Gebeten door orchideeën!

• 12 Reacties
  • 1603 Gelezen

*

Offline An J.

• 16
    • Bekijk profiel
Gebeten door orchideeën!
« Gepost op: november 06, 2012, 08:45:53 pm »
Als ze tanden hadden, was mij dit zeker overkomen!

Ik had 'al' twee jaar drie phalaenopsis(sen), gekregen. Ik besteedde er niet veel aandacht aan, verzorgde ze en zag plots dat ze bloeiden... Toen eentje een keiki aanmaakte in april '12, begon ik meer interesse te vertonen in orchideeën. Rond diezelfde tijd zag ik bij vrienden dat er vele soorten bestaan.
Ondertussen is de keiki verplant en krijgt ie nu al een bloemstengel, apetrots ben ik erop! Verder ben ik ook de trotse houder geworden van een wilsonara en dendrobium star class, en heb in het bijzonder een zwak voor odontoglossumsoorten.

Sindsdien dus ben ik, pas een half jaar, 'into orchids' en zit twee keer daags met mijn neus tegen de blaren en groeiende bloemstengels :-). Het enige spijtige is dat ze nu met z'n allen tegen het keukenvenster staan en niet zozeer tot hun recht komen, daar ik ondervonden heb dat mijn huis niet licht genoeg is na de zomerperiode. Daar zoek ik nog een oplossing voor want ben vastbesloten mijn kleine collectie uit te breiden.

Ik moet hier nog wat mijne weg zoeken natuurlijk, zoals ik plots zag dat nieuwelingen zich hier kunnen voorstellen.

Ik ben An, 28, en woon in Ledegem (West-Vlaanderen).

Nu, ik zit heel vaak met heel wat vragen, maar ik probeer mij in te houden, wat een kletskous ben ik toch, een ganse boterham of beter een gans gesneden brood staat er alweer... Typisch ikke.

Groetjes!
Als ze tanden hadden, was ik er ook letterlijk door gebeten!

*

Offline RdB

• 178
    • Bekijk profiel
Re: Gebeten door orchideeën!
« Reactie #1 Gepost op: november 07, 2012, 07:41:45 am »
Hoi An, bedankt voor het voorstellen maar hou je niet in wat de vragen betreft! (en foto's en...)

Ruud

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 07, 2012, 01:45:15 pm »
en veel plezier met de nieuwe hobby!!
greetz,
jeannine

*

Offline An J.

• 16
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 07, 2012, 03:23:18 pm »
Hallo Ruud en Jeannine,

Bedankt voor de verwelkoming!

Ik zocht nog hoe ik een foto kon uploaden want wou de reden van mijn gebetenheid wel eens tonen, en heb het vandaag gevonden. Vergis u niet door het oog, het potje is er eentje van 5,5 cm en staat op een koffiebordje  :)

« Reactie #4 Gepost op: november 08, 2012, 12:02:25 pm »
Welkom An!

Ik zit met hetzelfde probleem. In de living is het na de zomer ook te donker :(. Nu is het ook gaan puzzelen van waar welke plant te zetten bij een raam.

Vele groeten uit Ichtegem

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #5 Gepost op: november 08, 2012, 12:42:08 pm »
An, welkom, vele van onze forum bezoekers zijn leden van de Antwerpse afdeling van het OVV. Ook in West Vlaanderen is er een goed draaiende kring. Ik was daar reeds als spreker aanwezig.  Spijtig dat niet meer mensen gebruik maken van dit forum. Maar de kring blijft een aanrader.
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline An J.

• 16
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: november 10, 2012, 04:50:01 pm »
@Phal: ik geloof dat ik ze eens vluchtig bezocht heb, maar dacht dat er geen forum bijzat (of is het niet www.wvov.be?). 'k Zal nog eens gaan checken want is wel leuk als je in eigen omgeving ook contacten kan leggen.

Mijn hoofdreden tot hier registreren was iemand te antwoorde zijn met vragen die ikzelf had  en waarvoor ik een goede oplossing had gevonden, maar ik blijf hier nog eventjes rondhangen (als 't mag  :) )

Groentjes!

« Reactie #7 Gepost op: november 11, 2012, 07:45:07 pm »
Hallo An,
Wat een enthousiasme, zeg! Het straalt van je berichten af  :D
Welkom op dit forum en stel inderdaad al je vragen. Er is geen reden om je in te houden, want door jouw vragen en bedenkingen leert de rest er ook weer wat van. Je keiki ziet er trouwens geweldig uit. Als die nu al bloeit, denk ik dat het straks een oerwoud wordt bij jou... Nog even een oplossing vinden voor het lichtprobleem: kan een kwestie zijn van de juiste planten kiezen.

Groeten,
Marleen

*

Offline An J.

• 16
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juni 27, 2013, 04:00:59 pm »
Jeetje,

Vandaag heb ik dus door dat dit het forum van de verenigingen is...  :oops:

*

Offline RdB

• 178
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juni 28, 2013, 07:42:40 pm »
Wat bedoel je daar mee? Het betekent niet dat je lid moet zijn of zo! (mag natuurlijk wel)

Ruud

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #10 Gepost op: juli 01, 2013, 01:51:12 pm »
Ik denk niet dat An bedoelt dat je lid moet zijn!

Voor alle duidelijkheid, dit is de website van de Vlaamse Orchideeënvereniging. Maar vooral bedoelt om aan iedereen zo veel mogelijk informatie te verschaffen.  En je moet dus geen lid zijn om deze website te gebruiken.

Wie lid wil worden is welkom en het is vanzelfsprekend dat clubs maar overleven dankzij een minimale financiele inbreng van leden.

Voor enkele activiteiten vragen we wel lidmaatschap. Zo was dat het geval voor het bijwonen van de cursus over inheemse orchideeën en hoopten we ook leden te winnen tijdens onze uitstap.  Maar de reden daarvan is duidelijk. Mits sponsoring en een kleine inleg van de club, werd de lesgever betaald, kreeg men een cursusboek, koffie, enz... Het lijkt me vanzelfsprekend dat dit clubgeld hoort terug te vloeien naar de leden.  

Maar nog eens we trachten niemand ergens toe te verplichten.
Wanneer de voorzitter ons laat weten dat het ledenaantal weer gestegen is en wanneer hij dat dan grotendeels dankt aan de website, steken wij fier onze neus in de lucht!
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline An J.

• 16
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: juli 07, 2013, 10:26:22 am »
Hallo,

Nee hoor, ik had geen bedenking over lid moeten zijn eer je op de site terecht kan, het was alleen beschamend dat ik het nu pas gezien heb. Heheh...
Bedankt voor de info, zo is het toch nog eens duidelijk.

Ik was van plant mij lid te maken, maar wegens een familiale omstandgheid ben ik er nog niet aan toegekomen. Binnenkort maak ik er werk van!

Groentjes!

« Reactie #12 Gepost op: juli 10, 2013, 05:45:03 pm »
Hey An J.

Is zeker de moeite waard! Ik ben zelf ook lid sinds begin dit jaar en heb het mij nog geen seconde beklaagd. Op elke vergadering leer ik altijd wel iets bij  :). Voor meer info stuur je maar een pm :)