepost op: mei 13, 2010, 06:05:35 pm »
Omdat ik er dit jaar spijtig genoeg niet aanwezig kan zijn,wil dit niet zeggen dat ik geen interesse meer heb in het PnP gebeuren.
Ik vindt het een héél interessant forum & website , met daaraan héél leuke mensen verbonden!
PnP doe zo voort !!!
Grtz Bart  \";)\"
Orchid fever 4 ever!!

*

Offline angrek

• Webmaster
  • 335
    • Bekijk profiel
    • http://www.orchidee-vlaanderen.be
« Reactie #38 Gepost op: mei 15, 2010, 03:05:00 pm »
Citaat van: "Anabolic"
Ik vindt het een héél interessant forum & website , met daaraan héél leuke mensen verbonden!
PnP doe zo voort !!!

Bedankt Bart ...

Ik zet hier eerstdaags een stopje op ....  Veel plezier 23 mei allemaal.  je moet in het leven keuzes maken en voor mij zijn die :

1) familie
2) werk
3) hobby

Werk is nu voor hobby gekomen, daarom mijn afzegging voor de PnP dag.  Het forum wordt eerstdaags grondig opgekuist  door mezelf.  Ik hoop dat de indeling dan voor iedereen duidelijk is/wordt.

De naam PnP blijft bestaan, laten we het daar over eens zijn.

Als iedereen zijn vraag onder het juiste onderwerp stelt, is er volgens mij geen enkel probleem om iets terug te vinden.

Groetjes & nog veel suc6.

Pat D
Once an orchid lover, always an orchid lover !

« Reactie #39 Gepost op: mei 15, 2010, 03:39:59 pm »
Ok, dan kunnen we nu weer even verder om praktisch af te spreken...
We zouden met enkelen kunnen samen rijden vanuit Wijnegem?
Iemand een ander voorstel?
Ik hoor het wel..
Groeten,
Marleen

« Reactie #40 Gepost op: mei 16, 2010, 03:50:42 pm »
Voor afsluiting van dit topic nog even een vraag. Ik lees dat iedereen twee planten mee gaat brengen. 1 voor een tombola en 1 voor een plantbespreking. Omdat dit mijn eerste bijeenkomst wordt, zou ik graag willen weten over de plant voor de bespreking; of dit een plant in bloei moet zijn? Of een speciaal (of apart) geval? Of mag ik er gewoon 1 meebrengen waarover ik wat wil weten? De kans dat ik zelf iets zinnigs over mijn plant kan vertellen is erg gering, :oops: omdat ik een verse verzamelaar ben. Ik heb mijn hoop dus eigenlijk op jullie gevestigd.

Rosemarie

« Reactie #41 Gepost op: mei 16, 2010, 05:28:09 pm »
Hallo Rosemarie,
Elk van de door jou voorgestelde mogelijkheden kan:
Citaat van: "Rosemarie"
of dit een plant in bloei moet zijn? Of een speciaal (of apart) geval? Of mag ik er gewoon 1 meebrengen waarover ik wat wil weten?
En zelfs wanneer de tombolaplant een probleem stelt, zorgen wij wel voor een vervangertje. Gewoon effe laten weten; zo zijn we allemaal begonnen...
Groeten,
Marleen

*

Offline RdB

• 178
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: mei 16, 2010, 06:14:26 pm »
Naar mijn ervaring zijn probleemplanten eigenlijk het leukst. De verzamelde ervaring op zo'n dag kan je enorm vooruit helpen (mij althans wel) en het zorgt vaak voor levendige discussie!

Ruud

*

Offline MiB

• 640
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: mei 16, 2010, 06:49:19 pm »
Klopt helemaal wat Ruud en Marleen zeggen.

Voor wat betreft die tombola plant  deze vooral NIET gaan kopen!!
Dan brengt iemand anders er gewoon 1 extra mee.

Tot zondag.

Gr. Miranda
Leef vandaag, gisteren is al geweest en morgen moet nog komen.  

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #44 Gepost op: mei 16, 2010, 09:02:40 pm »
Ja wat moois zullen we wel bij Rik vinden. Een probleemplant is weer iets anders...
 Maar als iemand iets moois heeft laat je dan vooral niet tegenhouden en breng dat mooie ook mee.
Groetjes,
Patrick - Phal