Gazetten!

• 3 Reacties
  • 243 Gelezen

*

Offline Phal

• 2282
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
Gazetten!
« Gepost op: maart 03, 2013, 07:47:12 pm »
Er staan 2 nieuwe gazetten op de website.

De eerste betreffende een bezoek aan Marie Selby botanical garden in Sarasota - Florida

De tweede over diverse ontmoetingen in Florida.

Wellicht tips voor diegene die deze richting uitwillen.
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
Re: Gazetten!
« Reactie #1 Gepost op: maart 07, 2013, 03:16:11 pm »
Mooi! Thanks  :wink: Dat zou ook een goede manier zijn voor de leden om het Venusschoentje zelf te kunnen printen want dat is in zwart/wit en werd hier gewoon verticaal geklasseerd, bloemen in zwart/wit = waardeloos!!!!!!
greetz,
jeannine

*

Offline Phal

• 2282
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 07, 2013, 05:26:19 pm »
Granny,

Ik denk dat zelfs onze redacteur akkoord gaat met Uw zwart/witte reactie. Maar anderzijds moet het frustrerend zijn voor hem. Hij steekt veel inspanningen in het tijdschrift, maar wordt budgetair aan banden gelegd.
Ik weet nog niet welke afmetingen het gaat aannemen. Maar omwille van  het project 'Inheemse Orchideeën' komt er dit jaar meer kleur in het Venusschoentje.

Mensen vragen wel eens hoe komt het dat buitenlandse clubs dat wel kunnen. Daar zijn verschillende antwoorden. Grotere club, meer leden, grotere oplage, maakt de kost per boekje lager.  Een half boekje vol duwen met reclame is ook een oplossing. Maar tegenwoordig staan handelaars niet te dringen om reclame te plaatsen. Die zelfde handelaar heb je nodig voor tentoonstellingen, voor tombolaprijzen in de regio's, enz...

Anderen (waaronder ik U denk te mogen plaatsen) zagen liefst het tijdschrift op het net, eventueel afdrukbaar voor de liefhebbers. Nu heb ik ongelooflijke bewondering voor Uw beheersing van de huidige informatica middelen. Maar vergis U niet er zijn meer mensen die niet aangelogd geraken op dit forum, laat staan iets kunnen openen of afdrukken. Ik krijg voor de 'Inheemse-cursus' inschrijvingen toegestopt op de vergaderingen. Want ; 'Zo met de computer, dat kan ik niet!' .

Dus ja orchideeën in zwart/wit stelt niet veel voor.

Overigens heb je al goed gekeken. Peter Daems heeft een grote inspanning geleverd en heel wat tijdschriften zijn ingescand. Wat maakt dat je diverse tijdschriften via onze website in kleur kan raadplegen. Sommige scans zijn niet perfect... Wat heet perfect. Hij kreeg boekjes, die hij mocht inscannen, maar mocht de bladeren niet lossnijden. Dus hier en daar een vouw en een schaduw...
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Phal

• 2282
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 07, 2013, 05:33:55 pm »
Kijk eens bij bibliografie onderaan tijdschriften... O, ja zwart/wit inscannen, geeft ook zwart/wit... Sorry.
Groetjes,
Patrick - Phal