Nieuwe phals gespot op internet

• 28 Reacties
  • 4125 Gelezen

Re: Nieuwe phals gespot op internet
« Reactie #15 Gepost op: februari 03, 2012, 06:07:35 am »
Ga dit weekend eens naar "De magie van de orchideeën" in de Basiliek van Koekelberg
Heb julllie nota's op de site gelezen

Lijkt de moeite te zijn
Hoop wat nieuwe Phal.hybriden te zien
stefke

« Reactie #16 Gepost op: februari 09, 2012, 09:13:17 pm »
[attachment=1:17ohxh7o]doritis pulcherrima var yellow pelorics x equestris alba.png[/attachment:17ohxh7o]

Doritis Pulcherrima Var Yellow pelorics  x Phalaenopsis  Equestris Alba

Bij Schwerter hebben ze ook enkele mooie phals in hun aanbod erbij
De op de foto getoonde  Dorites ,doet denken aan die phal die hier reeds vertoond werd (vandaar dat ik nogmaals die foto  toon  )
stefke

« Reactie #17 Gepost op: maart 02, 2012, 09:34:02 am »
[attachment=0:3txo0esa]phal.gigabell.jpg[/attachment:3txo0esa][attachment=1:3txo0esa]1233296175qkb4Q5.jpg[/attachment:3txo0esa][attachment=2:3txo0esa]surf song.jpg[/attachment:3txo0esa]

stefke

« Reactie #18 Gepost op: maart 02, 2012, 10:32:01 am »
Brother lawrence.jpg[/attachment][attachment=0:1mu46r9u]Phal_(blushing_lady_x_lindenii)_x_Kathleen_Ai_2.jpg[/attachment:1mu46r9u]

Veel Phals gespot of gezien met afwijkende sepalen en petalen
pelorische in alle kleuren en grootte
Men vindt nog wel in grote hoeveelheden grote witte en rose orchideën.
maar daarnaast worden er wel meer en meer kruisingen van hybriden met botanische Phals. aangeboden.
resultaat: vele kleine bloemenen  veel vertakkingen op een halfgrote plant.
Eindelijk zou ik op een subjectieve manier van mijn kant zeggen...
Er is ook een markt voor de mini-phals
Aanbod is enorm
ik heb zo weinig plaats.. ...........................................................................................................................................................................................................................................................
....wilskracht stefaan!!!!!!!!!!..........................................................................................................................................................................................................................................................................
...gebroken ...ga deze namiddag naar een tuincentrum
weet een mooie staan
stefke

« Reactie #19 Gepost op: maart 02, 2012, 11:29:03 am »
De laatste weken is mijn wilskracht al een paar keer gebroken...
Dit waren mijn prooien:
2 cymbidiums, 2 phals, een zygopetalum
groetjes
sandy

« Reactie #20 Gepost op: maart 02, 2012, 01:09:03 pm »
Pff ben ik blij dat ik niet alleen mijn wilskracht regelmatig breekt  :lol: , we zijn zwak he . Ook al hebben we eigenlijk geen plaats meer , als  alles een beetje inschikt  kunnen er toch telkens weer wat nieuwe bij  . Ik heb ook weer 2 Phals meegenomen , en nog een Cymbidium.

Groetjes Marianne
Ik vind ze gewoon mooi .

« Reactie #21 Gepost op: maart 02, 2012, 05:24:53 pm »
Niks mis mee, met die wilskracht! Bekijk het eens van de andere kant: waar een wil is, is een weg oftewel: elk goed excuus mag gebruikt worden en als je ze stilletjes aan ertussen zet, merken de huisgenoten het niet (meer) of ze wennen eraan  :lol:
Groeten en veel plezier met de aanwinsten!
Marleen

« Reactie #22 Gepost op: maart 06, 2012, 05:21:37 am »
stefke
« Laatst bewerkt op: maart 06, 2012, 05:30:21 am door stefke »

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #23 Gepost op: maart 06, 2012, 01:59:04 pm »
Eigenlijk is die laatste een monster, een afwijking, een mislukking.
Maar zo mooi, zo speciaal, dat het een trent is geworden om deze afwijkende vormen te gaan houden en te gaan vermeerderen. Vaak zijn die steriel, beschikkende die niet over de mogelijkheid zich via zaad te vermeerderen. Soms ontbreekt het staminodium, soms de pollen...

Ooit zag ik zo'n plant bij Lukke. Die beweerde dat het een afwijking was door de straling, door tsernobil. Flauwe kul. Doorgekruiste hybriden, die gaan afwijken. En soms is die vervorming echt lelijk en worden de nakomelingen vernietigd ens oms komt er iets erg speciaals uit, waar i.p.v. 1 lip 3 sepalen en 2 petalen. Die petalen ook eigenschappen van de lip vertonen. Meestal maakt dat de bloem vooral veel grilliger en kleurrijker.

Best mooi. Maar onnatuurlijk!
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #24 Gepost op: april 01, 2012, 06:14:36 pm »
[attachment=0:r4h690be]phal_27_030313_83.jpg[/attachment:r4h690be][attachment=1:r4h690be]or4.jpg[/attachment:r4h690be]Weer terug van weg geweest
Verheug mij op het naderende weekend (Alden Biesen)
nog enkele mooie phals gespot op het internet

stefke

« Reactie #25 Gepost op: april 02, 2012, 06:40:30 pm »
Het zal een super (lang) weekend worden in Alden Biezen! Ik zie je daar wel.... tussen al die 100-den orchideeën. Ben je daar al eerder geweest, Stefke? Echt de moeite waard en zeker het moment niet om te besparen. Sommige kwekers doen echt de moeite om iets speciaal mee te brengen en de verschillende afdelingen hebben elk hun eigen mini-tentoonstelling.

Groeten,
Marleen

« Reactie #26 Gepost op: juli 30, 2012, 03:14:21 pm »
Hoi Allemaal!

Wie o wie kan mij vertellen wat de naam is van de allereerste  foto van dit topic? Ik ben er verliefd op, prachtig! Naast de Asconopsis Irene Dobkin komt deze ook op mijn verlanglijstje....

Peanuts

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #27 Gepost op: augustus 01, 2012, 11:35:36 am »
Het is duidelijk een hybride, en bij Phalaenopsis zijn er weinig hybriden 'naam-vast' . Vermits er zo veel verschillende hybriden zijn neemt men zelfs niet meer de moeite ze te registreren.  Ik zie onderaan de foto  @ ..... (iets) wellicht kan je mits googlen, zo iets terugvinden.

Succes,
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #28 Gepost op: augustus 02, 2012, 08:08:32 am »
Dank voor je reactie Phal. Er staat in het eerste artikel ook een link naar een website, maar daar heb ik de plant nog niet gevonden....Ik ga verder zoeken :)