Keiki aan dendrobium

• 4 Reacties
  • 848 Gelezen

Keiki aan dendrobium
« Gepost op: juli 14, 2013, 04:40:06 pm »
Ik heb vanmorgend van mijn man een dendrobium star class gekregen voor mijn verjaardag, weer iemand hoe die verzorgd wordt of tips ervoor? Ohja,... Er staan een keiki aan! :-D

Re: Keiki aan dendrobium
« Reactie #1 Gepost op: juli 14, 2013, 05:04:18 pm »
dit is eerste foto

« Reactie #2 Gepost op: juli 14, 2013, 05:04:43 pm »
dit is de keiki

*

Offline Phal

• 2282
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
« Reactie #3 Gepost op: juli 14, 2013, 06:41:44 pm »
Over Dendrobiums word heel wat geschreven.
Er zijn soorten die een droge rusttijd vragen. Droog is dan enkele maanden. Maar dat wordt veralgemeend, terwijl het eerder een uitzondering is. Het geslacht Dendrobium is erg groot en de meeste soorten kunnen helemaal niet zo'n lange rustperiode verdragen.
Dit is een gekweekte hybride, die wel wat rust vraagt, maar zeker niet helemaal droog. Zoals die er nu staat moet die zeker nog lange tijd water krijgen. De Keiki's laat je best zo lang mogelijk aan d eplant, best ondersteun je die wel met een stokje en bind je die tegen de moederplant. (Let op niet afsnoeren).  Ik ben geen groot voorstander van veel mest. Maar na d ebloei als de scheuten gaan groeien, dan verdragen ze wat mest.
De plant zal zelf aangeven, wanneer die rust vraagt. De bladeren worden geel en vallen af. Dan geen mest, heel wat minder water, maar warm blijven houden. Als na enige tijd knobbeltje beginnen t egroeien, moet dat bloei worden. Wachten met extra water tot het wel degelijk bloemknoppen geeft, want als je te vroeg meer watergeeft worden het keiki's i.p.v. bloem.
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #4 Gepost op: juli 14, 2013, 07:13:29 pm »
Dank u phal :) je hebt mij al meermaals geholpen met succes