Coelogyne Mooreana x Beckarii

• 4 Reacties
  • 499 Gelezen

Coelogyne Mooreana x Beckarii
« Gepost op: juni 17, 2013, 01:09:43 pm »
ik heb al een tijdje een Cologyne Mooreana x Beckarii, gezonde plant die weinig water nodig heeft.
Een paar maand geleden kreeg hij twee bloeistengels met verschillende bloemknoppen. Geen van de knoppen is volledig opgengekomen, ze rotten gewoon af.
Ik weet niet wat er is misgelopen, hij heeft echt niet teveel water gekregen, bulben en bladeren zijn gezond.
Iemand een idee? Ik weet het echt niet meer.
Alvast bedankt
Judith

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
Re: Coelogyne Mooreana x Beckarii
« Reactie #1 Gepost op: juni 18, 2013, 09:02:54 am »
Sorry,

Iets erg raars. Verdrogen van knoppen zou ik ooit verwachten. Rotten als ze in constante natte condities staan. Ik zag in het zo genaamde korte droge seizoen in Suriname veel rotte knoppen. Maar dat kwam omdat het constant bleef regenen, weken aan een stuk, zonder droge periode. Ik kan me niet voorstellen dat jij die condities hebt...
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #2 Gepost op: juni 18, 2013, 12:58:59 pm »
niet direct, nee.

Ik heb het vorige vrijdag aan Herman gevraagd en hij kon er ook niet op antwoorden, dus weet ik het écht niet meer.

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #3 Gepost op: juni 18, 2013, 05:17:03 pm »
Nu heb ik ooit een onbenoemde Coelogyne gekocht bij Willy.
Die bloemen openden ook amper en waren direct bevrucht. (Zelfbevruchting door verstoring denk ik) Later bloeide die opnieuw, maar dan normaal. Om dn laterterug aan zelfbevruchting te doen, zonder ik de plant raakte of verpaatste of zo.
Soms loopt het gewoon raar. Die plant is trouwens terug naar Willy gegaan.
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #4 Gepost op: juni 19, 2013, 06:32:38 am »
Bedankt Patrick, sommige planten doen inderdaad soms raar. Ik zal gewoon afwachten wat de volgende bloei doet.
Ik heb deze twee jaar geleden gekocht op de veiling (weet zelfs niet meer van wie) en het was de eerste keer dat hij bloeide.