Samenaankoop

• 0 Reacties
  • 204 Gelezen

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
Samenaankoop
« Gepost op: november 28, 2014, 03:00:53 pm »
Vrienden dit initiatief komt van georges, maar ik zet het voor hem op het forum. Dus alle vragen of reactie rechtstreeks naar hem AUB. email staat onderaan.   Succes.

Beste clubleden orchideeënliefhebbers,

Wie heeft zich al eens afgevraagd waarom zijn tropische epiphytische orchids zo moeilijk terug in bloem te krijgen zijn?
 Ik richt mij nu tot diegene onder ons die geen serre heeft, of zijn serre heeft gestopt wegens te hoge brandstofkosten.
Of dat hij de luchtvochtigheid in de huiskamer of veranda niet op de vereiste 70 , 80 of meer kan brengen en de lucht-
beweging niet konstant kan aanzetten?
Maar diegene die dat allemaal wel kunnen, maar ook graag in de tuin op het balkon of terras orchids willen plaatsen
om ervan te kunnen genieten zonder al die rompslomp,kunnen hiervoor de prachtige en wintervaste aardorchideeën
aanschaffen. Ikzelf heb sinds een achttal jaren de Dactyloriza in mijn tuin staan maar dankzij de cursus over deze boeiende
orchids die wij 2 jaar geleden hebben mogen volgen is mijn interesse en ik denk bij velen onder ons, sterk toegenomen.
Ik ben op zoek gegaan om meer informatie,maar ook waar deze planten te bekomen zijn. Ik herinnerde mij dat ik mijn
Dactyloriza gekocht had op een orchidexpo in Edingen, waar de verkoopster me zei dat die planten in kultuur gebracht
werden door het labo v/d Universiteit van Luik. Ik kreeg een document als bewijs van aankoop met als hoofding Phytesia.
Ik heb deze naam gegoogeld en kwam bij misschien wel een van de grootste kwekerij van europese aardorchids.
Ik heb dan ook kontakt genomen met de vraag of zij ook bereid zouden zijn om aan de leden van het OVV te leveren en
aan welke voorwaarden. Deze zijn als volgt en zijn een voorlopige richtlijn en gelden voor alle afdelingen van het OVV.
Wij zouden de prijzen van grootdistributeurs zijnde -30% en zelfs meer indien wij in groep 50 planten zouden bestellen
te weten 10 pakketjes van 5 planten per geslacht. Dit moet haalbaar zijn indien de andere provincies ook interesse zou-
den hebben. En je kunt ook vrienden of kennissen aanspreken die willen profiteren van dit uitzonderlijk aanbod.
Hoe gaan wij te werk?
In de eerste plaats bezoek de website: www.Phytesia.com
Bekijk geniet en maak jouw keuze en stuur een mail naar mij met jouw verlanglijstje.
Ik centraliseer maak een proforma aanvraag aan Phytesia die er het nodige gevolg aan geeft.
Hieronder volgen nog enkele interessanten en leerrijke websites:
     www.Freilandorchideen im Garten.de       geen verkoop maar leerrijke informatie
     www.Erd und Freilandorchideen.de           allebei in duits
     www.myorchids.de                                       ook verkoop, in duits en engels
     http://europeanorchids.word^ress.com    Johan Dierckx-Belgische en Europese orchids

Ik wens jullie veel plezier en heeft u nog vragen ? Een mailtje of telefoontje op 03-827 75 51.
Graag jullie antwoord voor 12 december 2014.

Hartelijke groeten van Georges.
georges.spinnox@hotmail.be
Groetjes,
Patrick - Phal