Tentoonstelling Strépy-Thieu.

• 2 Reacties
  • 662 Gelezen

Tentoonstelling Strépy-Thieu.
« Gepost op: mei 13, 2010, 08:42:31 am »
"Ter gelegenheid van zijn 12-de editie heeft de Vereniging van de Waalse Orchideeënliefhebbers besloten zijn internationale tentoonstelling van orchideeën, Orchidays, in het hart van de hoogste scheepslift ter wereld te organiseren : de reusachtige kabellift van Strépy-Thieu, de hoogste scheepslift ter wereld ! Duizenden orchideeën uit Brazilië, Taiwan, Madagascar, Duitsland, Nederland, enz. zullen tijdens het Hemelvaart weekend tentoongesteld worden."
http://voiesdeau.hainaut.be/tourisme/vo ... 0&branch=8

Gaat er iemand dit weekend naar deze tentoonstelling?
Als 't met het weer zo slecht blijft, zou ik daar morgen wel een blik willen gaan werpen...
Groeten,
Marleen

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
Re: Tentoonstelling Strépy-Thieu.
« Reactie #1 Gepost op: mei 13, 2010, 02:11:22 pm »
Dat lees ik nu... 16:07 te laat voor vandaag en morgen moet ik werken. Zo niet was dat bij dit weer een leuke uitstap geweest.
Groetjes,
Patrick - Phal

Re: Tentoonstelling Strépy-Thieu.
« Reactie #2 Gepost op: mei 15, 2010, 12:34:48 pm »
Gisteren ben ik dan toch naar deze tentoonstelling geweest. De lokatie alleen al was indrukwekkend:[attachment=2:p8ys9twx]P1020923.JPG[/attachment:p8ys9twx]
De reusachtige betonnen constructie om schepen zo'n 17m hoger/lager te brengen, is echt wel iets bijzonders en een bezoek aan het complex kan tegelijk met het bezoek aan de orchideeëntentoonstelling gepland worden aan een voordeligere prijs. Het was gisteren ook nog redelijk fris en dat had ook wel één nadeel: de binnenruimte was ook nogal koel.
[attachment=1:p8ys9twx]P1020885.JPG[/attachment:p8ys9twx]
[attachment=0:p8ys9twx]P1020889.JPG[/attachment:p8ys9twx]
Voor de rest toch heel veel lof voor de organisatie van onze Waalse tegenhangers: prachtige opstellingen met heel wat geweldige showplanten!

Een hele mooie tentoonstelling, waar je gemakkelijk een uur rondhangt. De verkopersruimte was een beetje krap, maar verder waren er toch weer wat mooie plantjes te vinden (kopen, dus  :wink: )
Voor elk wat wils! Een aanrader, dus... alleen dit weekend nog.
Groeten,
Marleen