PNP-dag 2012

• 46 Reacties
  • 7601 Gelezen

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
Re: PNP-dag 2012
« Reactie #15 Gepost op: februari 26, 2012, 01:22:33 pm »
Bij Angrek kwam weer een mail binnen ;
Ik begrijp hieruit dat Hermine dus vanaf 's morgens mee het veld intrekt.

From:    Hermine.vanhaver@skynet.be <hermine.vanhaver@me.com>

To:    <angrek@telenet.be> <angrek@telenet.be>

Ik zie dit voorstel wel zitten.
Groetjes,
Hermine
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: februari 27, 2012, 11:32:13 am »
Ik probeer er te zijn voor optie 2

groetjes,
jeannine

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: april 22, 2012, 08:21:15 pm »
Ik kreeg nog een mail binnen ;
Patrick,

Graag zouden wij ons inschrijven voor de wandeling van 2 juni en voor de BBQ achteraf. Is deze mail voldoende?
Laat ons iets weten wat betreft de plaats/uur van afspraak.

Dank bij voorbaat

Miel  Wagemans
Judith De Keyser
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: mei 14, 2012, 01:20:52 pm »
OK! We naderen het vertrek, maar er moet nog wat afgesproken worden.
Ik voorzie voor iedereen een klein mapje met info over de plaatsen waar we naartoe gaan. Zodat we niet persé gevaarlijke toeren moeten uithalen om met de auto bij elkaar te blijven.

Overigens ik noteerde 13 deelnemers voor de verplaatsing. Dus met drie auto's moet dat gemakkelijk gaan.  Ik wil alvast één van de chauffeurs zijn. Wie is nog kandidaat?  Alvast dit qua kosten. Er is één doorgang door de tunnel Breskens/Vlissingen  waarmee moet rekening worden gehouden. (5,00€/auto) Verder lijkt het me logisch dat het aantal Km, gedeeld wordt door de medereizigers en de brandstof vergoeden.

Vertrekken doen we dus bij Willy op de parking voor de deur.

Rest er dan nog het eten 's avonds. Marleen wilde al iets klaarmaken. En Sandy bood zich ook aan. Wellicht kunnen die onderling bekijken hoe ver we kunnen gaan en mocht er zich nog iemand melden dan zal dat zeker in dank worden afgenomen.  (Ook daar ben ik zeker bereid in kosten tussen te komen...) Graag initiatieven.
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #19 Gepost op: mei 19, 2012, 09:00:42 am »
Als het mogelijk is ,zou ik en Isabel graag meerijden met iemand.
Mijn auto is al 17 jaar oud en ik weet niet of hij deze afstand op zijn oude dag nog aankan zonder problemen...
Wij willen graag in de kosten delen (brandstof,tol ,...)
Grtz Bart  \";)\"
Orchid fever 4 ever!!

« Reactie #20 Gepost op: mei 20, 2012, 12:42:10 pm »
Ik kan met mijn wagen 7 personen meenemen. Dat zou dus moeten volstaan voor 13 mensen.

Wat het eten betreft: we zullen zo ongeveer met een 20-tal zijn. Ik dacht aan een gemengde (Thaise) rijstschotel met kip en daarbij een aantal groentegerechten? Ik vind het geen probleem om dit klaar te maken, maar wie graag een handje toesteekt, laat maar iets weten.

Groeten,
Marleen

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: mei 20, 2012, 05:39:19 pm »
20-tal...?  Ik dacht 13 mensen die de hele trip mee doen en 3 die aansluiten bij Jacky en Willy na de trip-rond 16:00.

Ik kan theoretisch ook 7 man laden, maar ga er van uit dat we allemaal laarzen of botines zullen meenemen, die ik dan liefst droog in de koffer heb liggen. In de auto draag ik liever iets lichters. Mogelijk is het ook niet dom om regenkledij, droge kousen, een handdoek bij te hebben. Dus wat kofferruimte lijkt me gemakkelijk.  Vandaar dat ik voorzie naast mezelf nog 4 personen te kunnen laden. Ik breng Patrick Denissen en Georges Spinox alvast mee van thuis uit. (mogelijk stapt op het laatste moment ook Peter nog mee.)

Dus ik +4 man, Marleen +6 man, dan zouden we zeker nog één chauffeur moeten vinden voor de overigen.
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: mei 20, 2012, 05:56:31 pm »
[size=150]Goed nieuws - Slecht nieuws![/size]

Beginnen met het slechte:
- Ik ben zaterdag met SEMO op stap geweest. Op het verlangenlijstje stonden 7 soorten. We vonden er slechts 4 in bloei!  (In West Vlaanderen! Dus niet waar wij naartoe gaan.)
- Bij het gezelschap zaten enkele mensen die al meer op jacht waren geweest. De orchideeën zouden het gemiddeld iets minder doen dan andere jaren. De late vorst en de slechte zomer vorig jaar zouden daar voor iets tussen zitten.
- Volgens Leo (Clublid in Antwerpen) was vorig jaar de Tenellaplas ernstig bevuild.  Volgens SEMO-leden is het momenteel open terrein waar gepiknikt wordt en is het beschermd karakter verloren.

Maar er is ook goed nieuws:
- Ik kreeg tips over een vindplaats die het aantal mogelijke vondsten opdrijft.
Wat wordt voorspeld:
- Bokkenorchis.................................. De kans dat we die vinden zou groot zijn.
- Vleeskleurige orchis ..........................Die vond ik zaterdag alvast bij honderden.    
- Rietorchis ......................................Ook die vond ik veel, maastal samen en soms ene hybride.
- Soldaatje .......................................Zaterdag vond ik er, maar waar wij gaan, vond ik zelf er nog nooit!
- Liparis ..........................................Zou er bij honderden moeten staan. Maar is erg gevoelig aan verstoring. Ik heb hoop!
- Moeraswespenorchis......................... Zou er quasi zeker moeten staan
- Alba vorm van de moeraswespenorchis... Ik zag ze er ooit, vele tientallen!
- Handekenskruid .............................. Mogelijk enkel soorten
- BijenOphrys ................................... Die hadden we zaterdag ook willen zien, we vonden er geen.
- Breedbladige wespenorchis ................ Die is wellicht het minst zeldzaam.
- Keverorchis ................................... Moeilijk op te merken, maar theoretisch aanwezig.
- Harlekijntje.................................... Ooit de meest verspreide soort in de Benelux, nu quasi overal verdwenen.
- Hondskruid..................................... Quasi zeker verdwanen! Erg weinig kans.

Als ik realistisch ben zal ik erg gelukkig prijzen als we 8 verschillende bloeiende exemplaren vinden.
Maar als we erg gelukkig zijn vinden we er zomaar 10-12 of zelfs meer. Want als we variëteiten en hybriden gaan vinden kan het plots erg gek lopen.

Nu maar hopen op goed weer!
« Laatst bewerkt op: mei 25, 2012, 06:50:50 pm door Phal »
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #23 Gepost op: mei 20, 2012, 09:29:30 pm »
Mijn auto heeft een grote laadruimte, dus laarzen en dergelijke in de "koffer" is geen probleem. Er zijn 7 plaatsen beschikbaar! Ik tel Willy en Jacky mee om te eten... Ik moet mij wel even verontschuldigen bij de honden: ik heb geen probleem met de dieren zelf, maar ben zeer allergisch aan hondenhaar, dus als't effe kan, graag bij jou, Patrick?

Als we er 8 vinden of 5 of 12... Wat maakt het uit?  De datum ligt vast en wat het is, dat is het.

Groeten,
Marleen

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: mei 21, 2012, 08:31:39 pm »
@  Marleen ... en anderen.

Die Thaise schotel lijkt me wel leuk.
Ik stel voor dat je een rekeningetjes opmaakt en dat we de kosten delen.

@ Iedereen
Overigens het is wellicht interessant even een seintje te geven of jullie deelname nog steeds geldt zoals eerder vermeld. Want op enkele mensen na is het akelig stil.  Ik heb al een documentatiemap klaar voor heel de groep. Dat kost niets dan wat moeite. Maar het zou spijtig zijn, dat marleen meer zou bereiden dan nodig.  (Ik breng sowieso tupperware mee!)
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: mei 22, 2012, 09:44:51 am »
Beste vrienden, ik maakte een route en planning. Dit maakt dat ik het uur van aankomst bij Willy een uurtje achteruit zou willen schuiven. Dus aankomst rond 17:00 i.p.v. 16:00.
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Marie

• 770
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: mei 22, 2012, 05:09:11 pm »
Oké 1 uur later dan voor mij.

Grt.

M-Jeanne
Hier is het leuk!

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: mei 25, 2012, 07:03:04 pm »
Dit lijstje wordt dus in functie van de antwoorden die we binnen krijgen aangepast. Wie zich hier niet in terugvind gelieve zo snel mogelijk te reageren.

Ik maakte een lijstje :

Deelnemers :.............................. 'GA MEE'...........'Optie 2'.........Deelname bevestigd
- Peter...................................... 1 pers...................................... Afgemeld
- Sandy.......................... ........... 2 pers...................................... ???
- Marie.................................................................... 1 pers........ Bevestigd
- Greet...................................... 1 pers...................................... Bevestigd
- Eric...................................................................... 1 pers........ Bevestigd
- Bart & Isabel............................. 2 pers...................................... Bevestigd
- Hermin.................................... 1 pers...................................... Bevestigd
- Granny.................................................................. 1 pers........ Afgemeld
- Miel en Judith ........................... 2 pers......................................  ???
- Georges................................... 1 pers...................................... Bevestigd
..............................................________________________________________
.............................................. 13 pers...................... 3 pers.

Voorlopig noteer ik het aanbod van Marleen om iets te koken. Thaise rijstschotel.
Maar ik hoop snel op meer reacties.  
Overigens zoals het er nu uitziet hebben we 5 medereizigers en 1 persoon die later mee naar de fotos komt kijken. Voor alle duidelijkheid, mij zal dat niet tegen houden om er een leuke dag van te maken.
« Laatst bewerkt op: juni 01, 2012, 08:05:04 pm door Phal »
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #28 Gepost op: mei 30, 2012, 03:17:26 pm »
Sorry, een beetje veel laat,
Hiermee mijn bevestig ik mijn deelneming bij de PNP-dag, maar alleen s’avonds. Wanneer worden we daar ongeveer verwacht? Het Thaise Diner zie ik volledig zitten ( mmmm). Aangezien ik er vorig jaar niet was, weet ik niet of we een plant kunnen meebrengen voor nen tombolla.
Dank en tot zaterdag
Eric

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: mei 30, 2012, 07:23:59 pm »
Eric,  Beter laat dan nooit!

We verwachten -gezien het programma- rond 17:00 terug bij Willy te zijn.
Marleen blijft de enige kok, aan de reacties te zien.  Maar ik hoop vooral je te kunnen amuseren met mooie opnames.

Die PNP-dag is dus heel anders van opzet dan vorige versie. Ik denk niet dat een tombola aan de orde is. Je hoeft wat mij betreft geen plant voorzien. Of het moet zijn dat je er teveel hebt en Marleen ééntje wil schenken als beloning voor haar inspanning...

Tot zaterdag.
Groetjes,
Patrick - Phal