Huiskamer of bureelkweek...?

• 5 Reacties
  • 1057 Gelezen

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
Huiskamer of bureelkweek...?
« Gepost op: december 09, 2011, 02:04:49 pm »
Huiskamer of bureelkweek...? Het ligt dicht tegen elkaar aan. Of geef ik op het bureel wellicht nog minder aandacht aan mijn plantjes.  De Potinaria hangt er nu al verschillende jaren en heeft 6 bloemtakken met gemiddeld telkens 3 bloemen.
Misschien niet zo duidelijk, maar met mijn andere hand (achter de Potinaria) draag ik een even grote plant met Encyclia ciliare, die heeft evenveel nieuwe scheuten, doch slechts in 2 ervan bloem. Dus alles doet het duidelijk niet even goed.
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
Re: Huiskamer of bureelkweek...?
« Reactie #1 Gepost op: december 09, 2011, 04:04:04 pm »
Wow!!!  Mooi plaatje  :P

*

Offline Marie

• 770
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: december 09, 2011, 06:06:17 pm »
Goe gedaan,ik zie dat ze juist onder het licht hangen.

Grt.

M-Jeanne
Hier is het leuk!

« Reactie #3 Gepost op: december 10, 2011, 01:37:53 pm »
Die van mij heeft het zo goed niet gedaan, maar is al een tijdje uitgebloeid. Op sommige momenten van de dag geurt deze orchidee trouwens heerlijk. Nu zijn er wel al 2 nieuwe scheutjes op komst. 't Wordt nog wachten voor het zo'n exemplaar is als die van jou, Patrick.
Groeten,
Marleen

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #4 Gepost op: december 10, 2011, 08:00:24 pm »
Overigens die Potinaria met de vele bloemen geurt helemaal niet! Niet overdag, niet 's nachts, niet als hij bij het raam wat zon krijgt!
De Epidendrum ciliare daar en tegen ruikt 's nachts. Vorig jaar had ik meer bloemen en dan was de geur overweldigend als je 's morgens het bureel binnen kwam. (Mijn collega's kloegen zelfs een beetje.) Maar na een half uurtje was d egeur helemaal weer weg. Waarschijnlijk lok deze soort nachtelijke bevruchters... Een detail die ik niet echt ken!
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #5 Gepost op: december 11, 2011, 02:56:25 pm »
Zou de mijne dan geen Potinara zijn  :roll:
Deze heeft echt een vrij sterke geur zoals een citroengeranium, maar zoals gezegd: ik zal moeten wachten tot volgend seizoen om het te kunnen laten ruiken.

Groeten,
Marleen