nieuwe orchidee fan

• 2 Reacties
  • 381 Gelezen

nieuwe orchidee fan
« Gepost op: juni 26, 2013, 07:33:57 am »
Hallo iedereen. Ik denk dat jullie me nog niet kennen vermits ik pas sinds vandaag lid ben van dit forum. Mijn naam is Nadia en ik woon in Ruisbroek.

Ik heb van man 2 vanda orchideeën gekregen, een paarse en een witte. Ik wist niet dat deze zo enorm konden zijn. De wortels alleen al meten bijna 70 cm. Ik heb ze sinds vorig weekend en benevel ze dagelijks ('s morgens). Nu heb ik wel gemerkt dat er al enkel bloemen beginnen te verwelken (misschien door het transport) en dat sommige fijne wortels een houterig uiterlijk hebben gekregen. Is dit normaal ? of geef ik misschien niet genoeg water met enkel te benevelen ? Wie kan er me helpen. Ik ben een leek op gebied van orchideeën, dus iedere hulp en goede raad is welkom.

Re: nieuwe orchidee fan
« Reactie #1 Gepost op: juli 01, 2013, 10:25:58 am »
ik moet zeggen dat de reakties nogal op zich laten wachten op dit forum. Mijn orchidee kan ondertussen reeds morsdood zijn.

Ik heb me ondertussen al ergens anders geïnformeerd dus laat maar vallen. Ik vind het spijtig dat er zo weinig feedback wordt gegeven.

Nadia

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
Re: nieuwe orchidee fan
« Reactie #2 Gepost op: juli 01, 2013, 01:55:29 pm »
Gelijk heb je Nadia.

Mijn verontschuldiging. Einde schooljaar, begin vakantie, wat kan ik nog uitvinden om me achter weg te steken...

Ruisbroek... Ik zouje willen aanraden naar de regiovergadering in Antwerpen te komen. Eventueel je plant mee te brengen en daar raad vragen.   Wanneer iemand je plant kan zien, worden enkele zaken gemakkelijker, dan louter via een tekstje.

Op 12 juli is er een vakantiebabbel met BBQ. Bekijk op de website vooraan, daar vind je de info -adres, uren, enz. van de regiobijeenkomsten.
Groetjes,
Patrick - Phal