wolluis

• 1 Reacties
  • 660 Gelezen

wolluis
« Gepost op: juni 20, 2013, 06:12:57 pm »
hallo
na 3 jaar heb ik eindelijk 3 kleine bloemstengeltjes aan mijn phal gekregen. nu merkte ik gisteren kleine witte beestjes in de aarde op. vanmiddag merkte ik precies wol erop en heb info gezocht en dit lijkt wolluis.ben naar aveve gereden en heb er promanal spray van eco style gekocht en behandeling gedaan zoals vermeld.
is dit een goed product of heeft iemand een andere tip voor me?
ik wil deze phal eigenlijk niet kwijt want dit was mijn allereerste moederdag kado  :(

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
Re: wolluis
« Reactie #1 Gepost op: juni 21, 2013, 11:24:38 am »
Ik ken niet alle nieuwe producten, want er is een heleboel nieuw materiaal  op de markt.
Maar de meeste 'eco' producten behoren bij de zogenaamde systeem giffen. Hun resultaat duurt meestal iets langer. Het gif wordt opgenomen, door de plant en als het insect er van eet werkt pas het gif!

Bij de gifsoorten die je met een spray aanbrengt (mogelijk hier dus het geval) Is de werking na verdrogen van de spray of na spoelen van bladeren weg. Best sproei je drie keer met ongeveer 10 dagen tussentijd.
Bij de eerste beurt blijven de eieren gespaard. Als die dan uitkomen, moet je binnen de 10 dagen weer spuiten, om te voorkomen, dat die 'nieuwe' predators geslachtsrijp zijn en ook weer eieren gaan leggen. Wat maakt dat evaluatie van UW resultaat zeker enige tijd vraagt.

Overigens manueel de insectjes afjagen is ook nog altijd een goede praktijk.
Succes,
Groetjes,
Patrick - Phal