PNP-dag 2012

• 46 Reacties
  • 7574 Gelezen

*

Offline Phal

• 2282
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
PNP-dag 2012
« Gepost op: februari 23, 2012, 08:01:02 am »
Het idee staat in zijn prille schoenen, maar we spelen met het idee om de PNP-dag heel anders aan te pakken.
We zouden op zaterdag 2 juni, ’s morgens vroeg ±08:00, bij Willy willen bijeen komen. Wellicht daar enkele auto’s laten staan en te carpoolen.
Die dag zouden we naar enkele natuurgebieden in Nederland willen rijden op zoek naar inheemse orchideeën.

In de late namiddag zouden we dan terug willen keren, om in de garage bij Willy (omwille van de verduistering) alle gemaakte foto’s te projecteren en waar nodig samen naar de correcte namen te zoeken.

Mogelijk gaan we dan een kleinigheid eten. Mogelijk vragen we weer liefhebbers om iets voor te bereiden, zo niet, uithaal Chinees, Pizza of zoiets….?

Willy heeft alvast toegezegd om zijn ruimte ter beschikking te stellen.

[size=150]EEN ABSOLUTE EIS !  WE LATEN NERGENS IETS ANDERS ACHTER DAN VOETSPOREN EN HALEN NIETS ANDERS WEG DAN FOTOS EN INDRUKKEN !  [/size]

Of met gewone mensen taal, we houden er ons aan om nergens schade aan te brengen of planten te roven.

Wie interesse heeft om mee te gaan, gelieve dat hier kenbaar te maken.
Voorstellen qua avondmaal zijn ook welkom.
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2012, 06:49:09 am door Phal »
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Phal

• 2282
    • Bekijk profiel
Re: PNP-dag 2012
« Reactie #1 Gepost op: februari 23, 2012, 08:05:20 am »
Tipje van de sluier:
- De eerste plek is een de 'Tenellaplas' , wie gaat surfen op internet kan daarover veel info vinden. Met wat geluk vinden we er toch wel enkele verschillende soorten.
- De tweede plek ligt er dicht bij en is bedreigd te verdwijnen omwille van de havenuitbreidingen. Daar komen enkele erg zeldzame soorten voor.
- De derde plek moet ik nog localiseren. Maar als we die plek vinden zouden we die dag toch een tiental verschillende soorten moeten scoren.

Geef toe 10 verschillende inheemse soorten op 1 dag zien, is niet zo eenvoudig. Nu maar hopen op een orchideeënrijke lente. Want dat schilt van jaar tot jaar.
« Laatst bewerkt op: februari 23, 2012, 02:51:50 pm door Phal »
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #2 Gepost op: februari 23, 2012, 10:54:37 am »
Dat heb ik altijd al eens willen doen! Tenminste: dat heb ik al wel eens op m'n ééntje gedaan, maar dat is toch net wat saaier, dan met een groepje gelijkgestemden  :D
Zet mij maar op het lijstje: datum is gereserveerd.
Groeten,
Marleen

PSs: Afhankelijk van het aantal personen, wil ik ook wel iets koken...

*

Offline angrek

• Webmaster
  • 335
    • Bekijk profiel
    • http://www.orchidee-vlaanderen.be
« Reactie #3 Gepost op: februari 23, 2012, 12:15:42 pm »
De andere Pat gaat ook mee .... :wink:
Once an orchid lover, always an orchid lover !

*

Offline Phal

• 2282
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: februari 23, 2012, 02:50:45 pm »
Dit lijstje wordt dus in functie van de antwoorden die we binnen krijgen aangepast. Wie zich hier niet in terugvind gelieve zo snel mogelijk te reageren.
Ik maakte een lijstje :

Deelnemers :.............................. 'GA MEE'...........'Optie 2'.........Deelname bevestigd
- Peter......................................  1 pers...................................... Afgemeld
- Sandy.......................... ...........  2 pers......................................
- Marie....................................................................  1 pers........ Bevestigd
- Greet......................................  1 pers...................................... Bevestigd
- Eric......................................................................  1 pers........ Bevestigd
- Bart & Isabel.............................  2 pers...................................... Bevestigd
- Hermin....................................  1 pers...................................... Bevestigd
- Granny..................................................................  1 pers........ Afgemeld
- Miel en Judith ...........................  2 pers......................................
- Georges...................................  1 pers......................................  Bevestigd

..............................................________________________________________
 .............................................. 13 pers......................  3 pers........ 9 pers

Voorlopig noteer ik het aanbod van Marleen om iets te koken.
« Laatst bewerkt op: juni 01, 2012, 08:05:31 pm door Phal »
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #5 Gepost op: februari 23, 2012, 03:39:50 pm »
ik ben ook van de partij

« Reactie #6 Gepost op: februari 24, 2012, 11:29:28 am »
Ik zou ook graag meegaan (met mijn partner) dit kan enkel wel als ook mijn hondjes mee mogen genieten van een stukje natuur?
groetjes
sandy

*

Offline Phal

• 2282
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: februari 24, 2012, 12:47:40 pm »
@ Sandy
Ik denk dat op de Tenellaplas de hondje aan de leiband MOETEN. (Zeker ben ik niet.)
Waar we later naartoe gaan, is het gewoon buiten open terrein, dus daar kunnen Uw hondjes vrij bewegen!
Kwestie van carpoolen, moet je het bekijken met de chauffeur of eventueel zelf rijden.

@ all
Er werd me ter aandachtgebracht dat we enkele geïnteresseerde liefhebbers in de groep hebben, die mogelijk fysiek beperkingen hebben en geen wandelingen door drassige natuurgebieden aankunnen.

Daarvoor zie ik twee oplossingen:
1e. Meegaan en nabij de toegang van de terreinen blijven. Overigens de afstanden die je daar wandelenen moet is beperkt. En afhankelijk van het weer is het terrein of zeer zompig en moeilijker voor iemand die slecht te been is. Of droger en best toegangkelijk.
2e. Tegen ±16:00 naar Willy komen, mee een hapje te eten en samen naar de fotos te kijken. Dan krijg je zo toch wat sfeer mee.
Wie gewoon mee gaat wandelen, planten zoeken en fotografferen hoeft zich dus van die Opties niets aan te trekken , die gaat gewoon mee.

Dus ik stel voor wie komt maar één van de hoger vermelde opties wens te kiezen, dat die of  'Ga mee', of 'Ga mee Optie 1' of 'Ga mee Optie 2' vermeld. Wat er nu is vermeld is allemaal 'Ga mee'...
Voor iedereen, geef ik de raad laarzen of wandelbotines te voorzien, een zonnepetje, hapje voor 's middags, regenjasje, plastiekzak voor fotogrief in geval van regen, enz.... te voorzien.
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2012, 06:50:40 am door Phal »
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #8 Gepost op: februari 24, 2012, 03:37:55 pm »
Beste Patrick,

Mijn honden zijn gewoon om aan de leiband te lopen.
Dus dat is geen enkel probleem. Als er iets van eten moet klaargemaakt worden, ...
Alhoewel dat ik pizza zeker geen probleem vind :)
Ik zal mijn spiegelreflex camera nog eens opvissen
groetjes
sandy

*

Offline Marie

• 770
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: februari 24, 2012, 06:21:33 pm »
Opeens kies ik voor :Ga mee optie 2,Phal je weet waarom.

Grt.

M-Jeanne
Hier is het leuk!

*

Offline angrek

• Webmaster
  • 335
    • Bekijk profiel
    • http://www.orchidee-vlaanderen.be
« Reactie #10 Gepost op: februari 24, 2012, 07:31:02 pm »
Spiegelreflex & macro lens mee .....

Weer een pak mooie foto's voor de website.

Pat
Once an orchid lover, always an orchid lover !

*

Offline Phal

• 2282
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: februari 24, 2012, 08:06:02 pm »
Volgende mail kwam binnen bij Patrick Denissen (zie onderaan).

Greet 'Ik vind dit een goed idee' en 'Wij gaan orchideeën spotten'  Ik vind je antwoord leuk. Maar ga jij alleen mee of ook een partner?   Je bent welkom ik schrijf jou alvast alleen op.  
Kwestie doorsturen info... Meer dan wat je hier op het forum leest is er niet.

Groetjes,

From:    Greet <greet.van.den.abbeele@skynet.be>
To:    <angrek@telenet.be>

Beste,

ik vind dit een goed idee. Mijn intresse heb je alvast, deze datum doe ik
geen nachtdienst en wil zeker meegaan. Indien mogelijk wel de info
doorsturen voor 4 mei, vanaf 5 mei tot 20 mei gaan wij orchideeën spotten in
Corfu en kan je ons niet bereiken.

groetjes
Greet
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Phal

• 2282
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: februari 24, 2012, 08:11:15 pm »
Ook volgende mail kwam bij Angrek binnen:
Ik schrijf Eric net als Marie op als Optie 2.
Wij hopen tegen 16:00 terug bij Willy te zijn.  

From:    eric <eric.flore@telenet.be>

To:    <angrek@telenet.be>

Ik vind een fantastisch idee. Alleen kan ikzelf niet zo ver wandelen. Maar die namiddag of avond wil ik absoluut niet missen.

Mvrgr

eric
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Phal

• 2282
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: februari 25, 2012, 08:27:55 pm »
Als voorsmaakje een opname die ik in 2009 maakte;

http://youtu.be/En82ozrPFeM

Ik heb getracht de link hierbij te zetten. Zelf zie ik Youtube openen, maar net niet het bewuste filmpje.  Geef bij zoeken Liparis loeselii in en je komt automatisch bij het bedoelde filmpje.
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #14 Gepost op: februari 26, 2012, 12:46:38 pm »
Ik en Isabel gaan ook mee en we kiezen voor de optie 1 en 2.  8)
Grtz Bart  \";)\"
Orchid fever 4 ever!!