hoe inrichten van terrarium?

• 3 Reacties
  • 2399 Gelezen

hoe inrichten van terrarium?
« Gepost op: januari 15, 2011, 08:34:49 pm »
welke orchideeen zijn er geschikt voor een subtropische terrarium ?

gr cycnoches

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
Re: hoe inrichten van terrarium?
« Reactie #1 Gepost op: januari 16, 2011, 08:27:28 pm »
Ik heb ooit ge-experimenteerd met een mooi paludarium in de woonkamer. Het stond in een donker hoek en mijn eerste groot probleem was een enorm tekort aan licht. Dat is gelijk een eerste beperking qua plantenkeuze. Planten die echt veel licht behoeven deden het niet!
Ik monteerde 2 kwikdamplampen en 2 TL-lampen, zo  krege ik meer licht, maar de temperatuur werd wel erg hoog en luchtvochtigheid laag. Ik monteerde ventilatoren en onderaan aan waterbasin met aquarium verwarming om de luchtvochtigheid te verhogen. Het ging weer een tijdje goed... Ik had de ventilatoren laten uitmonden achteraan de kast, kwetsie presentatie... Maar na enige tijd groeide er een schimmel achter de kast! Toen gooide mijn vrouw die kast buiten en bouwde ik een serretje.

Maar ik ken ook succesverhalen. Lagere kast waar meer licht bij de planten kan. Ruimere en beter geventileerde kasten. Wellicht ook op een positie waar daglicht het paludarium kan bereiken.
De plantkeuze is vaak uit de groep van Pleurotalis of andere planten die weinig licht nodig hebben.
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #2 Gepost op: januari 17, 2011, 05:46:09 pm »
het zal alvast bij een ruit staan maar voor de rest weet ik het nog niet ik moet er nog over nadenken hoe en wat ik ga doen want er is al een terrarium in huis en het is een lelijk zicht alles dood en er zitten krekels en andere beesten erin en ik denk dat ik als thema tropisch nevelwoud neem heeft er iemand er ervaring mee ?

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #3 Gepost op: januari 18, 2011, 08:46:26 pm »
Kijk ook eens gewoon op onze Website. Onder P&Pmenu > Cultuurpagina's > presentaties > Paludaria .

Wat je daar vinden kan is een oude Presentatie die nog stamt uit de periode voor we voor deoverkoepelende vereniging de website verzorgden. Toen waren we  PnPOrchids  (een initiatief van twee Patricken (Angrek en Phal)). De presentatie is al wat ouder, maar die dingen veranderen niet.
Groetjes,
Patrick - Phal