Eigen ananas kweken

• 8 Reacties
  • 1372 Gelezen

Eigen ananas kweken
« Gepost op: december 10, 2012, 02:24:41 pm »
Ik heb een handleiding terug gevonden om eigen ananas (Bromelia) te kweken. Mag ik hier zomaar de link op het forum plaatsen? Zijn er trouwens mensen die hier eventueel ervaring meehebben?

Anders op google effe zoeken: "eigen ananas kweken"

Lijkt me nog eens leuk om te proberen.

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
Re: Eigen ananas kweken
« Reactie #1 Gepost op: december 10, 2012, 03:11:55 pm »
Dit blijft een site die orchideeënliefhebbers samen wil brengen.
Natuurlijk zijn geralteerde zaken ook interessant.
Als je ananas samen wil kweken met orchideeën, dan is er al snel een band...
En als we dan toch over fruit bezig zijn. Ik ken ook mensen die bananen in hun serre hebben.

Dit wordt een gezonde rubriek !!!

Zolang we niet de website van SOS-Piet en de vrouwengilde gaan vermelden. Lijkt me dat geen probleem. (Opgelet ik heb niets tegen Vrouwen en niets tegen Piet, het is louter bij wijze van spreken.)
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline cindy

• 58
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: december 10, 2012, 08:24:30 pm »
phal,

even een vraagje apart: die bananen in de orchideeënserre, is dit omdat ze elkaar beschermen? er zijn planten bekend die een bepaald soort vliegjes aantrekt, die dan worden gehouden om ongedierte bij een orchidee weg te houden...
ik weet dat de lieveheersbeestjes die overwinteren bij mij in de garage, het ongedierte bij mijn orchideetjes weghouden ( in een serre uiteraard, niet bloot  :wink: )..

cindy
pluk de dag!

« Reactie #3 Gepost op: december 11, 2012, 08:36:48 am »
Ah Phal, het was gewoon omdat ik de naam Bromelia al een paar keer ben tegen gekomen op het forum. Ananas plant valt onder de familie Bromelia. Vandaar dat ik dit even op het forum kwijt wilde voor de mensen met de interesse.

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #4 Gepost op: december 12, 2012, 10:10:03 pm »
Ik ken in Nederland iemand die oorspronkelijk pijlgifkikkers en Bromelia's kweekte. En ondertussen steeds meer orchideeën in zijn collectie heeft. Dus die gaan sowieso goed samen! Overigens ik schrok tijdens een bezoekje bij hem over de enorme diversiteit aan bromelia's.

Of er van die banaan iets te vertellen valt over een toegevoegde waarde aan insecten weren of juist insecten aantrekken... ik zou het niet weten. Ik denk dat die personen die een banaan hebben die gewoon hebben uit curiositeit. Overigens ik heb een banaan gekregenvan ene collega. Die banaan staat op het werk en is amper 50cm hoog en iedereen die op mijn bureel komt is jaloers. Maar die staat er dus louter omdat die zo klein is en het perfect doet op mijn bureel.
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline RdB

• 178
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: december 17, 2012, 07:49:24 pm »
Björn, wil je die link nog eens plaatsen?

Ruud

« Reactie #6 Gepost op: december 18, 2012, 01:53:36 pm »

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: december 26, 2012, 06:04:58 pm »
Héél interessant, bedankt voor de link!! Spijtig dat ik niet meer plaats heb want ik hou ook enorm veel van Bromelia's en ze gaan perfect samen met orchideeën en zorgen  voor wat extra luchtvochtigheid. Zelf heb ik alleen Tillandsia cyanea en usnoides, ook Bromelia familie.

greetz,
jeannine

*

Offline RdB

• 178
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: december 29, 2012, 09:03:34 pm »
Dank je, Björn,

Ruud