Symphyglossum sanguineum

• 2 Reacties
  • 771 Gelezen

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
Symphyglossum sanguineum
« Gepost op: oktober 01, 2011, 10:15:06 am »
Iemand ervaring met deze en tips in verband met verzoring?  Volgens Kew is het nu Oncidium strictum.
Foto’s zijn er van alles genoeg te vinden, maar cultuur, dat is wat anders.
Enkele jaren geleden heb ik er eentje gekocht maar dat is spijtig genoeg overleden. Enkele maanden terug heb ik er weer eentje gekocht, mooi in bloem en zou het dit keer graag kunnen houden. Intussen is het een héél lange bloemstengel aan het maken maar bloemknoppen zijn er nog niet te zien.
Ik veronderstel dat het redelijk vochtig moet gehouden worden, wel of geen rustperiode? Alle info meer dan welkom  :wink:
groetjes
jeannine

*

Offline Marie

• 770
    • Bekijk profiel
Re: Symphyglossum sanguineum
« Reactie #1 Gepost op: oktober 01, 2011, 07:03:18 pm »
Heb lang ene gehad tot in het voorjaar,dan is hij ook dood gegaan.Mag wel wat water hebben,maar de mijne heeft te veel gehad vermoed ik.Veel weet ik er ook niet over.
De bloemstelen kunnen behoorlijk lang worden en is een dankbare plant die ieder jaar terug bloeit.(behalve de mijne :lol: )

Groetjes,

M-Jeanne
Hier is het leuk!

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
Re: Symphyglossum sanguineum
« Reactie #2 Gepost op: oktober 06, 2011, 02:06:21 pm »
Ik heb zelf nooit zo'n plant gehad, of weinig specifieke info gekregen. Me dunkt dat ik ooit een foto-reportage zag (ofwel van Peter Boystrob(Antwerpen) ofwel van Hans verhoegen(Etten Leur)), over hun reis naar Ecuador waar ze deze plant zagen. Maar hoe die daar juist groeide, waar die juist voorkwam qua hoogte en temperatuur weet ik niet. Als ik ze zie zal ik het hen eens vragen.
Groetjes,
Patrick - Phal