Habenaria

• 2 Reacties
  • 777 Gelezen

Habenaria
« Gepost op: maart 20, 2007, 01:48:56 pm »
Ik heb nog enkele Habenaria radiata (Witte franje orchidee / witte reiger orchidee) over. Ik heb momenteel 2 veilingen op ebay lopen, met een startbod van 10 euro voor 2 bolletjes...

Geinteresseerden kunnen een bod doen op ebay. Of je kan me ook een pb sturen om een prijs overeen te komen...

Mvrgr Hans

(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: maart 22, 2007, 06:51:52 pm »
Hallo Hans,
Ik vind dit een bijzonder mooie orchidee, maar ook een hele moeilijke. Wat ik daar allemaal al van gelezen heb... Heb je er ook een beetje "handleiding voor België en Beginners" bij? Dan bied ik misschien wel mee op ebay.
Groeten,
Marleen

(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: maart 22, 2007, 10:03:01 pm »
Citaat van: "Marleen"
Hallo Hans,
Ik vind dit een bijzonder mooie orchidee, maar ook een hele moeilijke. Wat ik daar allemaal al van gelezen heb... Heb je er ook een beetje "handleiding voor België en Beginners" bij?

Marleen,

Zelf heb ik met Habenaria radiata nog geen enkele ervaring, maar ik ga ze zeker toch eens uitproberen. Ik vind ze ook wonderschoon, en heb ook al gehoord dat het geen gemakkelijke zijn, maar zeker niet onmogelijk.

Hetgene mij verteld is door de verkoper is het volgende:

Onmiddelijk na ontvangst dien je ze uit te planten in een mengeling van fijngesnipperd sphagnum-mos en standaard orchideëen-aarde uit de handel. Plant ze met de punt naar boven, ongeveer 1,5 cm diep, en geef water. (geen kalkrijk water, liefst regenwater) Zet dan de uitgeplante bolletjes tussen de 18 en 20 °C , en vanaf mei kunnen ze buiten gezet worden. Als in oktober de nachtemperaturen weer zakken zal deze plant zijn loof verliezen. Hou de bolletjes dan relatief droog op ongeveer 15 ° C op een donkere plaats. Zodra er weer nieuwe groei tevoorschijn komt, kan er weer meer licht, warmte en water toegediend worden.

Voor de rest weet ik er dus ook niet zo veel van af. Maar ik zal mijn ervaringen met deze soort zeker delen met jullie.

Grtz Hans