Een snoepke !

• 6 Reacties
  • 1174 Gelezen

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
Een snoepke !
« Gepost op: januari 05, 2007, 06:43:02 pm »
Ik koop veel boeken over orchideeën. Bert kan dat getuigen. Na een tijdje begin je alsmaar kieskeuriger te worden.
Tegenwoordig koop ik enkel boeken met een toegevoegde waarde. Ik bedoel, specifiek over een geslacht, specifiek over een land of gebied, specifiek over een onderwerp, enz.
Maar geen prentjesboeken meer of niet weer één van de zovele Encyclopediën. Die zijn nuttig, maar ik heb er ondertussen al verschillende.

Vanmiddag heb ik me toch weer laten gaan. Tweede hands in 'De Slechte' in Antwerpen.  [size=150]'Botanical Orchids and how to grow them'[/size], van Jack Kramer[/color] in 1998 uitgegeven door Garden Art Press in England, met ISBN 1 870673 25 5 als referentie.

Het is weer een prentjes boek. Maar weer zo'n schoon! En het zijn de prentjes en foto's die het hem gedaan hebben. En het gevoel dat je met zo'n tweede hands boek een koopje doet! Dat geeft net dat duwtje in de rug. De nieuwprijs is 19,5 Britse Ponden, ik kocht het voor evenveel Euro's.
Groetjes,
Patrick - Phal

(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: januari 05, 2007, 10:44:21 pm »
dat is goed gekocht zou ik zo zeggen!

bert heeft echt wel mooie dingen.

Nick
Lid van het TNT-team, altijd paraat \":)\"

(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: januari 07, 2007, 10:18:12 am »
in Antwerpen bij " de sleghte" kan je altijd goei koopjes doen vind ik.
maar het is ondertussen al lang geleden dat ik er nog geweest ben.

grtjs Joke.
T&T lid voor het leven.
wanted, dead or alive.

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
(Geen onderwerp)
« Reactie #3 Gepost op: januari 07, 2007, 04:56:02 pm »
Er stonden nu naast dit ene boek, nog twee identieke zak-encyclopedieën. Niet echt aanraders volgens mij.
Maar ja het klopt, je moet geluk hebben, ik heb ooit drie boeken tegelijk gekocht! Waarschijnlijk een liefhebber die deze boeken in één lot te koop heeft aangeboden. Eerst komen is eerste keuze, is dan het mote. Die persoon die een half uurtje later binnen kwam vond die dag niets!
Mijn vrouw weet dat al, als we langs 't stad gaan is dat een vaste halte. Gelukkig staan, ze vooral, rechts op het gelijkvloers, due het is echt binnen wippen en OK.
Overigens in de kelder bij biologie staat een prachtig boek wat handeld over het leven van Vuylsteke. Ik heb het gekocht via het OVV ter gelegenheid van de uitgifte op het Vuyslsteke jaar. 1995.
Groetjes,
Patrick - Phal

(Geen onderwerp)
« Reactie #4 Gepost op: januari 08, 2007, 09:21:19 pm »
Ja boeken, je kan soms iets heel moois vinden bij Bert.

gr.
Maggi
Iemand Phragmipediums of Paphiopedilums teveel, geef een seintje. Alle Slipper Orchids welkom!

*

Offline karen

• 331
    • Bekijk profiel
    • http://www.groenevingers.org
(Geen onderwerp)
« Reactie #5 Gepost op: januari 12, 2007, 05:11:51 pm »
Ik heb vandaag ook nog een leuk boek op de kop getikt.
(Weer eens wat anders dan anders)

"The Genus Pleione" Cribb & Butterfield 1988 (1e editie)

Gr,

Karen
Morgen gaat het altijd beter!

(Geen onderwerp)
« Reactie #6 Gepost op: januari 13, 2007, 03:36:52 pm »
Mooi hé en een goed boek Karen.

Geniet ervan dat doe ik ook!

groetjes
Maggi
Iemand Phragmipediums of Paphiopedilums teveel, geef een seintje. Alle Slipper Orchids welkom!