Poll

Actief meewerken door meldingsplicht.

OK! Als ik iemand met de schop een natuurgebied zie intrekken, heb ik geen rancune en mag die bestraft worden. Ook al wordt ik in de nek gekeken en als verrader aangekeken.
1 (25%)
OK! Dat is de enige manier om aan natuurbehoud te werken. Alle andere manieren zijn te vrijblijvend en verliezen meer en meer aan slagkracht!
2 (50%)
Neen! Dat gaat te ver. Daar moeten ze ambtenaars voor aanstellen. Ook al weet ik dat dit in het huidige economische plaatje niet kan!
1 (25%)
Neen! Iedereen moet voor zich uitmaken hoe hij zich gedraagd tegenover de wet.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 4

Poll gesloten: september 09, 2006, 11:05:59 pm

Exporteren van orchideeën POLL 4 - Actieve meldingsplicht

• 1 Reacties
  • 739 Gelezen

*

Offline Phal

• 2282
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
Exporteren van orchideeën POLL 4 - Actieve meldingsplicht
« Gepost op: september 09, 2006, 11:05:59 pm »
"Hoe erg het ook klinkt, hoe het tegen onze natuur is. We zouden actiever moeten meewerken en overtreders medogenloos terugfluiten!"

Dergelijke uitspraak deed menig wenksbrauw fronsen.

Maar het is O zo verleidelijk om verantwoordelijkheid af te schuiven op anderen. En terwijl we dat doen te stellen, dat er geen gelden zijn om het gerechtelijk aparaat, om de instanties om de natuurbeschermers te betalen.

Opvoeding :
Als mijn kind het papiertje van zijn snoepje op straat gooit roep ik hem bij me en laat ik het oprapen!
Safety Behaviour : Als iemand onveilig werkt wijs ik hem op het gevaar!
Burenplicht : Als ik bij mijn buurman zie inbreken, bel ik de politie.
Solidariteit : Als ik iemand zie vernederd worden omwille van een handicap neem ik het voor hem op.

Waarom zouden we de tendens qua natuurbescherming niet trachten om te gooien? En wat als we dan direct heel radicaal te werk gaan en een meldingsplicht tegenover overtreders zouden in het leven roepen?
« Laatst bewerkt op: september 10, 2006, 06:36:09 pm door Phal »
Groetjes,
Patrick - Phal

(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: september 10, 2006, 11:20:54 am »
Al goed en wel om iemand aan te spreken, maar ze lachen je vierkant uit!! :?
Niemand (regering) doet hier iets voor!

Ik voor mezelf probeer me aan de wet te houden en verwacht van een ander hetzelfde! :roll:

groetjes
Maggi
Iemand Phragmipediums of Paphiopedilums teveel, geef een seintje. Alle Slipper Orchids welkom!