Aangenaam

• 5 Reacties
  • 1172 Gelezen

Aangenaam
« Gepost op: oktober 05, 2006, 09:38:27 am »
Hallo allemaal,

Ik ben een 33-jarige mama van 2 kleintjes met een vensterbank vol orchideeën, welke verwonderenswaardig genoeg de enige planten zijn die mijn plantenliefde kunnen overleven 8) ) Ik ben eigenlijk op zoek naar een goede winkel (in vlaanderen en liefst in de prov. antw.) om nog een paar planten aan te kopen.  Nu heb ik ze steevast gekocht bij een lokaal tuincentrum en in de carrefour, etc ... :oops:

Nu zal ik maar even stoppen met vragen stellen, anders is het forum volgeschreven, ik kijk alvast uit naar jullie raadgevingen.

Veel groetjes!

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: oktober 05, 2006, 09:50:52 am »
Ik ga voorlopig starten met je laatste vraag.
Ik maak zelf deel uit van de Antwerpse afdeling van het OVV, welke maandelijks op de tweede vrijdagavaond van de maand samenkomen in Kontich. In de kwekerij Jacky-orchids. (Adres in linkpagina bijkwekers Benelux. )

Dus meteen heb je een adres van een kweker in het Antwerpse en heb je een tip voor het eventueel bijwonen van een clubavond. Dat kan trouwens vrijblijvend zonder lidmaatschap. Vanzelfsprekend hoopt men na enkele bezoeken, dat je dan wel lid zou worden.

Als je in de rubriek Veiling gaat kijken, zal je merken dat er deze maand net een interessante veiling plaatsvind om eventueel goedkoop plantjes op de kop te tikken.  Je kan daar ook je probleemplanten meebrengen, zodat ze kunnen bekeken worden!

Succes,
Patrick alias Phal.

Overigens ik heb nog eens goed gekeken en ik heb ook geen groene vingers, gisteren blauwe, maar dat was omdat ik aan't schilderen was!
Groetjes,
Patrick - Phal

(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: oktober 08, 2006, 03:27:14 pm »
Als je alleen nog wortels hebt van je venusschoen dan vrees ik het ergste.

Je Ludisia dient wel degelijk wortels te hebben, heb je deze laten droog staan. Heeft graag water!

Neem eventueel eens foto's of breng ze 13/10 mee naar de bijeenkomst in Kontich daar zijn velen van ons ook!!

groetjes
Maggi
Iemand Phragmipediums of Paphiopedilums teveel, geef een seintje. Alle Slipper Orchids welkom!

(Geen onderwerp)
« Reactie #3 Gepost op: oktober 10, 2006, 09:53:42 am »
Hallo allemaal,

Allereerst wil ik jullie even bedanken voor jullie reacties.

Tja Venusschoen ik vrees dat ik dit forum te laat ontdekt heb, anders had ik mijn venusschoentje misschien wel kunnen redden maar zoals ik reeds gezegd had .... ik had enkel nog wortels over.  

Ik zal me er dus maar bij neerleggen dat voor mijn plantjes alle hulp te laat gekomen is .... maar nu heb ik bij mijn man weer het perfecte excuus om deze te vervangen en tja .... hij zal het met wel niet kwalijk nemen als ik er net eentje meer mee naar huis breng  :wink:

Ik zou best wel eens naar zo'n bijeenkomst willen komen, maar met een zelfstandig werkende echtgenoot en met 2 kleine paggadertjes is dat jammer genoeg niet zo evident, dus zo'n bijeenkomsten zal ik nog even moeten uitstellen.  Uitstel is immers geen afstel!

Ondertussen zal ik wel ijverig gebruik maken van dit forum en deze website.

Veel groetjes allemaal.

*

Offline Marie

• 770
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #4 Gepost op: oktober 10, 2006, 02:29:51 pm »
Hier leer je ook veel bij en als je een vraagje hebt wordt het meestal beantwoord.Veel succes M-Jeanne
Hier is het leuk!

(Geen onderwerp)
« Reactie #5 Gepost op: oktober 10, 2006, 03:08:54 pm »
Ja jammer superleekje, maar uitstel is geen afstel! :wink:

groetjes
Maggi
Iemand Phragmipediums of Paphiopedilums teveel, geef een seintje. Alle Slipper Orchids welkom!