Aken 2007 - 03/02/07

• 47 Reacties
  • 4984 Gelezen

*

Offline Wilko

• 367
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #30 Gepost op: februari 05, 2007, 09:08:46 am »
Ik heb dit gekocht... ik heb dat gekocht...
 >snik<  wanneer is de volgende show hihihi

blij dat jullie weer met zoveel moois zijn thuisgekomen!
't is vandaag geen gisteren en gisteren geen vandaag,
maar maakt dat uit als je met je orchideeën bezig bent?

(Geen onderwerp)
« Reactie #31 Gepost op: februari 05, 2007, 08:14:49 pm »
Ocharme, moest het gaan ik zond je een zakdoek!! :twisted:

groetjes
Maggi
Iemand Phragmipediums of Paphiopedilums teveel, geef een seintje. Alle Slipper Orchids welkom!

*

Offline Wilko

• 367
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #32 Gepost op: februari 06, 2007, 06:48:05 am »
Hihi... tnx Maggi, je hebt er toch nog niets in gedaan he :p

*

Offline geert

• 92
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #33 Gepost op: februari 06, 2007, 09:57:46 am »
awel ik ga dezenavond mijn paphs is tellen, ik denk(zeker) dat ik beter doe. Stoefstoef!!
Maar ik verzamel dan ook alleen paph en cymbidiums, alhoewel er de laatste tijd nogal wat specialekes bijkomen.

(Geen onderwerp)
« Reactie #34 Gepost op: februari 06, 2007, 09:00:25 pm »
Awel Geert hoeveel zijn het er???

Ik heb ook nog andere hoor!! :lol:

groetjes
Maggi
Iemand Phragmipediums of Paphiopedilums teveel, geef een seintje. Alle Slipper Orchids welkom!

*

Offline geert

• 92
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #35 Gepost op: februari 07, 2007, 07:17:24 am »
awel 95 hybrides waar geenjuiste naam op te plakken valt en 25 species.
Ik verschoot er zelf van kmoet mij een beetje gaan inhouden. :oops:

(Geen onderwerp)
« Reactie #36 Gepost op: februari 08, 2007, 05:52:50 pm »
Geert toch foei!!!!

Maar van u in te houden krijgt ge buikpijn, dat zeggen ze toch alhier!!:twisted:

Groetjes
Maggi

*

Offline geert

• 92
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #37 Gepost op: februari 08, 2007, 08:33:44 pm »
Jaja, maar ze zien er toch steeds zo verleidelijk uit hé.
Neem nu ik heb een paar appletonianums in bloem staan, prachtig.
Dit is toch wel 1 van mijn favorieten hoor. manmanman :roll:

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
(Geen onderwerp)
« Reactie #38 Gepost op: februari 08, 2007, 09:47:20 pm »
Appel... ja dat is logisch “an apple a day keeps the doctor away”. ...

Of hoort dit in de rubriek zeverhoekske...?

Neen, zonder grappen. Ik heb ooit paphen gekocht en ik had er moeite mee. Jaren bekeek ik ze zelfs niet. Ik had zo iets van dat wil het toch niet doen, dus hoe minder slachtoffers hoe beter.
Tegenwoordig heb ik ook een P.Pinokio-hybride en een P.delenatii hybride en die doen het goed. Al doen de Phragmipediums het beter. (Waarschijnlijk geef ik te veel water...) En ik vind ze ook mooi !!!

En dus P.appletonianum is echt wel erg mooi. Maar er zijn er meer die echt wel mooi zijn.
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Wilko

• 367
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #39 Gepost op: februari 09, 2007, 11:02:40 pm »
Hoi Patrick

begrijp ik het goed dat je zelf wat Phrag's hebt?
Ik loop namelijk een beetje heel erg met het idee rond om een Kovachii aan te schaffen, maar omdat ik nog nooit een Phragmipedium heb gehad zou ik nog niet weten hoe ik deze moet verzorgen en zeker omdat het om een zaailing gaat..
Is het een beetje te doen om als "Phrag"leek aan deze "kleine" jongen te beginnen?

Wilko

(Geen onderwerp)
« Reactie #40 Gepost op: februari 10, 2007, 07:37:21 am »
Wilko,

Het lijkt me niet zinnig om met P.Kovachii aan de slag te gaan als je geen ervaring met Phrags hebt.

1. Er is nogal wat te doen over dit plantje. Het lijken bijna maffiose verhaaltjes over wie ze mag verkopen en wie niet. Of de al dan niet legaal zijn,..

2. Men biedt op dit ogenblik enkel zaailingen aan, waarvan sommigen beweren dat het zelf niet om Kovachii zou gaan.

3. Ik heb persoonlijk nu enkele Phrags die het goed doen, maar mijn eerste zijn allemaal gestorven. Verkeerde behandeling.
Dus zaailingen hiervan grootbrengen lijkt me al een discipline voor gevorderden. Zaailingen grootbrengen is sowieso niet gemakkelijk.

4. Ze zijn peperduur. Reken ongeveer 50€ voor een zaailing (3cm). En ze worden meestal verkocht per 3 à 4 in een potje.

It's up to you, maar hou er rekening mee dat dit een duur avontuur kan (zal )worden.

Beter beginnen met andere soorten en enkele jaren wachten. Dan zullen er wel voldoende Kovachii's op de markt komen.

Gewoon mijn mening. Misschien hebben anderen hier een ander gedacht over.

Jurgen

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
(Geen onderwerp)
« Reactie #41 Gepost op: februari 10, 2007, 10:32:15 am »
Heet van de naald, ik ben bijna rond met een artikel over Phragmipedium kovachii. Echt iets om te lezen als het klaar is!

Gisteren nog nagevraagd, er zijn in Duitsland blijkbaar al zaailingen te koop aan ±40€, die waarschijnlijk binnen 2 jaar bloeikrachtig zijn. Men verwacht dat de prijzen nog gaan zakken, daar de zaailingen het zo goed doen!

Zodra sprake van zaailingen zin het dus wettelijk verhandelbare planten. Oorspronkelijk hoorden ze wellicht wel thuis in het rijtje van de geroofde planten...

Vroeger waren Phrag's in het algemeen nogal duur. Ik heb er enkele, momeneel bloeit een bessea hybride. Die ik ooit veel geld betaald, ik kocht hem voor een echte soort!
Bij Klinge vond ik een bloeibare hybride aan betaalbare prijs. (25€) Die bloeit al sinds ik hem meebracht en ik maak me sterk dat een tweede scheut bloeirijp zal zijn tegen dat de huidige stopt met bloeien. Phragmipedium 'Sorcerers apprentice' = sargentianum x longifolia.
Op het werk heb ik er ook één staan, ook een hybride, maar zonder naam. En daar zit momenteel een knop in, op een zestigtal cm lange bloemsteel!

Ik vind ze gemakkelijker, daar ze iets meer water vragen en het ook wel doen in een vaster mengsel. Maar Phragmipedium pearcei overigens, daar heb ik al twee planten van naar den orchideeënhemel geholpen! Dus allemaal vragen ze zeker niet dezelfde zorgen!
Groetjes,
Patrick - Phal

(Geen onderwerp)
« Reactie #42 Gepost op: februari 10, 2007, 05:16:32 pm »
Citaat van: "jurgen"

2. Men biedt op dit ogenblik enkel zaailingen aan, waarvan sommigen beweren dat het zelf niet om Kovachii zou gaan.

dat heb ik ook al gehoord.
niet echt een van de leukste verrassingen denk ik :)

Nick
Lid van het TNT-team, altijd paraat \":)\"

*

Offline MiB

• 640
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #43 Gepost op: februari 10, 2007, 05:21:14 pm »
Misschien beter om tzt met een groep mensen hier planten van te kopen. Dat zal allicht de prijs drukken. Maar voor dit moment deel ik de voorgaande berichten. Veelste duur en wie zegt dat het de echte zijn die je koopt...

Dusseh over een 1 1/2 jaar doe ik mee.

Gr. Miranda
Leef vandaag, gisteren is al geweest en morgen moet nog komen.  

(Geen onderwerp)
« Reactie #44 Gepost op: februari 10, 2007, 06:43:27 pm »
Als beginner met Phrags neem je toch beter een andere eventueel goedkope hybride, doet die het, dan weet je hoe ze te kweken!!!

Is volgens ik hoorde niet voor iedereen even simpel!!!

groetjes
Maggi