EIFEL weekend 2016 PNP

• 24 Reacties
  • 2302 Gelezen

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
EIFEL weekend 2016 PNP
« Gepost op: oktober 19, 2015, 08:29:48 am »
Beste vrienden,         De voorbereidingen worden concreet!

Wat : Weekend naar de Eifel.
Wanneer : weekend 4-5 Juni 2016
Waar : Eifel, verblijf is nog in onderhandeling
Kosten : In onderhandeling (geschat rond de 100,00€ = Overnachting, avondmaal, ontbijt, lunchpakket)
Verplaatsing : Liefst zo veel mogelijk carpoolen
Wie : Alle liefhebbers zonder schop en emmer, die het een weekend met ons kunnen uithouden.
- Patrick Mannens : (reeds daar vanaf 1 of 2 Juni - voorbereiding) kamer 1 . BEVESTIGD
- Patrick Denissen : (reeds daar vanaf 1 of 2 Juni - voorbereiding) kamer 1
- Wim De Groot : kamer 2 Chauffeur, 2 vrije plaatsen.
- Jacqeline De Groot : kamer 2
- Cindy : kamer 3 meerijder . BEVESTIGD
- Miel : kamer 4 Chauffeur, 2 vrije plaatsen. . Afgemeld !!!
- Judith : kamer 4 . Afgemeld !!!

- Fons & Leen
- Freddy De Decker: kamer 5 Chauffeur, 2 vrije plaatsen. . ...
- Marie-Louise De Decker : kamer 5 Chauffeur, 2 vrije plaatsen. . ...

- Evi Martens en echtgenoot, komen ook af op (louter op) zaterdag, maar verblijven en eten niet samen met ons.
« Laatst bewerkt op: februari 29, 2016, 08:13:23 am door Phal »
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
Re: EIFEL weekend 2016 PNP
« Reactie #1 Gepost op: oktober 19, 2015, 08:37:45 am »
Ik zal bovenstaande bericht aanpassen in functie van de extra info.

Voorlopig is het een kat in een zak. Maar gelieve U reeds op te geven als geïnteresseerde om deel te nemen. Het aantal deelnemers is belangrijk in de onderhandeling met het verblijf.

Wat had ik graag geweten :
- Wie gaat mee, Liefst duidelijk op naam. Bv. Jos en Trees Jansens-Van de Prut.
- Wie deelt kamer  In dit voorbeeld dus : delen kamer
- Wie beschikt over voertuig, wie wil als chauffeur carpoolen, of meerijden, hoeveel plaatsen zijn er vrij.   In dit voorbeeld :  Chauffeur, 2 plaatsen vrij.

Dus finaal voorbeeld :  
Jos en Trees Jansens-Van de Prut, delen kamer, Chauffeur, 2 plaatsen vrij.
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline WdG

• 124
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 19, 2015, 10:06:26 pm »
Patrick,

super, wij zijn erbij.
Graag een 2 pers kamer.
We rijden met eigen vervoer en hebben 2 plaatsen over voor anderen liefhebbers.

Wim

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 20, 2015, 05:50:53 pm »
Om U allen te laten watertanden en zonder garantie dat we het zelfde aantal verschillende soorten zullen vinden! Een opsomming van wat we vonden tijdens het eerste weekend van 2015.
- Anacamptis pyramidalis (1 plant) - Cephalanthera damasonium ( 20-tal planten) - Cephalanthera rubra (3 planten)  - Dactylorhiza incarnata (uitgebloeid) - Dactylorhiza maculata (veel) - Dactylorhiza viridis (5 planten) - Dactylorhiza fuchsii (veel) - Epipactis atrorubens (5-tal) - Epipactis microphylla (5-tal) - Epipactis palustris (50-100 op één moerasje) - Goodyera repens (30-tal plantjes 2-3 bloemende) - Gymnadenia conopsea (heel veel) - Herminium monorchis (20-tal) - Himantoglossum hircimum (10-tal) - Neottia nidus-avis (uitgebloeid) - Neottia ovata (100-tal) - Ophrys apifera (50-tal) - Ophrys insectifera (50-tal) - Orchis antropophorum (50-tal) - Orchis majalis (uitgebloeid) - Platanthera bifolia (honderden) - Platanthera chloranta (honderden) - x Dactylodenia legrandenia (= D.maculata x G.conopsea) (enkele) - Orchis x hybrida (= O.militaris x O.purpuracens) (enkele)

Misschien vinden we er enkele niet...  Maar mogelijk vinden we er enkele andere;
- Orchis militaris - Orchis purpuracens - Cephalanthera longifolia - Dactylorhiza - Orchidaceras spurium (O.militars x O.antropophorum) - Epipactis muelleri - Neotinea ustulata - Epipactis heleborine.

Planten vinden, de goeie bloeitijd, wat geluk en veel geduld. Niets is zeker, maar het is alleszins veel belovend.
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline cindy

• 58
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 21, 2015, 06:11:36 pm »
hallo,
ik ga graag mee op weekend… graag zou ik met iemand willen meerijden… ik kan tot aan het rond punt in wommelgem rijden.
voor mij een 1-persoonskamer, aub… ik kijk er naar uit...
cindy
pluk de dag!

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 22, 2015, 07:43:17 am »
Cindy,

Welkom, maar dat weet je. Een eenpersoonkamer is er mogelijk niet, je zal dan wat extra plaats hebben... Maar ik informeer me. Kwestie samenrijden. Voorlopig zijn slechts Wim en Jacqeline ingeschreven en die hebben 2 plaatsen vrij. Samenrijden zal wel lukken. Ik zal een voorstel doen i.v.m. carpooling.

Vorige maand waren er enkele nieuwe leden in Antwerpen, ondermeer iemand die je mij voorstelde, ik ben haar naam echter kwijt. Is die persoon wellicht geïnteresseerd om mee te gaan en wil je daar evenueel de kamer mee delen?
Ik deel de kamer met Patrick Denissen en die snurkt, naar't schijnt. Maar ik hooor dat niet als ik slaap !!!

Grtz,
Patrick
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline cindy

• 58
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 22, 2015, 11:04:41 am »
hallo,

ik neem aan dat je het over evi hebt. we bekijken het, maar reserveer maar een kamer…
ik kan wel pas op vrijdagmiddag vertrekken…

cindy
pluk de dag!

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 22, 2015, 02:09:42 pm »
Eerste reactie van een hotel :

Vielen Dank für Ihre Buchung.

Wir buchen Ihnen vom 2 – 5.06.2016 ein Doppelzimmer mit Frühstück und Abendessen in Halbpension, der Preis ist für das Zimmer pro Tag 105,00 €,
Sie können ab 7.00 Uhr Frühstücken. Für weiterre Zimmer geben Sie uns die Anzahl der Zimmer als Doppelzimmer und Einzelzimmer an, die wir dann auf Kommision bis ende Februar buchen.
Ist die Buchung für diese Zimmer auch vom 2 – 5.06.2016. der Preis ist denn pro Zimmer und Tag mit Halbpension, fürs Doppelzimmer 105,00 €, fürs Einzelzimmer 61,00 €

Mit freundlichen Grüßen

Ik heb nog een hotel gecontacteerd.
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: november 02, 2015, 02:32:53 pm »
Tweede reactie :

Sehr geehrter Herr Mannens
vielen Dank für Ihre Anfrage und das uns damit entgegenbrachte Vertrauen in unser Haus
Wenn ich Sie richtig verstanden habe, dann möchten Sie von donnerstags bis sonntags Halbpension für 2 Personen im Doppelzimmer
Der Preis für das kommende Jahr wäre € 45.- pro Person und Tag
unsere Leistungen:
Übernachtung in unseren gemütlich eingerichteten Zimmern mit Du/WV/TV
4 - Gang- Menue am Abend ( Auswahl aus 2 normalen und 1 vegetarischen Gericht )
reichhaltiges Frühstück ( Buffet)
Weitere Personen welche nur von Samstag auf Sonntag kommen - auch mit Halbpension , zahlen € 48,50 pro Person im Doppelzimmer
In der Hoffnung Ihnen ein angenehmes Angebot unterbreitet zu haben, verbleiben wir

Iets goedkoper, maar het eerste bezocht ik reeds en daar was ik tevreden. Ik moet hier nog wat extra info i.v.m. eventuele lunchpakketen. Ik wacht nog op een derde prijs, van een iets centraler gelegen hotel.
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline WdG

• 124
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: november 02, 2015, 08:17:58 pm »
Hoi Patrick,

laatst zei je dat je naar de omgeving van Birgel ging.
Wij kwamen vaker in Birgelerhof.http://www.birgelerhof.de/
weet dat het hier goed en voordelig is.

Groetjes,

Wim

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: november 03, 2015, 03:08:36 pm »
De tweede prijs is van dat Birgelerhof, de eerste Assion in Birgel .  http://www.hotel-assion.de/

Als jullie het kennen en het goed vinden is dat leuk om weten, voordelig lijkt het dus duidelijk. Ik wacht nog op de derde prijs en ga dan wat bellen.  Lunchpakketen, drank en uur van ontbijt en dergelijke moet ik nog bespreken.
Als de groep groter zou zijn, zou ik wellicht in een betere onderhandelingssituatie zitten.
Hoe kleiner de groep, hoe gemakkelijker we iedereen tijd en aandacht kunnen schenken. Hoe groter de groep hoe prijsvriendelijkere afspraken je kan maken...  
Voorlopig is de groep dus klein, maar in het geval er plots deelnemers bij komen, is het aantal beschikbare kamers in het hotel ook belangrijk.
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: november 23, 2015, 12:52:49 pm »
Ik stuurde op 20november een mailtje rond naar mensen waarvan ik meende te weten dat ze geïnteresseerd waren. Detail:
Wat verwacht ik van jullie?
Bevestiging van deelnemen door het storten van een deelname in de kosten, voor 21.12.2015.
Een dagje Half Pension komt sowieso op ±50,00€/pp.
Optie 1 : Dus wie zaterdagochtend toekomt, zal slechts één overnachting moeten betalen (dus als inschrijving 50,00€/pp) Voor avondmaal zaterdagavond, slapen en ontbijt zondagachtend.
Optie 2 : Voor wie vrijdag reeds toekomt, zal dus ook een tweede overnachting en maaltijd worden gerekend. (dus als inschrijving 100,00€/pp)
Mogelijk moet ik jullie ter plaatse enkele Euro’s terug geven. Mogelijk moet een kleinigheid aangevuld worden…  Het is een beetje blind, dat weet ik, maar ik wil ook een lunchpakket trachten af te dingen. (Vorig jaar waren er 2 broodjes, een appel, een koekje en een drankje.)
Dus graag storten op rekening :  :  BE 96 0630 3657 5705  op naam van Mannens-Van de Putte.
Mededeling : EIFEL 2016  Naam :  Optie …  bv. EIFEL 2016 Miel & Judith Optie 2 ; storten 200,00€
Wat krijgen jullie er voor terug?
   Als alles goed gaat, staat jullie kamer klaar.
   ’s Avonds 3-gangen menu (eenvoudig gezond eten!) drank niet inbegrepen…
   ’s Morgens een vrij uitgebreid ontbijt.

Ondertussen kreeg ik al één bevestiging door storing van het gevraagde bedrag van Miel en Judith (helemaal zoals in het voorstel geformuleerd. Dus vanaf vrijdagavond.
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #12 Gepost op: februari 16, 2016, 10:53:01 pm »
Ok, ja - ik leef nog... 
Gaat dit project-weekend nog door of is het niet meer actueel?

Groeten,
Marleen
« Laatst bewerkt op: februari 26, 2016, 03:56:57 pm door angrek »

*

Offline cindy

• 58
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: februari 17, 2016, 07:26:11 pm »
dag marleen,
dit is zeker nog actueel.. we wachten met spanning op een mail van patrick om te bevestigen… het zou leuk zijn dat je mee zou gaan…
cindy
pluk de dag!

« Reactie #14 Gepost op: februari 17, 2016, 11:40:49 pm »
Wil jij eventueel een kamer delen, Cindy?
Ik kan ook maar pas in de vooravond (vrijdag, rond 17u) vertrekken, maar van de chauffeurs horen we misschien later nog...

Groeten,
Marleen