Dendrobium kingianum

• 1 Reacties
  • 538 Gelezen

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
Dendrobium kingianum
« Gepost op: december 16, 2015, 01:06:19 pm »
Een absolute beginnersplant...???

Een collega vroeg me ooit wat hij moest doen om zijn plantje in bloei te krijgen.
Ik stelde dat het een 'beginnersplant' betrof, ten minste dat werd er vaak over gezegd. Maar ik vond dat je wat nuance moest vermelden. Een plantje wat je niet kapot kreeg. Meer zelfs het gaf steeds meer 'keiki's' (jongen nieuwe plantjes) en groeide uit tot een aantrekkelijk bosje. Maar in bloei krijgen is geen vanzelfsprekende zaak !!!

Hoe moet je het kweken...???

Ik verwijs dan graag naar de natuurlijke vindplaatsen. Langs d ekust van Australië, op rotsen, met soms hoge temperaturen en veel zon, soms kletsnat, met wolken die binnendrijven vanuit de oceaan.  En bij ons overleeft hij wonderlijke lage temperaturen.

Speciale zorgen...???

Vooral niet teveel water! En in die glazen pot zonder draingat is het des te gevaarlijker. Pieter vond zelfs een infuus uit voor zijn plantje. Maar dat was meer show dan werkelijkheid. Het gaf hem alleszins veel bekijks op zijn bureel.

Successtory !!!
Groetjes,
Patrick - Phal

Re: Dendrobium kingianum
« Reactie #1 Gepost op: december 18, 2015, 11:19:10 am »
De MAX!!!  :mrgreen:

Ik heb hier ook een aantal dendrobiums. Groeien wel maar niet willen bloeien!!! 1 plant staat hier al ondertussen 4-5j bij mij thuis (gekocht bij de voorlaatste Bilzen tentoonstelling). Betreft een simpele Dendrobium Phal type.