Phragmipedium , Paphiopedilum

• 7 Reacties
  • 1407 Gelezen

Phragmipedium , Paphiopedilum
« Gepost op: maart 28, 2007, 05:54:07 am »
Wie kan me een goede titel bezorgen over Phragmipediums, Pahio's en orchids.
Eentje heb ik al besteld "Orchideeën van Brian & Wilma Rittershausen ". Maar graag zou ik ook meer info wensen over de venusschoentjes qua verzorging , afkomst, enz.
Alvast bedankt
Gr Titaatje
Plus qu'hier, moins que demain.....

*

Offline karen

• 331
    • Bekijk profiel
    • http://www.groenevingers.org
(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: maart 28, 2007, 07:34:11 am »
Hoi Titaantje,

Deze kan ik je aanbevelen, het kost een paar centen maar dan heb je ook wat:)

The Slipper Orchids - Catherine Cash  
Dit boek, een complete monografie, beschrijft zeer vele soorten en hybriden in detail en beeldt er ook vele af. Opgenomen werden honderden nieuw in de natuur ontdekte soorten en nieuw op de markt gebrachte hybriden, niet eerder in andere boeken beschreven. De soms moeilijke cultuur wordt uitgebreid ...
ISBN : 0-88192-183-1
Morgen gaat het altijd beter!

(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: mei 31, 2007, 08:59:31 pm »
Paphiopedilum in Taiwan IV, lijkt mij het absolute einde ik ben momenteel op zoek naar de goedkoopste!!

Iemand al tips?

groetjes
Maggi
Iemand Phragmipediums of Paphiopedilums teveel, geef een seintje. Alle Slipper Orchids welkom!

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
(Geen onderwerp)
« Reactie #3 Gepost op: juni 01, 2007, 09:37:16 am »
Kijk eens op onze site bij 'Bibliografie' > Azië.

Daar staan de gegevens van erg goed boek van Philippe Cribb. Ik heb dat boek over Cypen en Paphen ! Beide zijn aanraders.
Groetjes,
Patrick - Phal

(Geen onderwerp)
« Reactie #4 Gepost op: juni 01, 2007, 10:14:38 am »
Ik heb het boek Paphiopedilum van Braen & Chiron besteld . Spijtig dat de wachttijd zolang is (3,5 maand).Hopelijk krijg ik het deze maand
Paphiopedilum in Taiwan IV , zou ik ook wel willen, maar eerst zoeken bij welke boekhandel het vlugger gaat .
Gr Titaatje

(Geen onderwerp)
« Reactie #5 Gepost op: juni 16, 2007, 07:43:11 am »
Hallo Maggi,  heb jij de Paphiopedilum in Taiwan IV al gevonden?
Ik ben eindelijk mijn boek mogen gaan afhalen (na 3,5 maand) en ik heb info gevraagd over deze en de wachttijd bij mijn boekhandel  is zeker 4 à 5 maanden

Als jij een boek besteld moet jij ook zo lang wachten of kan jij mij soms een vluggere oplossing aanbevelen :?:
Gr Titaatje

(Geen onderwerp)
« Reactie #6 Gepost op: juni 16, 2007, 07:57:15 pm »
Titaatje,

Meestal gaat het wel vlugger als ik een boek bestel, maar deze is nog niet bij amazon te koop, ik had wel kontakt met de uitgever/schrijver maar die wil dat ik er 10 stuks van afneem!!!!

groetjes
Maggi
Iemand Phragmipediums of Paphiopedilums teveel, geef een seintje. Alle Slipper Orchids welkom!

(Geen onderwerp)
« Reactie #7 Gepost op: juni 17, 2007, 05:49:31 am »
Oei, ja da's wel veel . Misschien liggen ze wel in de Plantentuin in Gent  volgende maand :)
Gr Titaatje