Nieuwtje hier

• 2 Reacties
  • 240 Gelezen

Nieuwtje hier
« Gepost op: april 26, 2015, 08:46:38 pm »
Hallo allemaal,

Ik stel me even voor hier.
Thuis hebben we altijd orchideeën gehad, mijn vader had vaak bakken vol bijna dode orchideeën die hij kreeg van een vriend/bloemist.
9/10 keer kwamen ze erdoor en kregen ze een plaatsje in huis waar wij van hun pracht konden genieten.
Ik heb ze altijd mooi gevonden, maar sinds ik ben gaan samenwonen 1j terug, is de (kleine) verzameling begonnen.
Toen we wat plantjes gingen halen om ons huisje op te vrolijken kwam ik thuis met enkele phalenopsissen. De phalenopsissen deden het super, na drie maanden onafgebroken te genieten van hun bloemen vond ik dat er best nog wel wat bij konden. Toen viel ik op enkele cambria's, en zo is het begonnen.
Intussen heb ik enkele verschillende soorten Dendrobium Nobile, twee Paphilopedilums, Miltonia, 2 Catthleya, zygopetalum, 2 cymbidiums, en sinds kort een epidendrum en een vanda christensonianum.
Ik ben absoluut verliefd op Catthleya en Vanda's! die worden zeker uitgebreid hihi  :oops: ) en ik zie net dat de epidendrum ook een nieuw bloemknopje gemaakt heeft! En dat terwijl mijn vader zei dat ik hem nooit meer in bloem zou krijgen *trots* :D

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
Re: Nieuwtje hier
« Reactie #1 Gepost op: april 29, 2015, 09:21:10 am »
Hey, Welkom,

Een heel verhaal! Maar leuk! Van waar ben je? Er is vast ergens een afdeling van de vereniging in je buurt, daar kan je ook met vragen terecht!
Serre! Verwarmen! Enkel glas!     Allemaal zaken waar al veel mensen zich over gebogen hebben. Een serre is moeilijk te isoleren, ik ben voorstander van polycarbonaat platen, dubbel of triple wandig! Goede bodemisolatie, de grond onder onze voeten is gemiddeld over het jaar heel 6°C!!! Dus te koud!! Wordt vaak over het hoofd gezien.

Je planten keuze is eenvoudig. Probeer uit wat het bij jou erg goed doet en zoek dan planten uit hetzelfde klimaat. Velen zullen je raad willen geven, maar wat bij de ne aanslaat, slaat niet altijd bij iedereen aan! Proefondervindelijk bekijken zou ik zeggen.

Succes,
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Blink

• 28
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwtje hier
« Reactie #2 Gepost op: april 29, 2015, 12:39:39 pm »
Hallo kahlua,
Welkom op het orchideeën forum.
Groeten Blink