Poll

Natuurbescherming, door onze planten op te lijsten.

Neen! Iedereen moet voor zich uitmaken hoe hij zich gedraagd tegenover de wet.
1 (10%)
Neen! Dergelijke administratie is te zwaar en zal liefhebbers ontmoedigen om nog langer met de hobby door te gaan.
2 (20%)
Neen! Dat helpt toch niet het is niet onze verantwoordelijkheid dat terreinen verdwijnen, men moet de bossen, het habitad zien te redden!
2 (20%)
Ja! Zo kan ook teruggekoppeld worden naar botanische tuinen, ministeries van landbouw, natuurbeschermingsorganisaties en zo meer, om bevruchten, vermeerderen en beheren toe te laten.
2 (20%)
Ja! Zo wordt er eindelijk een lijn getrokken, want mensen hebben duidelijke lijnen nodig als we willen aan daadwerkelijke bescherming werken.
3 (30%)

Totaal aantal stemmen: 10

Poll gesloten: september 09, 2006, 11:02:20 pm

Exporteren van orchideeën POLL 3 - Planten oplijsten

• 65 Reacties
  • 11522 Gelezen

*

Offline frits

• 85
    • Bekijk profiel
    • http://www.karels-online.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #15 Gepost op: september 13, 2006, 06:03:33 pm »
Hallo Luit

Je hebt inderdaad met arogante ambtenaren te maken en wij maar denken dat het alleen in derde wereldlanden gebeurt.

deze man denkt dat hij het weet als deskundige natuurlijk is er een uitwisseling van gassen!! maar als er zuurstof in komt zit er binnen de korste keren schimmel op,dit hoor de beste man te weten.

daarom melden ik dat je moet kijken of je in aanmerking komt voor schadevergoeding wegens onkunde!!

volgens mij is er op de orchiade iemand van de douane aanwezig dan kan je het voorleggen mocht je papieren hebben van inbeslagname
maak een copie en neem het mee

groeten
Frits

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #16 Gepost op: september 26, 2006, 03:04:49 pm »
Citaat van: "gerald"
ik heb mijn planten in een excelsheet gezet.....is helaas vaak aan veranderingen onderhevig en dan moet je het wel goed bij houden.....
Ik ben ook bezig de orchideeën in een excelsheet te zetten en ben al aardig op weg. Bij mij gaat het wel slechts over een 60-tal planten waarvan een groot deel hybriden, dus dat is niet zoveel werk.
Denk van dit dan jaarlijks op cd te branden zodat ik per jaar een mooi overzicht heb van hetgeen er is bijgekomen of helaas afgevallen.

vrgr

(Geen onderwerp)
« Reactie #17 Gepost op: september 26, 2006, 03:55:52 pm »
Zouden er geen programma's bestaan met de mogelijkheid om van iedere plant ook een fiche te maken?

groetjes
Maggi
Iemand Phragmipediums of Paphiopedilums teveel, geef een seintje. Alle Slipper Orchids welkom!

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #18 Gepost op: september 26, 2006, 04:36:46 pm »
Citaat van: "venusschoen"
Zouden er geen programma's bestaan met de mogelijkheid om van iedere plant ook een fiche te maken?

groetjes
Maggi
Daar kan Frits je misschien het antwoord op geven, die gebruikt een programma van Mohltimedia.
Alles hangt ervan af wat je juist wil. Voor mij mag het redelijk simpel zijn, ik hoef alleen een lijst van mijn planten te hebben met per plant datum aankoop, leverancier, naam, evt. bijzonderheden en foto’s van betreffende plant. Wil ik dit later uitbreiden dan kan dat ook.

vrgr

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
(Geen onderwerp)
« Reactie #19 Gepost op: september 26, 2006, 04:42:57 pm »
Ik heb zoiets gemaakt in ACCESS en bezorgde het ondertussen al aan enkele liefhebbers. Maar het vraagt wel enige kennis van ACCESS.
Wellicht iets om eens op een vergadering bij d ekringen aandacht aan te geven. Via het forum lijkt het me erg moeilijk!
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #20 Gepost op: september 26, 2006, 07:44:17 pm »
Zelf ken ik een héél klein beetje van Access, ik heb hier wel een cursus liggen op cd-rom maar ik zou helemaal opnieuw moeten beginnen terwijl ik in Excel goed kan werken.
Access is natuurlijk een echt database programma, maar zoals je reeds hebt aangehaald, het vergt wel een redelijke kennis hiervan.

Indien mogelijk zou ik hiervan graag een voorbeeld kunnen ontvangen, niet de hele database maar om een idee te hebben hoe deze is opgebouwd.

vrgr

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #21 Gepost op: september 26, 2006, 08:24:11 pm »
Ik heb ook een foto bij elke plant maar ik kan wel sorteren en de foto gaat mee. De foto gaat wel open door middel van een hyperlink.

vrgr

*

Offline frits

• 85
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #22 Gepost op: september 26, 2006, 09:26:24 pm »
Hallo
Het programma wat ik gebruik is een compleet programma alles wat je maar kan bedenken staat er in aankoop,verkoop,prijs,leeftijd vd plant,kweekwijze,foto toevoegen en zo kan ik nog wel doorgaan.
ik heb geprobeert om er een copie van te maken maar dat wil niet echt lukken dus jullie zullen hem moeten kopen :cry: maar dat komt het programma weer ten goede met een volgende versie.
groeten
Frits

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #23 Gepost op: september 27, 2006, 12:07:36 pm »
Als je ACCESS machtig bent, is mijn versie een gratis copie !!!

Wat heet gratis, ik drink erg graag Vlaamse abdijbieren en Trapisten... Hint!!!
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #24 Gepost op: september 27, 2006, 01:22:43 pm »
Ik ben deze voormiddag nog eens in Access gedoken en bij nader inzien zie ik er toch maar vanaf. Heb eerlijk gezegd de moed en de tijd niet om eraan te beginnen, ik had het toch wat onderschat.

Intussen ben ik zeer tevreden over hetgeen ik in Excell aan het doen ben en voor mij is dit een pak gebruiksvriendelijker en stel ik mijn planning en lay-out ook op volgens eigen goesting.
Dat is ook de reden waarom ik mijn twijfels heb aan kant-en-klare software waar Frits het over heeft. Dit zou je eerst moeten kunnen testen.

Wat de abdijbieren betreft, bij de eerste gelegenheid heb je die van mij tegoed, ook zonder Access
 :lol:

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #25 Gepost op: september 27, 2006, 01:32:08 pm »
Citaat van: "frits"
ik heb geprobeert om er een copie van te maken maar dat wil niet echt lukken
Frits
Hallo Frits,
Normaal zou je toch een copie moeten kunnen maken van je eigen cd voor in het geval er iets mis is.
Heb je al geprobeerd met Clone-cd of indien DVD, DVD-shrink.

Voor alle duidelijkheid, het is niet mijn bedoeling om een gratis kopie te krijgen, want ik ben tegen illegale software.

vrgr  :wink:

*

Offline frits

• 85
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #26 Gepost op: september 27, 2006, 05:18:16 pm »
Hallo Granny
Ik weet wat je bedoelt maar ik ken vele trucjes om te copieren maar hier zit een heel simpele beveiliging op en is ook niet te kraken ik heb er 6 cdtjes op verknald!.
ik heb een orginale cd

groeten
Frits

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #27 Gepost op: september 27, 2006, 06:09:04 pm »
Zomaar een fiktief voorbeeld van een invulformulier wat in de ACCESS databank zit.

Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #28 Gepost op: september 27, 2006, 06:12:50 pm »
Zomaar een voorbeeld, betreffende dezelfde fiktieve plant, van een rapport  wat in de ACCESS databank zit.

Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #29 Gepost op: september 27, 2006, 06:23:07 pm »
Zomaar een voorbeeld, betreffende dezelfde fiktieve plant, van een rapport wat in de ACCESS databank zit. een vorm van een lijst, natuurlijk kan die lijst in diverse afmetingen, lettertype, enz. En kan je elk vak wat in de databank zit er in gebruiken, naar keuze.

Groetjes,
Patrick - Phal