Eerste plantenveiling

• 3 Reacties
  • 1104 Gelezen

*

Offline Phal

• 2282
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
Eerste plantenveiling
« Gepost op: september 10, 2006, 08:09:57 pm »
DEZE TEKST STOND REEDS OP HET OUDE FORUM !

Phal : Geplaatst: Di Mei 31, 2005 9:19 pm

Iemand heeft een collectie met planten uit Ecuador, Thailand, Kameroen, Venezuela, Mexico en nog enkele los staande planten. Hij zal ze eerstdaags te koop aanbieden.

Iets om naar uit te kijken.
MiB : Geplaatst: Wo Jun 01, 2005 10:19 pm

Mochten jullie een lijst hebben. Dan hoor ik het graag. Heb nog wel wat op mijn verlanglijstje staan.

Gr. MiB
Phal : Geplaatst: Do Jun 02, 2005 6:15 pm

Lijstjes met namen zal een moeilijke zaak worden. De eigenaar stuurt me foto's door, die ik op het foto album zal plaatsen. Waar ik namen ken, zal ik ze vermelden. Als je een foto openklikt, zal ik in de tekst vermelden wat ik heb.
Maar wat betreft de planten uit vernoemde landen zijn geen labels aanwezig! dus correctheid qua naamgeving is in vraag te stellen.
Ter zijner tijd zullen een maximaal aantal foto's op het album verschijnen.
Hopelijk zal het voldoende Uw interesse wekken om op een veiling aanwezig te zijn.

Alvast dit als extra informatie :

- Ecuador (±5stuks), Venezuela (±10st), Thailand (±10st), Indonesië (±4st), Mexico (±3st) en Cameroun (±10st) ander gekochte of verwisselde met dubbele (±20st)

- Samen meer dan zestig orchideeën!

- Die ± zetten we er bij omdat enkel planten er niet te best bij staan, omdat de verzameling ook vleesetende planten bevat en enkele soorten nog nooit bloeiden, zodat er bij de eigenaar nog geen zekerheid is qua naam, geslacht of familie.

Groetjes,
M-Jeanne : Geplaatst: Do Jun 02, 2005 7:38 pm

Kan je mij eens uitleggen hoe die veiling gebeurd?Is dat ergens op een plaats of via deze site?Met dank M-J
Phal : Geplaatst: Vr Jun 03, 2005 12:20 pm

We zijn er nog niet helemaal uit!

In een onderafdeling van het NOV te Etten Leur weet ik dat men jaarlijks minstens eenmaal een veiling organiseert. Dat is lang op voorhand aangekondigd en iedereen kan bieden en aanbieden. Dat systeem werkt goed!

De verkoper -die verder onbekend wenst te blijven- wil al zijn orchideeën verkopen. Samen met hem gaan we beslissen waar we zo'n veiling kunnen organiseren. De plaats moet nog bepaald worden. Een beetje afhankelijk van de interesse. Hoe dan ook tijdig aangekondigd.

Het eenvoudigste zou zijn, de planten aan te bieden op de veiling van Etten Leur. De mogelijkheid ze te veilen via onze site is vanzelfsprekend ook een idee. Maar dan worstel ik met verzendproblemen. Bovendien is het een niet commercieel opzet. Al de inkomsten gaan naar de verkoper. Wij vinden het louter een prettige uitdaging dat we er voor aangesproken werden. Tenslotte is er ook een tijdsprobleem. Verkoper en Patrick Denissen gaan quasi gelijktijdig op reis naar Costa Rica. Waarschijnlijk zal het najaar worden afgewacht als verkoopsdatum.

Alle ideeën zijn welkom.
Groetjes,
Phal : Geplaatst: Wo Sep 21, 2005 3:40 pm

De kogel is door de kerk!

Op de veilingavond van de NOV-onderafdeling Noord Brabant West die zal plaatsvinden op maandagavond 17 oktober 2005 zullen de planten ter veiling aangeboden worden. Deze veiling vindt plaats in Café 'Marktzicht' op de markt te Etten-Leur.

Enkele leden van het OVV afdeling Antwerpen hebben me al aangesproken en wensten ook in aanmerking te komen voor de koop van één of enkele planten. Ze zien de verplaatsing naar Etten-Leur op een maandagavond evenwel niet zitten.

Vandaar dat ik een tegenvoorstel heb geformuleerd. De planten die aangeboden worden staan op onze site op de foto-pagina. Je bent vrij hier op het forum Uw beste prijs aan te geven. De hoogst aangemelde prijs zal als inzet voor de veiling worden gehanteerd. Gaat er niemand boven Uw prijs, dan hoort de plant U toe. Met dien verstande, dat we niet meer terug komen op de geboden prijs en dat U de plant bij mij komt afhalen. Verzenden doe ik niet.

Succes.
Phal : Geplaatst: Di Nov 08, 2005 11:58 pm

De veiling was een groot succes.

Spijtig genoeg beperkte deze mogelijkheid zich tot de aanwezigen. De voor de verkoop geboden bedragen werden op de avond zelf allemaal overschreden.

In de Nederlandse onderafdeling te Etten Leur is het een jaarlijks terug kerende activiteit. Eigenlijk een zeer goed alternatief om liefhebbers hun overschot aan planten van de hand te laten doen. Iets om andere afdelingen ook eens over te laten nadenken.

Groetjes,
Groetjes,
Patrick - Phal

(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: september 11, 2006, 08:14:01 am »
Wanneer is de veiling in Etten-leur dit jaar, moet je daarvoor lid zijn?

groetjes
Maggi
Iemand Phragmipediums of Paphiopedilums teveel, geef een seintje. Alle Slipper Orchids welkom!

*

Offline Phal

• 2282
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: september 11, 2006, 10:04:10 am »
De vergaderingen van die kring gaan door in Café De Markt op de De markt in Etten Leur.
Telkens de derde maandag van de maand, vanaf 20:00 STIPT !

Ja je moet lid zijn (vraag me niet wat dat kost.)

Nu is de volgende veiling in oktober 2006, de 18e , maar dat kan schillen van jaar tot jaar.
Groetjes,
Patrick - Phal

(Geen onderwerp)
« Reactie #3 Gepost op: september 11, 2006, 10:18:44 am »
Dus het lidmaatschap van de NOV is niet genoeg?

gr.
Maggi
Iemand Phragmipediums of Paphiopedilums teveel, geef een seintje. Alle Slipper Orchids welkom!