Uitstap # 2 - 23/09/06 plaatsgehad !

• 27 Reacties
  • 3566 Gelezen

(Geen onderwerp)
« Reactie #15 Gepost op: september 19, 2006, 07:42:03 pm »
Peter,

We kijken er alvast naar uit!

groetjes
Maggi
Iemand Phragmipediums of Paphiopedilums teveel, geef een seintje. Alle Slipper Orchids welkom!

(Geen onderwerp)
« Reactie #16 Gepost op: september 19, 2006, 08:45:36 pm »
Verwacht niet te veel spectaculairs van me.....ik heb genoeg, maar die hebben de Orchiade niet gehaald.....heleboel moois in knop, maar bloemen nog niet open!!

Peter
Peter Siffels orchideeëncollectie
Vanda en Cattleya
http://www.worldfulloforchids.nl

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
GOED NIEUWS
« Reactie #17 Gepost op: september 20, 2006, 05:38:36 am »
Zoals eerder gemeld heeft Herman laten verstaan, dat we deze zaterdag  bij hem niet terecht kunnen.
Ik contacteerde evenwel de kwekerij Lucke. Daar kunnen we wel terecht.

http://www.orchideen-lucke.de/

Het is lang geleden dat ik er was. Toen was Mr. Lucke nog de zaakvoerder. Nu is het overgenomen door Jörg Frehsonke.
Spijtig dat het hem momenteel aan tijd ontbreekt om zijn site te onderhouden. Maar bij Shop en dan Hauptkatalog kan je toch al wat snuisteren.

Tot zaterdag!
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline MiB

• 640
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #18 Gepost op: september 20, 2006, 01:25:26 pm »
Phal kan ik een lijstje doormailen en wil jij dan eens kijken of tie die heeft??

Zoek nog wat soorten voor een "normale" prijs...

Gr. Miranda
Leef vandaag, gisteren is al geweest en morgen moet nog komen.  

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #19 Gepost op: september 20, 2006, 05:24:58 pm »
Miaranda-meisje... een lijstje hé, ge zijt niet tegen ne kapitalist bezig hoor.  
maar dat is vanzelfsprekend geen probleem.
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Marie

• 770
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #20 Gepost op: september 20, 2006, 05:49:43 pm »
Zijn die prijzen nog van toepassing?Het lijkt mij wel niet duur.Kan je mij zeggen waar dat gelegen is Phal?Grt M-Jeanne
Hier is het leuk!

(Geen onderwerp)
« Reactie #21 Gepost op: september 20, 2006, 07:46:07 pm »
Hoever is dit van Arcen??

groetjes
Maggi
Iemand Phragmipediums of Paphiopedilums teveel, geef een seintje. Alle Slipper Orchids welkom!

(Geen onderwerp)
« Reactie #22 Gepost op: september 21, 2006, 07:24:34 pm »
Peter, Heb net je website bezocht, wat zijn ze weer mooi, kijk er alvast naar uit om ze daar ook terug te vinden!

Tot dan
Maggi

(Geen onderwerp)
« Reactie #23 Gepost op: september 21, 2006, 08:35:04 pm »
Je vind ze terug bij de afdeling Kring HAARLEM van de NOV.
Heb net gehoord dat m'n Vanda Robert's Delight Torblue het goed heeft gedaan bij de keuring! Maar dat zie je wel als je er bent!

Peter
Vanda en Cattleya

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #24 Gepost op: september 23, 2006, 08:27:47 pm »
REACTIE NA HET BEZOEK:
Alvast wat ik denk, laten we ieder voor zich reageren...
- Prachtig decor, dat kasteel met de tuinen leent zich prachtig voor deze gelegenheid.
- Casa Verde : Vond ik top! De stands van diverse kringen was mooi tot zeer mooi.
- De aankleding van het kasteel vond ik, best eens leuk... Het hoort bij zulk een groot evenement, maar de hobbisten vinden er hun gading niet.
- Verkoop : Minimaal, erg tegen gevallen!
- Sfeer : Reusachtig, al hoorde je hier en daar wat gerommel, maar dat heb je op veel evenementen, waar tal van mensen denken dat ze het veel beter weten! Misschien omdat ik redelijk veel mensen ken, maar het ging er allemaal erg gemoedelijk aan toe!
- Kostprijs : Ik ben blij dat ik als lid 'slechts' 6,25€ moest betalen. Als gewone bezoeker heb je best een vaste betrekking bij een multinational. Anders worden deze zaterdagnamiddag bezoekjes wel erg duur!

BEDENKING :
Geraakt het NOV uit zijn kosten? Het is een reuze groot domein en het is moeilijk een zicht te krijgen op het aantal bezoekers, maar mij leek voor het openingsweekend het aantal bezoekers minimaal. Ik baseer me aan het beperkt aantal wachtende bij de opening om 10:00. Aan het probleemloos vinden van een vrije tafel in de diverse gelegenheden... Aan de reacties van velen.
Het zal ons toch allemaal zorgen baren! Het NOV als organisatie staat dan wellicht 100% los van deze en gene site en club. Maar als grootste overkoepelende organisatie uit de Benelux speelt ze een belangrijke rol. Als zulken organisatie op de fles zou gaan dragen we allemaal een hoop gevolgen daarvan...

NA HET BEZOEK:
De trip naar kwekerij Lucke vond in zeker ook geslaagd te noemen!

OOGST :
Samen met Patrick kocht ik op de tentoonstelling een vlootje met zaailingen van Aerangis elisii, hij ook een potje met Aerangis criptodon Elk tien EURO en wellicht toch en 20-tal plantjes per vlootje.  
Bij Lucke:
- Dendrobium farmerii, met drie bloemtakken 18,00€
- Spiranthes cernua 2st telkens 6,00€
- Sobralia macrantha 12,00€
- Phragmipedilum  Saint Quen (Hanne Popow x besseae) (en Hanne popow = besseae x schlimii) 12,00€

Kort samengevat, we hadden weer een leuke dag die ze ons niet kunnen afpakken!
Groetjes,
Patrick - Phal

(Geen onderwerp)
« Reactie #25 Gepost op: september 24, 2006, 01:16:18 pm »
Jammer dat ik jullie allemaal misgelopen ben, maar ik kwam wat aan de late kant, terwijl jullie redelijk op tijd weer weg waren. Ik hoop dat jullie van de orchideeën pracht genoten hebben. Ik wel in ieder geval, en ik heb vele prachtige bloemen en planten gezien.

Ik ben best trots op mijn behaalde goud. De prijs-Vanda Robert's Delight 'Torblue' is een weinig voorkomende varieteit, die ik zo'n 5 jaren  geleden eens heb gekocht op straat in Bangkok!! Het is een mooie sterke plant, met bloemen die van nature mooi gerangschikt zijn, mooi groot zijn en prachtig van vorm en kleur.
Een bekroning en waardering voor mijn jarenlange Vanda verzorging!!

Peter
Vanda en Cattleya

*

Offline admin

• 51
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #26 Gepost op: september 24, 2006, 01:26:46 pm »
VOOR ALLE DUIDELIJKHEID DEZE TEKST IS DE SAMENVATTINGVAN EEN AANTAL BERICHTEN DIE BIJ HET VERKEERDE TOPIC STONDEN.

manne, zijt gerust.
het eerste uur ben ik wel op maar nog nie wakker, dus dat is al een uurtje minder getetter.

slaapwel Joke.

Tja één uurtje rust, dat is net niet genoeg om daar te geraken!! Laughing

Heb vernomen dat de serres zeer de moeite zijn!!

Daar zou ook een cafetaria aan zijn, spreken we daar af????

groetjes
Maggi

Het kasteel zelf is puur hybride show, Cassa Verde in de tropenkas van het NOV, en er zal wel een cafetaria zijn, want het NOV verkoopt drank en broodjes, maar waar...? Dat zien we wel tot daar, ik vertrek binnen een -tal minuten.
Terug naar boven    
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen        
MiB

Hoi hoi

ben ff nieuwsgierig wat jullie ervan vonden??

En hoe was Lucke in Duitsland??

Ik was om een uur of 8 thuis en weet niet of ik nog voetjes in mijn schoenen heb... Sad

Gr. Miranda

het was een kei toffe dag gewoon.
wel vermoeiend dat slenteren, maar echt mooie dingen gezien.
ik heb er de volgende plantjes van meegebracht;
phal. violacea ( met beginnend bloemtakje)
phal. parishii
gomesa crispa

daarna zijn we naar Lucke geweest. echt mooi, nie te doen. weer een gans andere manier van kweken.
de volgende plantjes zijn meegekomen;
psychopsis liminghei
dendrobium aggregatum
howeara lava burst ( met beginnende bloemen in)
comparretia speciosa X macroplectron ( met beginnende bloemen in)
vanda amesiana ( nog klein zaailingetje)
oestedella centadenia
potinara hoku gem "super spots"
stellis ( met drie bloemtakjes in)

dus weer een aantal nieuwe plantjes erbij.

grtjs Joke.

bedankt patjes voor een welgevulde en enorm toffe dag.

(Geen onderwerp)
« Reactie #27 Gepost op: september 25, 2006, 07:50:33 pm »
Peter,

Proficiat zeer mooie vanda!

groetjes
Maggi