Dendrobium dancing flora

• 3 Reacties
  • 660 Gelezen

Dendrobium dancing flora
« Gepost op: juni 05, 2013, 04:31:13 pm »
Hallo, ik heb een dringende vraag. Ik was straks bij een patiënt van mij en ik zag dat ze bij haar compostbak een dancing flora had staan.haar zoon moest die uit pot halen en weggooien. Ik heb hem bekeken en hij heeft nog gezonde wortels en groene bladeren. Is wel erg kaal en zielig maar ze wou hem daarom weg. Ik zei dat ik hem weggegooid heb maar heb hem stiekem mee genomen. Heb nu de niet kapotte scheut in orchideeen grond gezet en in kelder in de koelte geplaatst. Deed ik goed? Iemand nog tips?
Alvast bedankt

*

Offline Phal

• 2282
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
Re: Dendrobium dancing flora
« Reactie #1 Gepost op: juni 05, 2013, 04:34:17 pm »
De dag van vandaag is het buiten, laag tegen de grond en in de schaduw de beste plaats. Nachtelijke dauw, luchtbeweging, lange dagen dus grote lichthoeveelheid, ... Allemaal super omstandigheden. Laat die maar buiten tot einde september.
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #2 Gepost op: juni 05, 2013, 04:38:03 pm »
Zal hem zo dadelijk nog buiten zetten! Dank je phal. En water geven? Zo als de phaleanopsis ?

*

Offline Phal

• 2282
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #3 Gepost op: juni 06, 2013, 07:52:47 am »
Voorzichtig! Er gaan meer planten dood van te veel water, dan van te weinig.
Als he tregent en nadien waait droog zo'n plant veel sneller dan in huis. Maar als het droog is zouje denken, nu moet ik veel water geven. Die ochtend dauw zorgt al voor veel koelte en vocht.  Zet de plant wel niet in volle zon.
Als je water geeft een BEETJE mest toevoegen. Zo'n plant is uitgebloeid, vormt een nieuwe scheut en moet een zo groot mogelijke bulb maken. Dus zorg maar voor wat extra eten!  Ook hier zeker niet overdrijven !!!
Groetjes,
Patrick - Phal