Poll

Natuurbescherming, door onze planten op te lijsten.

Neen! Iedereen moet voor zich uitmaken hoe hij zich gedraagd tegenover de wet.
1 (10%)
Neen! Dergelijke administratie is te zwaar en zal liefhebbers ontmoedigen om nog langer met de hobby door te gaan.
2 (20%)
Neen! Dat helpt toch niet het is niet onze verantwoordelijkheid dat terreinen verdwijnen, men moet de bossen, het habitad zien te redden!
2 (20%)
Ja! Zo kan ook teruggekoppeld worden naar botanische tuinen, ministeries van landbouw, natuurbeschermingsorganisaties en zo meer, om bevruchten, vermeerderen en beheren toe te laten.
2 (20%)
Ja! Zo wordt er eindelijk een lijn getrokken, want mensen hebben duidelijke lijnen nodig als we willen aan daadwerkelijke bescherming werken.
3 (30%)

Totaal aantal stemmen: 10

Poll gesloten: september 09, 2006, 11:02:20 pm

Exporteren van orchideeën POLL 3 - Planten oplijsten

• 65 Reacties
  • 11517 Gelezen

(Geen onderwerp)
« Reactie #30 Gepost op: september 27, 2006, 06:50:59 pm »
Zonder acces gaat dit niet zeker???

gr.
Maggi
Iemand Phragmipediums of Paphiopedilums teveel, geef een seintje. Alle Slipper Orchids welkom!

*

Offline Phal

• 2282
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
(Geen onderwerp)
« Reactie #31 Gepost op: september 27, 2006, 09:37:54 pm »
Alles gaat!

De eenvoudigste manier is wellicht voor iedereen haalbaar. Maak een standaard formulier. Typ het proper uit. De fotocopiër machine produceert probleemloos zoveel copieetjes als je maar wil en vul manueel in. In een klasseur staan ze klaar om aan te vullen, of te raadplegen.

Maar in deze computertijd lijkt deze oplossing in niemands hoofd nog op te komen...

Nu lees ik dat een aantal mensen geen ACCESS kennen. Wel ik ben geen EXCELL kenner. Maar ik meen te weten dat je in dat programma ook eenvoudige databanken kan maken. En wat wij nodig hebben is maar een eenvoudige databank. Geen gerelateerde tabellen, geen macro's, niet te veel toeters en bellen.

Dus wellicht kan je dit eenvoudig in EXCELL ook.

Succes,
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Phal

• 2282
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #32 Gepost op: september 27, 2006, 09:39:05 pm »
Overigens Plukk, ik bezorgde je een copie.

Je wou nog enkele aanpassingen, daar wil ik ten gepaste tijde best nog eens aan werken. Maar heb je nog tijd gehad om deze voorlopige vorm te bekijken?
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #33 Gepost op: september 27, 2006, 10:31:19 pm »
Oei, ik ga het toch maar wat simpeler doen voor mijn vensterbankcollectie  :cry:

2'de poging is wat beter.
Een en ander ter verduidelijking:
- Rechts boven onder mijn naam staat een Power-Point presentatie (dia-voorstelling) van de foto's.
- Kolom I is een foto van de bewuste plant.
- Kolom J een beschrijving, bv. uit orchitheek
- kolom H - symbooltjes, bv. plant is dood of doet het goed enz...

Vanonder op de balk heb je de verschillende werkbladen volgens alfabet.

Wat het geven van de namen betreft, dat weet ik niet goed, overal is dit anders, dan lees ik soort, ondersoort of familienaam, naam, dat weet ik niet goed.

Mijn bedoeling is eind December het jaar 2006 op cd te branden en dan aan 2007 te beginnen.

Hopelijk is het een beetje duidelijk.

groetjes  :wink:

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #34 Gepost op: september 28, 2006, 11:26:02 am »
Bericht van gisteren aangepast maar datum blijft op gisteren, normaal?

vrgr

(Geen onderwerp)
« Reactie #35 Gepost op: september 28, 2006, 12:30:51 pm »
Je kunt ook eerst op 'voorbeeld' klikken voor je het bericht verzend
om te kijken of een afbeelding gelukt en naar je zin is.

Ik volg het allemaal met belangstelling.

(Geen onderwerp)
« Reactie #36 Gepost op: september 28, 2006, 03:36:51 pm »
Ja Miranda, ik volg het ook allemaal, want ik ben echt op zoek naar de manier om alles te bewaren terug ter hand te nemen (bij wijze van spreken) en op te volgen.

groetjes
Maggi
Iemand Phragmipediums of Paphiopedilums teveel, geef een seintje. Alle Slipper Orchids welkom!

*

Offline Phal

• 2282
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #37 Gepost op: september 28, 2006, 05:00:10 pm »
Misschien, promoot ik wel een beetje boekhouden van je verzameling. Zelf doe ik het al lang niet meer...
Het vraagt allemaal erg veel werk (lees tijd) en dat is net wat ik veel te kort kom. (Samen met veel geld overigens,...)

Maar ten lange laatste komt er een periode dat je stilletjes aan de namen uit je hoofd kent, het aanbod van kwkers kent en daaraan verbind waar je je plant haalde. Dat je de afkomst en cultuur  hebt opgezocht en dan vergeet je het nooit meer. Tenslotte is er veel een kwestie van ondervinden en dat doe je zelf niet via een databankje of lijst!
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline plukk

• 23
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #38 Gepost op: september 29, 2006, 01:17:37 pm »
Citaat van: "phal"
Overigens Plukk, ik bezorgde je een copie.

Je wou nog enkele aanpassingen, daar wil ik ten gepaste tijde best nog eens aan werken. Maar heb je nog tijd gehad om deze voorlopige vorm te bekijken?

De opzet die je gemaakt hebt ziet er erg goed uit ik vind ook voldoende ruimte voor aantekeningen enz. niets dan lof.

het lukt mij enkel niet na een b.v. Aerangis biloba een andere Aerangis in te voeren laat staan deze zelfde Aerangis. (ik heb er zo'n 40) of moet je dan Aerangis1, Aarangis2, enz want dan wordt het zoeken weer extra lastig. of is dit een instellings probleem ?

ik hoor graag van je.........

plukkkk....

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #39 Gepost op: september 29, 2006, 02:47:42 pm »
Citaat van: "venusschoen"
Zonder acces gaat dit niet zeker???

gr.
Maggi
Dit gaat heel gemakkelijk in Excell Maggi, je hoeft slechts één maal je formulier te ontwerpen en dan is het gewoon invullen en rijtjes invoegen of weglaten.
De lay-out kan je ten allen tijde aanpassen.

vrgr  :wink:

*

Offline Marie

• 770
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #40 Gepost op: september 29, 2006, 06:42:14 pm »
het lukt mij enkel niet na een b.v. Aerangis biloba een andere Aerangis in te voeren laat staan deze zelfde Aerangis. (ik heb er zo'n 40) of moet je dan Aerangis1, Aarangis2, enz want dan wordt het zoeken weer extra lastig. of is dit een instellings probleem ?

Ik heb ook het programma van Phal en heb juist hetzelfde probleem,dacht dat het aan mij lag
M-Jeanne
Hier is het leuk!

*

Offline Phal

• 2282
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #41 Gepost op: september 29, 2006, 08:43:11 pm »
Ik stuurde jullie een 'geZIPte file. Het gebeurd dat die na versturen niet aanpasbaar is. (Een gekke onverklaarbare kronkel van de informatica!)
Als je die dan copieërt en opslaat met een andere naam, is die vaak weer helemaal aanpasbaar!

Probeer dat eerst eens te klikken op de databank in je explorer.

(Spoedcursus)
Dan zie je het volgende  

Je ziet daar in de linker tabel enkele directories die voor ons van toepassing zijn: Ik drukte ze op de volgende slide deels af :

Het eerste venster is belangrijk: Als je daar 'Orchideeën' aanklikt zie je het volgende:

Bovenaan links kan je een meetlat aanklikken, symbool voor structuur:

Het tweede venster 'Queries' , dient om te bepalen wat je, in welke volgorde in een formulier of rapport wil zien. Wellicht iets wat voorbereid moet worden door iemand die net iets verder staat.

Het derde venster is dan weer wat je het meest hoort te gebruiken. Het formulier, waar je gegevens in gaat vullen.

Rapport O, ja, dat staat op de 4de folder. Ofwel één blad met gegevens per plant, ofwel een lijst.

Daar zie je een eerste van reeds zes ingebrachtte records. (Planten)
Als je op het driehoekje met het sterretje klikt kan je een volgende soort inbrengen. Dus 'JA' je moet alles weer invullen. geslacht soort enz. Op het rapport zie je ze in de correcte volgorde... (alfabetisch)

Tenslotte is er ook de folder 'Reports' : Daar kan je kiezen voor één rapport per plant of voor een lijst. Als je die rapporten per plant kiest en je wil slechts één specifiek rapport. Kijk dan onderaan, welk rapportnummer het betreft. en ga dan via de hoofdbalk 'print' en 'Pagina's van tot '  Breng daar het gewenste paginanummer in beide vakken in.

Bekijk dat eens, wellicht is alles nu duidelijker.

Vanzelfsprekend is dit alles op maat aanpasbaar!
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline MiB

• 640
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #42 Gepost op: september 30, 2006, 06:58:44 pm »
Phal kun je mij ook het access programma toesturen?? Ik werk overigens op het werk ook met dit programma dus ik ken het redelijk. Zo niet dan heb ik daar onze ICT boys en girl voor  :D

Gr. Miranda
Leef vandaag, gisteren is al geweest en morgen moet nog komen.  

*

Offline plukk

• 23
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #43 Gepost op: oktober 04, 2006, 08:49:21 am »
Phal het is niet zo dat ik het programma niet kan aanpassen maar het programma meld mij een sleutel conflict. Ik heb er dus echt geen verstand van maar ik zie een sleuteltje staan voor geslacht en als een sleutel uniek moet zijn kan je dus maar een keer het geslacht invullen.
of is deze redenatie erg dom  :oops:
zou je het nog maals willen toezenden met als voorbeeld:

Aerangis elisii
Aerangis elisii
Aerangis elisii

dus gewoon driemaal het zelfde want ik heb daar ook drie planten van.

met dank en groet plukkk..

*

Offline Marie

• 770
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #44 Gepost op: oktober 06, 2006, 05:33:14 pm »
Ik heb hetzelfde Plukk,ben benieuwd op een antwoord.Ik was bezig met Phalaenopsis en kon er maar 1 inschrijven.Al het andere begrijp ik wel.
Grt.M-Jeanne
Hier is het leuk!