Viroinstreek

• 17 Reacties
  • 3170 Gelezen

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
Re: Viroinstreek
« Reactie #15 Gepost op: juni 08, 2014, 05:09:23 pm »
Een onverhoopt succes.

We waren slechts met zijn drieën, maar dat heeft zo zijn voordelen. De kans op vertrappen wordt kleiner en je kan aan iedereen ruim aandacht geven.
De oogst aan bloeiende soorten was veel beter dan wat ik hoopte.
Al bij aankomst parkeerden we net voor een Bokkenorchis en op die eerste halte vonden we 8 verschillende mooi bloeiende soorten.
Ik had gepland om 5 sites te bezoeken, het werden er slechts 3. Maar samen vonden we 11 verschillende bloeiende soorten en enkele planten van soorten die nog niet open stonden, dach zo al op naam konden gebracht worden.

MOOI IN BLOEI : Himantoglossum hircinum, Ophrys holosericea, Platanthera chloranta, Orchis anthropophorum, Dactylorhiza virides, Gymnadenia conopsea, Ophrys insectifera, Ophrys hybride insectifera x holocsericea, Neotinea ovata, Platanthera bifolia, Ophrys apifera,
DUIDELIJK HERKENBAAR MAAR UITGEBLOEID : Cephalanthera demesonium, Orchis mascula, Orchis purpurea
DUIDELIJK HERKENBAAR MAAR NOG NIET IN BLOEI : Epipactis atrorubens, Epipactis heleborine

Het weer was ook van de partij, ik voelde het 's avonds op mijn bolleke.

Voor mijn part voor herhaling vatbaar !!!
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #16 Gepost op: juni 09, 2014, 07:14:25 pm »
Goedenavond met Gustaaf,
     Ik lees dat jullie een mooie uitstap met heel wat soorten Europese orchideeën. Spijtig dat ik er niet kon bij zijn; ben uitgegleden en op mijn rug terecht gekomen, en moet nu oppassen en me niet vermoeien. Een kleine uitstap dat gaat, maar 2 uur rijden met de auto en dan een ganse dag in de natuur en nog eens 2 uur terug is voor mij nu wat teveel.
     Moest er een uitstap komen naar Zeeland of zo dat ga ik graag mee.
Bedank om het verslag van de uitstap op het forum te zetten, groetjes Gustaaf

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #17 Gepost op: juni 10, 2014, 04:32:18 pm »
We hadden iemand bij ons die de zeventig gepasseerd is, en ook voor hem was het afzien.
Ik deed echt mijn petje af voor hem.  Hopelijk kan ik je ooit een tripje dichter bij de deur aanbieden. Al zal de oogst aan bloeiende exemplaren mogelijk iets kleiner zijn.
Er komt mogelijk volgend voorjaar een soort verslag in het NOV-tijdschrift, die zijn alvast vragende partij.
Groetjes,
Patrick - Phal