Beurs in Bilzen?

• 20 Reacties
  • 2969 Gelezen

Beurs in Bilzen?
« Gepost op: april 04, 2012, 01:19:14 pm »
hallo

Klopt het dat er het komende weekend een orchidee beurs is in Bilzen? Heeft er daar iemand toevallig meer info over? Adres,... Normaal ga ik samen met vriendin en ouders daar zeker eens langskomen.

Alvast bedankt

*

Offline RdB

• 178
    • Bekijk profiel
Re: Beurs in Bilzen?
« Reactie #1 Gepost op: april 04, 2012, 05:41:43 pm »
Te Alden Biesen: http://www.orchilim.be/, beloofd zeer mooi te worden.

Ruud

« Reactie #2 Gepost op: april 04, 2012, 05:48:45 pm »
Heb je dan de kleine affiche niet gezien die "opspringt" telkens wanneer je hier inlogt? Dàt is hem! Maar de link die Ruud je geeft, heeft nog meer informatie natuurlijk.
Tot één van de volgende dus, misschien.
Groeten,
Marleen

*

Offline RdB

• 178
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 04, 2012, 07:09:01 pm »
Als je automatisch inloggen aangevinkt hebt staan zie je de pop-up niet (tenminste, ik zie niks)

Ruud

« Reactie #4 Gepost op: april 06, 2012, 06:12:36 am »
Ik moet Ruud gelijk geven. Bij auto inloggen, dan verschijnt er niks meer.

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #5 Gepost op: april 07, 2012, 07:05:38 pm »
Ondertussen zijn Patrick en patrick zonet terug in het land. We gingen met onze gezinnen een weekje skiën !

Wij plannen alvast maandag aan kijkje te gaan nemen.

Ik hoopte eigenlijk nu al wat feed back te vinden. Foto's, bevindingen,....
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #6 Gepost op: april 08, 2012, 06:54:56 pm »
Phal, heb je facebook? Ik heb anders een aantal foto's van de beurs online staan. Mijn bevindingen: Eerste keer dat ik een orchidee beurs bezocht en ik was echt onder de indruk. Al die mooie en speciale soorten bijeen... Ik had meer dan ogen te kort. De orchidee die je mee kreeg bij de eerste 8000 bezoekers, is een Molitonia of miltoniopsis. De mensen die ze uitdeelden spraken van een Milonia. Ik had er ook nog een aantal vragen overgesteld. Maar ik denk eerder Miltoniopsis want ik heb thuis een gelijkaardige bloem met een naam plaatje bij van Miltoniopsis.

*

Offline RdB

• 178
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: april 09, 2012, 05:01:35 pm »

*

Offline Marie

• 770
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: april 09, 2012, 05:33:13 pm »
Bedankt voor de mooie foto's.

M-Jeanne
Hier is het leuk!

« Reactie #9 Gepost op: april 09, 2012, 06:11:47 pm »
Voor mij viel het enorm tegen!! Te druk en te weinig ruimte in de het grote kasteel... het was gewoon te druk en te benauwd... Mijn vriend ging voor de eerste maal mee, en die krijg ik nu nooit meer mee...
groetjes
sandy

« Reactie #10 Gepost op: april 09, 2012, 06:27:31 pm »
Het was weer een prachtige tentoonstelling !
Spijtig dat we er 4 jaar moeten op wachten..., maar dan heb je weer iets om naar uit te kijken. 8)
Grtz Bart  \";)\"
Orchid fever 4 ever!!

*

Offline RdB

• 178
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: april 09, 2012, 06:33:18 pm »
Da's jammer Sandy. Ik was er vrijdagmiddag en toen was het goed te doen.

Ruud

« Reactie #12 Gepost op: april 09, 2012, 06:43:04 pm »
Gisteren was het ook goed te doen vond ik.
Ik had zelfs het vermoeden dat er zelfs minder volk was dan 4 jaar geleden...  :roll:
Grtz Bart  \";)\"
Orchid fever 4 ever!!

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: april 09, 2012, 07:20:18 pm »
Ik was er vandaag. Samen met Angrek en onze vrouwkes.  Vanmorgen waren we reeds rond 09:00 in Antwerpen vertrokken. In de voormiddag was het niet gek druk, ik vond het juist beter-ruimer- dan drie jaar geleden.
Ik sprak ook even met Paul Noben. Blijkbaar was het zondag opvallend kalm, wellicht kalmer dan tevoren, maar op Paasmaandag is het totaal bezoekersaantal wellicht opgelopen tot wat verhoopt was.  Vanzelfsprekend was het te vroeg om correcte gegevens te hebben. Allemaal schattingen.

Wat mij opviel was dat de prijzen van de verkoop modaal gebleven waren. Ik ken enkele sterke verhalen van beurzen waar verkopers in samenspraak de prijs opdreven. Hier leek dat niet het geval. Naast de modale prijs vond ik ook het aanbod erg interresant.  En de tentoonstelling op zich leek mij ook mooier. Al hoorde ik dat de oppervlakte iets kleiner was dan tevoren, maar dat was mij niet opgevallen.  Wat niet nieuw is, maar mij steeds weer bijzonder opvalt, is de glazen ruimten met miniaturen!

Nieuwe initiatieven zoeken is blijkbaar de grootste uitdaging van Paul.  Met zijn Orchideeëndokters en d egratis plantjes heeft hij zeker hoog gescoord. Ik zag mensen aankopen buiten dragen, maar quasi iedereen had dat gratis plantje vast. Ik zag gezinnen met drie kinderen, met elk dat ene gratis plantje in de hand de auto instappen. Laat ons hopen, dat er orchideeênmicroben op die plantjes zaten. Dan zien we hen wellicht nog eens terug!
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: april 09, 2012, 07:25:04 pm »
Ruud,

Volgende week vrijdag is de kringavond in Antwerpen (Orchiflora-Kontich) gewijd aan Orchilim.
We zullen er een beamer hebben klaar staan en projecteren alle foto's die aangeboden worden.
De bedoeling is dat iedereen foto's meebrengt op een USB-stick of eender welke andere datadrager.

Nu kan niet iedereen even snel naar Antwerpen afzakken, wat ik begrijp. Mocht je zelf kunnen komen ben je welkom.
Maar alvast mijn vraag aan U (en aan al wie het schoentje past.) Als je niet zelf kan komen, vind je het dan OK, dat ik jou foto's van je link wegpluk en ook vrijdag toon?  Mocht je eventueel via DROPBOX die foto's kunnen posten dan is dat ook leuk.

Alvast bedankt,
Groetjes,
Patrick - Phal