Verwaarloosde phallen...

• 3 Reacties
  • 712 Gelezen

Verwaarloosde phallen...
« Gepost op: juli 01, 2013, 05:59:18 pm »
Ik kom bij een patiënt van mij en ik kwam vorige week ik zijn zoon zijn oude slaapkamer en stond een tafel met wel 10 phalaenopsissen op. Enkele in bloei maar... Was zo zielig zo verwaarloosd. Krijgen amper water. Nu vandaag gezien en er staat 1tje tussen met een keiki en ene met nieuwe bloemstengel. Nu ik zo gebeten ben door orchideeën vond ik het zo zielig, ik zou ze zo meenemen naar huis :/ wat kan ik doen nu?

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
Re: Verwaarloosde phallen...
« Reactie #1 Gepost op: juli 01, 2013, 09:30:20 pm »
Het is momenteel prima groei weer. plantenherstellen in no-time.

Als je toch start vanaf 0. Verpot ze snel!  Zet ze licht, niet in volle zon, geef ze water 1x/week.
Als ze verpot zijn laat ze enkele dagen nog droog, om geen rot op wondjes te krijgen. Na enkele dagen moeten wondes droog zijn, dompel dan je plant een half uurtje. en geef pas terug water als ze weer droog zijn. = ±1week.
Sta voorlopig nog even niet stil bij mest. Dat doe je best pas als je nieuwe wortels ziet. (Ik mest haast nooit!)
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #2 Gepost op: juli 02, 2013, 11:10:22 am »
@Tanjake: Je zal verstelt staan van hoe sterk zo'n Phal is. Dit kunnen echt wel tegen een serieuse duw. Mijn Phal's krijgen momenteel pas om de anderhalve week tot 2weken zelfs maar een waterbeurt van 10min. De meeste van mijn planten zijn gewoon al een 2de bloemstengel aan het aanmaken terwijl de eerste nu begint uit te bloeien.

« Reactie #3 Gepost op: juli 03, 2013, 05:35:26 am »
Ja Björn blijkbaar :) pracht planten zijn het