Vanda's in de huiskamer!!

• 22 Reacties
  • 1064 Gelezen

Re: Vanda's in de huiskamer!!
« Reactie #15 Gepost op: juni 20, 2010, 08:49:08 pm »
Ascocentrum blijft bij mij binnen tot het écht stabiel warm weer is. Dat kwakkelweer van de laatste tijd is net een beetje te fris. Voor de rest inderdaad dezelfde behandeling. Als je hem onder de knie hebt, is het een trouwe bloeier! Na de bloei heeft hij een korte rustperiode nodig: wel vocht, maar geen mest. Al zijn er ook wel die zich ook hier niet veel van aantrekken en lustig tot 2X toe bloeien, terwijl mijn A. curvifolium helemaal niet meer wil bloeien, tegenwoordig  :roll:
't Blijven eigenzinnige planten, die orchideeën....
Groeten,
Marleen

« Reactie #16 Gepost op: juni 23, 2010, 04:18:18 pm »
Beste orchidee vrienden,langs deze weg wil ik een oproep doen !!
Zoals jullie weten ben ik bijzonder in de ban door de vanda-orchidee.
Ik heb vandaag mijn stoute schoenen aangetrokken en meegedaan aan een TV-programma,De Stip op VTM.
je hoort mij al afkomen,ik zou graag willen dat er heel veel mensen reageren op mijn oproep
(ik had hiervoor zelfs 2 van mijn vanda's meegenomen) indien je niet kan kijken naar het TV-programma zou ik willen vragen of jullie een kijkje willen nemen op de PC,De Stip VTM.
Dit kan vanaf morgen tot en met dinsdag.
Zo komt de orchidee nog eens in de kijker te staan!
Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Groetjes Brenda :wink:

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #17 Gepost op: juni 25, 2010, 01:31:17 pm »
Ik heb op het werk al eens alle 18 pagina's doorbladert, zonet weer, maar ik lijk je niet te vinden!  Catcussen, Go-go girls... maar geen Vanda's of andere orchideeën...?
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #18 Gepost op: juni 27, 2010, 08:25:12 am »
Het gaat ietske langer duren,ik laat jullie zeker weten wanneer het zover is.
Ondertussen heb ik wel tof nieuws gekregen,een bedrijf in Nederland ANCO wil aan het programma meewerken. Groetjes Brenda :wink:

« Reactie #19 Gepost op: juli 01, 2010, 10:10:42 pm »
Dit zijn de vanda's die ik heb gekocht op E-Bay(blauwe+rode kleur)de witte was een cadeau en het kleintje heb ik gekocht in Leuven(kruidtuin orchidee beurs)
Oh ja vandaag was ik op de stip!
Groetjes Brenda

« Reactie #20 Gepost op: juli 04, 2010, 11:56:20 am »
Brenda,
Die aankoop via Ebay lijkt echt wel een meevaller he?  :)
Heb je speciale acties moeten ondernemen voor de invoer?
Ik heb ook mijn eerste Vanda Coerulea in huis via Water Orchids die ook op de beurs in Leuven stond.  Jammer genoeg kon ik zelf niet naar de beurs, doch ik had ze bij hen zelf besteld zodat ze ze konden meebrengen, samen met nog een Dendro Amethystoglossum, een Dendro Dawn Maree en een Dendro Lucky Girl.

Kan je soms een hint geven welke verkoper het was op Ebay? (als het niet mag op het forum, dan mag je me gerust een pb'tje sturen hoor).
Ik sta nl sterk te twijfelen om er nog enkele bij aan te schaffen, ofwel via Ebay ofwel rechtstreeks bij EasyOrchids).

*Ik weet niet of bedrijfsnamen mogen vernoemd worden.  Als dit niet mag dan bij voorbaat mijn excuses - een seintje en ik haal de naam weg*

« Reactie #21 Gepost op: juli 05, 2010, 08:30:26 am »
De vanda's die ik heb gekocht op e-bay kwamen uit Duitsland(wolfgang krohmann)je kan niet missen hoor ze komen haast allemaal van hem,alles was perfect in orde,klein detail ik moest wel 18 euro verzending betalen(van 1 tot 5 planten)ik had hier een bod op gedaan.
-Vanda Thai Sky,22.50euro
-Vanda asocenda bonbon,20.59euro
Ik had nog op 3 andere een bod gedaan maar die zijn aan mijn neus voorbij gegaan :(
je moet hier toch wat gelukt mee hebben denk ik.

« Reactie #22 Gepost op: oktober 08, 2010, 08:23:54 am »
Hallo,
Het is weeral een tijdje geleden,maar daarom niet minder met mijn collectie hoor.
Al mijn vanda's hebben in de eerste week van september een vaas gekregen en staan terug in de huiskamer.
Af en toe lees ik op één of ander forum dat sommige mensen stoppen met vanda's omdat die plant te moeilijk is,ik begrijp dat niet,ik vind het juist een super sterke plant om nog maar te zwijgen als hij bloemen krijgt.(van mei tot september de plant buiten hangen is wel een aanrader hoor!)
Langs deze weg wil ik toch mensen bedanken die gereageerd hebben op mijn oproep via De Stip,ik heb hier toch redelijk wat respons op gekregen.(meestal van kwekers die alle soorten orchideeen kweken)maar toch zat daar ééntje bij dat bijzonder mijn aandacht trok) ANCO in Nederland.
En vorige week was het zover hé!!
Ik keek hier al weken naar uit,ik werd daar verwelkomt door Steef Van Adrichem en zijn echtgenote,bijzonder vriendelijke mensen.
Jongens toch ik droom er nog van,van kast naar kast,van kleur naar kleur.
Het bedrijf ruim 6 hectare en meer dan 450.000 vanda's :roll:
(klein probleemke,ik heb in mijn muur al gaten moeten boren om een staaf te hangen,deze vanda past in geen enkele vaas, hij is 1.75 meter,super hé....