Costa Rica

• 11 Reacties
  • 1698 Gelezen

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
Costa Rica
« Gepost op: mei 21, 2007, 10:31:20 am »
Gisteren heb ik kennis gemaakt met Hugo en zijn echtgenote. Bezoekers van onze site die reeds geruime tijd geleden startende van ons reisverslag geïnteresseerd geraakten in Costa Rica.

Uit hun enthousiaste verhalen begrijp ik dat er veel verandert is, maar als het kan verbetert! Het heeft hen zelfs zoveel geboeid, dat ze al plannen om binnen een tweetal jaar terug naar Costa Rica te keren. Ze willen dan de door hun weinig bezochte kant langs de Panamese grens bezoeken.

Ik wens hun succes, en wellicht zet dit korte berichtje anderen aan om Costa Rica een plaatsje naar voor te schuiven op hun verlangenslijstje!
Echt een aanrader!
« Laatst bewerkt op: mei 26, 2007, 05:07:01 pm door Phal »
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline gem

• 3
    • Bekijk profiel
costa rica
« Reactie #1 Gepost op: mei 25, 2007, 10:47:12 am »
Dat we terug gaan naar Costa Rica is zeker.Zowat alles viel mee(behalve wat ze daar een weg of straat noemen).Noch ik noch mijn vrouw zijn orchideeën kenners en toch hebben we er veel en zelfs grote gezien.Dus een kenner moet er nog veel meer vinden.Dit is onze mooiste reis ooit en een echte aanrader.
PS:Laat je niet misleiden door reisverslagen of foto's,in het echt is alles veel mooier.
Groetjes
Gem

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
Re: Costa Rica
« Reactie #2 Gepost op: augustus 28, 2010, 09:52:22 am »
23 september tot 10 oktober zit ik weer in Costa Rica. Een fly and drive. Ik ga trachten wat te bezoeken wat ik de vorige keer miste.
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline MiB

• 640
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: september 04, 2010, 05:31:41 pm »
Ben er vanochtend geweest....  ennuh Pat.... doe alvast maar een stapel regencapes aanschaffen!!

Het hoosde er..... was blij dat ik het vliegtuig niet uit hoefde!!

Verders ga ik daar echt wel een keer naartoe.
Eerst naar Ecuador in November.

Gr. Miranda
Leef vandaag, gisteren is al geweest en morgen moet nog komen.  

*

Offline RdB

• 178
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: september 04, 2010, 05:45:35 pm »
Ach gut Miranda, wat heb je het toch zwaar!  :-)

Ruud

*

Offline MiB

• 640
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: september 04, 2010, 05:54:23 pm »
Ben blij dat jij dat ook ziet Ruud!!!

Hahahahahaha
Ecuador is een kadootje van mijn ouders voor mijn doorstane lichamelijke ellende van vorig jaar.
En ik zeg geen nee tegen een 100% orchideeënreis.....  :mrgreen:

Gr. Miranda

*

Offline MiB

• 640
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: september 19, 2010, 09:55:25 am »
En Pat de koffers al gepakt??

Als ik je niet meer zie/spreek/mail wens ik Martine en jou heel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel plezier daar!!

Gr. Miranda

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 12, 2010, 09:57:02 pm »
Ik ben dus terug van een enorm afwisselende reis. Erg veel orchideeën gezien!
Maar ook erg veel regen! De wegen spoelde weg. Het regende enkele dagen onophoudelijk. In Monteverde was alles nat wat nat kon zijn. Ik foto's van enkele natte planten!
Maar gelukkig was het overal orchideeënfeest dus ook op plekken waar het niet regende.

Wellicht komt er volgend jaar een presentatie over deze reis.
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: november 07, 2010, 08:09:17 pm »
Voor diegenen die meer willen weten.

het reisverslag staat op de site.

P&P menu > reisverslagen > Costa Rica 2010.

Veel leesgenot.
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #9 Gepost op: november 13, 2010, 11:29:26 pm »
erg leuk verslag

Wat mij echter direct opviel was de opmerking aan het begin, dat het regenseizoen was en als dat maar goed gaat....hier ben ik erg verbaasd over. Als ik een dergelijke reis zou ondernemen zou dit tocht zeker 1 van de dingen zijn waar ik aandacht aan besteedt. Er zijn plekken in de wereld waar tijdens dit seizoen reizen zowat onmogelijk is.  
Had je hier echt niet op gelet?

grtz

peter

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: november 14, 2010, 01:19:26 pm »
Ik was ooit al in Costa Rica en was al elders tijdens het regenseizoen.
Vaak levert dat heel wat voordelen.

Regenseizoen geeft je quasi zeker alle dagen een bui. Meestal tegen valavond en vaak 's nachts.
Als je houdt van zon en blauwe hemel zit je mis!
Maar de extra warme droge dagen met erg veel zon zijn aan ons niet besteed. Dus bewolking schrikt me niet af. En een bui ook niet.
Ik hou van terrestrische orchideeën, die groeien bijna steeds in het regenseizoen!
De zeeschildpadden komen in die periode aan land, enz... reden genoeg om tijdens het regenseizoen te gaan!

Maar geloof me het was vele malen erger dan wat als normaal regenseizoen mag gezien worden. Twee dagen quasi onafgebroken regenen... en ik heb de hemelsluizen al zien openen tijdens een tropisch onweer. Maar gewoon tijdens d edag en twee drie uur aan een stuk, om dan zachtjes over te gaan in een druilerige regenbui. Het was echt abnormaal.

Overigens ik was er ooit met 4 liefhebbers in augustus, we hebben toen echt naar orchideeën gezocht, gedurende 5 weken. En of je het nu geloofd of niet. We waren er nu 18 dagen., Slechts mijn echtgenote en ikzelf en ik denk dat we ongeveer evenveel orchideeën vonden en quasi alles vonden van dieren, waarop we hoopten. Zelfs iets meer. Meer bv.: de zeeotter en dolfijnen in Tortuguero. Wasbeer in Cahuita.
Eigenlijk hebben we slechts één dierensoort gemist, dat zijn papegaaien. Martine is dol op papegaaien en behalve hoog vliegende groene kweteraars hebben we er geen enkele gezien.

Het mag raar klinken, maar ik zou durven aan te raden in het regenseizoen te gaan, maar wellicht net in de overgangsperiode tussen droog en nat. In hotels ben je vaak alleen of slechts met weinigen. Als je graag drukte en gezelligheid hebt is dat spijtig, met pleegt ook onderhoud te doen in zo'n periode. Maar je krijgt gewoonlijk de beste kamer en alle zorgen.
Groetjes,
Patrick - Phal

« Reactie #11 Gepost op: november 19, 2010, 01:45:05 pm »
Inderdaad phal

Reizen tijdens het regenseizoen heeft flinke voordelen voor natuurliefhebbers. Ook ik houdt wel van de door jou genoemde voordelen :wink:
Ik kreeg alleen de indruk dat jullie er door verrast werden wat zo te lezen in je repley niet het geval was.

vrgr

peter