bloemen verwelken

• 4 Reacties
  • 1071 Gelezen

bloemen verwelken
« Gepost op: december 21, 2012, 03:20:02 pm »
Op de vensterbanken in onze living staan een tiental orchideeën. Vraag me niet naar de naam, want dat weet ik niet. De lucht in de kamer was te droog (30%). Nu hebben we een luchtbevochtiger geïnstalleerd en de vochtigheid is gestegen tot 50%, maar alle bloemen zijn verwelkt. Is dit toeval of komt het door die plotse verandering? Ik dacht dat orchideeën best wat meer vochtige lucht konden gebruiken ...

*

Offline cindy

• 58
    • Bekijk profiel
Re: bloemen verwelken
« Reactie #1 Gepost op: december 22, 2012, 11:00:21 am »
hallo, zou je toch kunnen vertellen welke orchideetjes het zijn? dat is namelijk makkelijker om iets te zeggen... ze hebben namelijk allemaal een andere luchtvochtigheid nodig;. maar ik vermoed dat een orchidee zich ook aanpast aan de omstandigheden waarin ze zit.. dus als het een hele tijd droog is geweest, en dan terug zeer vochtig: dan kan het zijn dat ze schrikken en daardoor verwelken...  :)
pluk de dag!

« Reactie #2 Gepost op: december 22, 2012, 04:48:59 pm »
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb een paar foto's genomen van de resterende bloemen in bijlage.

« Reactie #3 Gepost op: december 22, 2012, 04:51:06 pm »
Hier is de tweede overlevende!

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #4 Gepost op: december 22, 2012, 10:10:46 pm »
Het zijn Phalaenopsissen. Die vragen veel warmte!  En ja ook redelijk hoge luchtvochtigheid. Maar als je die opdrijft zal dat zeker geen reden voor verwelken zijn.  

Opgelet hoge luchtvochtigheid staat niet gelijk met veel water geven! Ze moeten kunnen opdrogen tussen gietbeurten.

Ik kan zo moeilijk de reden zien.
Groetjes,
Patrick - Phal