Klinge & De Wilg

• 35 Reacties
  • 3719 Gelezen

*

Offline RdB

• 178
    • Bekijk profiel
Re: Klinge & De Wilg
« Reactie #15 Gepost op: augustus 18, 2010, 08:06:28 pm »
Natuurlijk ben je vrij op welke dag dan ook te organiseren, degenen die kunnen meeprofiteren hebben geluk, de achterblijvers zullen moeten knarsetanden...Het is vooral goed dat je het organiseert! Zouden meer mensen moeten doen. Dat houdt het leven er in.

Ruud

*

Offline angrek

• Webmaster
  • 335
    • Bekijk profiel
    • http://www.orchidee-vlaanderen.be
« Reactie #16 Gepost op: augustus 20, 2010, 06:19:26 pm »
Citaat van: "venusschoen"
Waarom op een vrijdag?

De meeste van ons zijn echte werkezels!  :cry:

groetjes
Maggi

Tja ook ik moet werken.

PnP zijn dus ezels en laten het werk over aan anderen ....   We zijn op zo'n leeftijd gekomen dat we eindelijk kunnen delegeren !

Kwestie van keuzes te maken.  Afin,ik ga pisang goreng maken .... lekker !

Angrek
Once an orchid lover, always an orchid lover !

*

Offline karen

• 331
    • Bekijk profiel
    • http://www.groenevingers.org
« Reactie #17 Gepost op: augustus 20, 2010, 06:58:55 pm »
Ik ga gewoon aanstaande zaterdag, lekker op mijn vrije dag.......................Heb ik lekker de beste plantjes:)

Gr,

Karen (Die dat een perfecte keuze vind)
Morgen gaat het altijd beter!

« Reactie #18 Gepost op: augustus 20, 2010, 07:09:44 pm »
Ik denk dat ik dan ook maar eens op een "gewone" zaterdag ga...
Ik heb nu nog één enkele "vrije" vrijdag, maar 't is de verkeerde  :wink:
Groeten,
Marleen

*

Offline karen

• 331
    • Bekijk profiel
    • http://www.groenevingers.org
« Reactie #19 Gepost op: augustus 27, 2010, 09:48:14 am »
Zo, ik heb de buit binnen...............Heb nog wel wat voor jullie laten hangen.

Gr,

Karen
Morgen gaat het altijd beter!

*

Offline angrek

• Webmaster
  • 335
    • Bekijk profiel
    • http://www.orchidee-vlaanderen.be
Klinge & De Wilg
« Reactie #20 Gepost op: oktober 12, 2010, 11:31:38 am »
Wie gaat er nu mee ?

Vertrek carpoolparking rond punt Wommelgem E313 richting Hasselt - Luik om 08u00. Terug in de late namiddag.

Angrek
Once an orchid lover, always an orchid lover !

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #21 Gepost op: oktober 12, 2010, 09:58:29 pm »
Ik dus hé!

Wie transportproblemen heeft, laat iets weten. Wie elders wil aanpikken ook.
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #22 Gepost op: oktober 15, 2010, 05:33:13 pm »
Ik had gezegd mee te gaan, maar ik heb sinds een week, door met mijn fiets tegen een muurtje te kwakken, vocht in de biceps en de slijmbeurs van mijn rechterschouder. Ik kan daardoor mijn auto niet in de versnellingen krijgen. De dokter voorspelt een zestal weken nodig voor herstel. Ik had gehoopt  er in twee weken vanaf te zijn, maar inderdaad heeft het zijn tijd nodig om het pijnloos te krijgen. Sorry ik had beloofd mee te gaan, maar ik moet forfait geven tot mijn grote spijt. Ik hoop dat een volgende bezoek wel mogelijk zal zijn.Ik hoor het wel en aan diegenen die gaan, veel succes!
Hemine

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: oktober 21, 2010, 09:07:47 am »
Voorlopig zijn er slechts enkele geïnteresseerden!
Eric De Noorman, Peter Daems en echtgenote, Patrick Denissen en ikzelf.
We moeten 's morgens nog iemand afzetten en kunnen slechts rond negen uur vertrekken. Wellicht niet slecht, dan is de spits voorbij!

Laten we afspreken 09:00 Wommelgem parking, kant Deurne.

Mijn GSM 0474 97 30 26

TOT MORGEN

Wie nog mee wil kan perfect mee, mits telefoontje AUB.
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #24 Gepost op: oktober 21, 2010, 06:23:46 pm »
Tot mijn spijt is het uit mijn gedacht gegaan - ik kom hier niet zo vaak en had het niet genoteerd - hopelijk een volgende keer - ik zal het wat beter in het oog houden
veel plezier
Lily-Anne
nb en bedankt aan diegenen die me zouden willen laten meerijden hebben

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: oktober 22, 2010, 06:34:34 pm »
Zo terug thuis! Kilometerssss file in Nederland. Ongelooflijk 5 baanvakken vol en alles staat stil!

We waren maar met zijn vieren, dat is logisch, immers vrijdag werken er mensen... En die die niet werken staan dus in de file.
Toch durf ik het een succes te noemen.

Eerst reden we naar Klinge. Rene ontving ons met open armen, bood ons een kopje koffie aan en liet ons vervolgens los in de serre. We mochten alles zien, alles vragen, maar niet alles kopen. Drie tabletten waren eigen planten en daar mocht niets van weg... Behalve dan toch die Bulbophyllum medusea die Peter meekreeg.
Er zit duidelijk een grote terugval in het orchideeënwereldje. Commercieel is enkele Phalaenopsis een succes. Species vinden haast geen afzet. Laat staan omzet voor de commerciele kweker. Rene is daar allemaal nogal open en rechtuit in.  Een opvallende uitspraak was ; ' De eerste drie vier jaar zal je hier nog wel iets kunnen vinden' ... En daarna ? vroeg ik ' We zien wel!' was het antwoord.

Vervolgens trokken we naar De Wilg. De GPS voorspelde 40 minuten. Maar die wist blijkbaar niet dat er weer een reuze file tussen zat. Daar was sinds mijn laatste bezoek heel wat veranderd!  De bekende verkoopsserre is helemaal weg. Er is nu een gezellige zithoek en een soort tuin, maar die was niet toegankelijk, wegens nog onder constructie. We mochten zomaar de grote serre in lopen, dat was ooit anders.    
Helemaal achteraan, waren enkele jonge gasten de boel letterlijk aan't afbreken. Als ik hen aansprak, zei ééntje. Hier gaan de orchideeën weg en komen viooltjes te staan.
Waar wel nog orchideeën stonden en hingen, waren haast alle labels weg. Je zag dat her en der gewerkt was geweest, doch het merendeel stond ongeordend door elkaar.
Her en der lagen ook orchideeën op de grond, onder tabletten, op een hoop. Seels zo dood als een pier, deels eigenlijk nog in goede conditie. We vonden ook een deel planten met ongenode gasten. Van het type schild- en wolluis.
Toch bleef er nog heel wat interessants over. We zetten een aantal planten opzij en vroegen naar een prijslijst. Iemand verscheen met een onvolledige lijst en vooral prijslijke lijst!
Na een tijdje stapte ik op de zaakvoerder af. Hij gaf direct toe dat de prijs lijst voor gezonde planten kon gelden, maar niet voor het huidige aanbod. Wanneer hij onze keuze begon te monsteren, bleek de prijs minimaal met de helft te zakken. Wat maakte dat we allemaal met een behoorlijk aantal planten naar huis vertrokken.
Met de toestand die we er aantroffen in het achterhoofd. De deels afbroken serre, de winterkoude voor de deur, zou ik iedereen durven aanraden zo snel mogelijk 'De Wilg' op te zoeken. Ik denk dat er nog heel wat koopjes kunnen gemaakt worden.
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline MiB

• 640
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: oktober 23, 2010, 09:55:56 am »
Citaat van: "Phal"
Ik denk dat er nog heel wat koopjes kunnen gemaakt worden.

Dat wist je toch al  :twisted:

Gr. Miranda
Leef vandaag, gisteren is al geweest en morgen moet nog komen.  

« Reactie #27 Gepost op: oktober 24, 2010, 08:01:17 pm »
Ik begin hoe langer hoe meer spijt te krijgen dat ik niet mee kon gaan...
Na volgende week heb ik wel weer een "vrije" vrijdag. Wie weet???
Hebben jullie daar dan nog wat speciaaltjes gevonden, dan?
Groeten,
Marleen

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: oktober 26, 2010, 06:17:45 pm »
Het was eerder al gemeld, maar ik schatte het niet zo erg in, dan wat het werkelijk is.

De broer van Nelly is nu zaakvoerder. Nelly is in de ziekenzorg gestapt als verpleging van minder begaafde kinderen. (Ik ben overigens zeker dat ze dat met brio zal doen!).

Die broer liet ons zomaar d egrote serre binnen lopen. de verkoopsserre is er niet meer. Ten minste dat is een soort tuin, met allerlei planten en watertoestanden, maar niet toegankelijk.
De grote serre is men achteraan aan't afbreken. De jongens die daar mee bezig waren zegden dat er viooltjs komen te staan.
Verder zijn de drie voorste tabletten 'ontoegankelijk'. Maar daar we aan ons lot werden overgelaten... Ik vond er een nest schild- en wolluizen. Daar liggen hopen planten die men aan het verpotten is. Maar ik vrees dat ze al even uit de oude pot liggen... Sommige zijn wel al erg droog.

Verder hangt er waarschijnlijk nog quasi alles wat er vroeger hing. Alleen lijkt het wel of men 80% van d enaamplaatjes heeft weggehaald. Ik kan me niet voorstellen, dat er vroeger geen naamplaatjes waren... Dus als planten bloemen of sowieso herkenbaar zijn, dan kan je koopjes doen.
Ik heb een bloeiende Cattleya maxima voor 9 Euro gekocht. Ik ben geen Cattleya fanaat, maar kon dat niet laten gaan! 2 bloemen prachtig toch voor die prijs. Encyclia prismatocarpa (hij dacht dat het E.brassavolla was) voor 12 Euro, grote plant met 2 bloemtakken.

Ik ben zeker dat er nog koopjes te doen waren. En zag quasi als eerste plant een grote Coelia staan. Een plant die ik niet kende. Ik ken Coelia bella, maar deze had een grote opstaande bloemvorm (was helemaal uitgebloemd.) Achteraf beschouwd vind ik het spijtig dat ik die niet meebracht! Dus als je gaat en je komt die tegen... Graag Ik denk dat die ook wel in de categorie 9 Euro zal vallen.
Overigens vraag geen prijslijst. De goedkoopste plant daarop is 21 euro. Dat is niet reël.

Maar 'broer' is erg realist in de prijsbepaling. de planten zijn onder deze vorm hun prijs niet waard zei hij zelf. Ik mocht onze prijzen vermelden in briefwisseling!
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline MiB

• 640
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: oktober 29, 2010, 06:34:26 pm »
Citaat van: "Phal"
En zag quasi als eerste plant een grote Coelia staan. Een plant die ik niet kende. Ik ken Coelia bella, maar deze had een grote opstaande bloemvorm (was helemaal uitgebloemd.) Achteraf beschouwd vind ik het spijtig dat ik die niet meebracht! Dus als je gaat en je komt die tegen... Graag Ik denk dat die ook wel in de categorie 9 Euro zal vallen.

Nou hij valt onder de prijs categorie van 14 euro (All in prijs voor het gehele pakket planten betaalde ik 14 euro per stuk echter als ik de prijs door moest geven dan moest ik zeggen dat tie los 20 euro is... maar zo werkt het bij mij niet.... 14 betaald is 14 doorgeven...)

However.... die plant is met een omweg onderweg naar je Pat.
Als jij op 15 november naar Etten Leur gaat staat tie daar op je te wachten.
WEL foto's maken van de bloemen eej!!
Volgens mij zit er een bloemtak in (en 3 scheuten)

Groetjes Miranda
Leef vandaag, gisteren is al geweest en morgen moet nog komen.