KB Multisect - zuigende en bijtende insecten

• 6 Reacties
  • 1594 Gelezen

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
KB Multisect - zuigende en bijtende insecten
« Gepost op: mei 31, 2010, 08:29:56 pm »
Tijdens de kringavond in Antwerpen werden heel wat nuttige producten vermeld.

Productnaam : [size=200]KB Multisect [/size]
Actieve stof : acetamiprid 5g/L
Algemene opmerkingen : Bestrijdt zowel zuigende (bladluizen, trips, wantsen, witte vlieg, schild- en wolluizen) als bijtende insecten (rupsen, snuitkevers) op sierplanten. In geval van bladluizen zijn de eerste resultaten zichtbaar binnen de 24 uur na toepassing
Productkenmerken : KB Multisect wordt in de sapstroom van de plant opgenomen, blijft daardoor 3à4 weken actief en voorkomt nieuwe plagen.

Verpakking : 350 ml
Groetjes,
Patrick - Phal

Re: KB Multisect - zuigende en bijtende insecten
« Reactie #1 Gepost op: juni 08, 2010, 07:52:00 pm »
Heb dit product ook al gebruikt en zeer tevreden over.

Jurgen

« Reactie #2 Gepost op: mei 22, 2012, 10:09:57 am »
Kan dit product ook preventief gebruikt worden?

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 22, 2012, 08:54:29 pm »
Preventief gif gebruiken is absoluut af te raden. Insecten gewennen aan hetgif. En tenslotte -hoe miniem ook- werkt dat gif in op de plant en is dat soms ook niet echt wat je wil.  Sommige planten kleuren geel, bladeren verbranden wat, enz...

Ik zou preventief behandelen afraden. Maar anderzijds bij de minste verdenking van aanwezigheid van pests ingrijpen. (Al is het dan eens te vroeg...)
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #4 Gepost op: mei 29, 2012, 08:39:48 am »
Wel op een plant heb ik precies van die miniscule kleine bruine "eitjes" gevonden. Ook had ik 1 klein (kleiner dan een speldekop) groen beestje gezien en verwijdert. Ondertussen heb ik de plant met ontsmettingsalcool afgeveegd. Tot nu toe zie ik niks meer terug verschijnen.

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 29, 2012, 01:02:11 pm »
Veel van die zuigende insecten manifesteren zich 's avonds.
Wacht tot het quasi donker is. Neem een nat doekje papier (keukenrol) en wrijf langs de onderkant van de bladeren.
Als je spint zou hebben, zal je daar brin-rode stipjes op het doekje zien.

Opgelet SPINT zo maar niet met eender watbehandelen. MASAï is dan het beste product (naar mijn inziens.)
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: mei 31, 2012, 01:05:39 pm »
Ik gebruik zo weinig mogelijk pesticiden. Voor wolluis is het voldoende om de luisjes af te spoelen en voor kleine vliegjes en varenrouwmug zijn het de Pinguicula's (vleesetertjes) die het werk doen. Spint e.d. is een andere zaak, ik gebruik KB multisect al een poos voor enkele hardnekkige gevallen en ben er zeer tevreden over. Ik heb het eigenlijk aangeschaft om thrips te bestrijden.
greetz,
jeannine