Bijeenkomst PnPOrchids

• 123 Reacties
  • 11183 Gelezen

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
Bijeenkomst PnPOrchids
« Gepost op: juni 06, 2007, 08:04:56 pm »
Hier even alles overnemen, uit de topic 'Antwerpen' desbetreffende.
Het idee startte bij Wilko op 6 juni 2007

Ik vind het wel eens leuk om inderdaad de leden van PNP eens te ontmoeten en ga zeker eens proberen een vergadering bij te wonen,
dan weet je ten minste met wie je je hobby deelt!

groetjes Wilko
Ik sla wat berichten over en kom tot de essentie!
Dus kwekerij 'Orchiflora' of 'Jacky' in Kontich. http://www.orchidjacky.be/

Het idee van Patrick om het bij Willy te doen zal wel lukken denk ik, want die ziet dan een hoop volk in zijn serre's verschijnen!

Bovendien is er ruimte, zowel om samen te zitten, als parkeerruimte, enz.
Kortom een goede formule! Augustus laat ons tijd om duidelijke afspraken te maken. Nu al een datum naar voor schuiven is wellicht moeilijk. Ik zelf zou liefst op zondag zoiets plannen. Mijn zaterdagmiddagen zitten nogal vol. En avonden zou ik ook wel kunnen, maar er zijn nogal wat Nederlanders die van ver moeten komen. Dan lijkt het me haalbaarder om het in de namiddag te plannen.
Groetjes,
Patrick - Phal

(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: juni 06, 2007, 08:14:43 pm »
ik vermeld het ook hier even, ik ben absoluut VOOR deze bijeenkomst.
kom maar op met die datum.

Joke.
« Laatst bewerkt op: augustus 31, 2007, 07:26:23 pm door The Joke »
T&T lid voor het leven.
wanted, dead or alive.

(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: juni 06, 2007, 08:24:36 pm »
Phal,

In augustus stelde Patrick al voor, maar zoveel keuze!!

Komen we er ooit uit?

Voor mij uit de keuzes niet Vr. 24/8

groetjes
Maggi
Iemand Phragmipediums of Paphiopedilums teveel, geef een seintje. Alle Slipper Orchids welkom!

*

Offline Rick

• 162
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #3 Gepost op: juni 06, 2007, 08:37:06 pm »
Ik besluit nu toch maar al dat ik sowieso niet kan komen, want ik kan wel weer afwachten of zo, maar ik heb gewoon geen mogelijkheid om het te bereiken, tenzij via openbaar vervoer, maar dat zie ik niet zo zitten, zal wel veel overstappen en zo zijn en ook nog bussen.

Volgende keer misschien beter...
De zon wil ook door kleine raampjes schijnen.

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #4 Gepost op: juni 09, 2007, 09:35:40 am »
Gisterenavond overleg gepleegd met Willy.

Het besluit is eenvoudig. Voor 15 augustus kon niet wegens diverse redenen. Willy gaat met vakantie, heeft een trouwfeest, is jarig, enz...
Avonden ziet hij niet zitten. Die periode van het jaar heeft hij sowieso niet graag volk over de vloer 's avonds. Voor mezelf was zaterdag geen optie. Dus rest ons zondag 19 augustus 13:00.
Ondertussen dus gewijzigd naar [size=150]zondag 26 augustus 13:00 !!![/size]

Die datum ligt alvast vast voor Willy.

We mogen over zijn 'zaaltje' beschikken maar moeten zelf onze plan trekken (tafels schikken, enz.) Nu hoeft dat geen probleem te zijn.

Ik denk dat we wel even moeten nadenken over wat we juist gaan doen, wat we als agenda voorzien. Gisteren werden al wat losse ideeën naar voor gebracht!
Voorlopig heb ik het volgende al in het achterhoofd (Maar als iemand andere of aanvullende ideeën heeft, zijn die welkom!)

1e. Voorstellen Bij het binnenkomen stelt iedereen zichzelf even voor in aan de groep. Om de mensen met plankenkoorts wat uit hun zorgen te helpen, wil ik graag bij wijze van voorbeeld van start gaan.
Bij wijze van hulpmiddel enkele overwegingen :
- Wie ben ik,  
- Wat ben ik binnen PnP,
- Privé, (Gehuwd, kinderen,  
- Werk, (Al dan niet raakpunt met hobby)
- Hoe lang met orchideeën bezig?
- Welke planten heb ik onder welke omstandigheden? (Vensterbank, serre, tuin,...)
- Andere raakpunten (reizen, postzegels, ...?)

2e. PlantenIedereen brengt twee planten mee !!!
- Eerste plant wordt besproken, liefst door de eigenaar zelf, eventueel door de groep.
- Tweede plant gaat de tombola in. Alle clubavonden hebben een tombola, waar haal je die planten? Als iedereen één plant meebrengt en in de tombola zet, dan krijgt ook iedereen één lot, zodat iedereen ook met één plant naar huis gaat. Geen kosten, toch uitwisseling.

3e. Kosten.
- De ruimte krijgen we gratis ter beschikking!
- Aanvankelijk bracht Wim aan, voor die tombola een kleine bijdrage te vragen om zo de PNP-kas te spijzen. Persoonlijk vind ik dat dit niet hoeft. Voorlopig helpen de spontane bijdrages ons uit de kosten en vanaf volgend jaar zou het jaarlijks lidgeld daar garant voor moeten staan. Ons 'initiatief' blijft niet commercieel.

4e. Medewerking.
- Tafels schikken, zal in de voormiddag gebeuren.
- Drank. Ik moet nog afspreken met Willy, maar veronderstel dat we zelf moeten schenken en wellicht ook drank voorzien, daarop kom ik nog terug.
- opruimen, ik ga er van uit dat aan het einde van de dag vele handen het werk licht maken.

5e. Onderwerp.

Persoonlijk denk ik niet dat we een 'onderwerp' of 'lezing' moeten plannen. Dat hoort veeleer op een kringavond thuis. Voor een projectie is het die periode van het jaar te licht!
Wat ik wel interessant vind is, is te brainstormen over de site. Wie heeft inbreng, wie ziet verbeteringen, wie heeft kritiek, ...

6e. Databank
Op vraag tonen we nog eens wat er bij ons beschikbaar is.

7e. Deelnemers

Om praktische redenen hadden we toch graag vernomen hoeveel deelnemers we mogen verwachten. Dus wie komt... graag een seintje.

Ik vul hier een lijstje aan, volgens de binnenkomende aanmeldingen:
- Patrick Denissen, .................... alias Angrek, ................. uit Antwerpen B. ................................................. 1
- Patrick Mannens, .................... alias Phal, ..................... uit Hoboken bij Antwerpen B................................ 2
- Joke Leysen, .......................... alias Joke (Tetter 1), ..... uit Nijlen bij Lier Antwerpen B............................... 3
- Miranda Buckens, ................... alias Mib, ....................... uit Oud Gastel Brabant Nl..................................... 4
- Marie Jeanne , ........................ alias Marie, .................... uit Buggenhout Oost Vlaanderen B...................... 5
- orchideetje, ............................ alias orchideetje,  ........... uit Vosselaar Antwerpen B.................................. 6
- Tommy Tommeleyn, ................ alias Tommeleyn,  ........... uit Deurne Antwerpen B...................................... 7
- Maggi & Patrick, ...................... alias venusschoen,  ....... uit Sinaai Oost Vlaanderen  B................................ 8-9
- Wim & Jacqueline de Groot, .... alias Wdg,  ..................... uit Nl................................................................... 10-11
- Marleen, ................................. alias Marleen,  ................ uit Steenokkerzeel Vlaams Brabant B.................. 12
- Chandra Rhea, (+3) ............... alias Chandra Rhea,  ...... uit Schulen-Herk-de-Stad Limburg B.................... 13-16
- Titaatje & echtgenoot, ............ alias Titaatje,  ................ uit ... B................................................................. --VALT SPIJTIG GENOEG WEG.
- Wilko, ..................................... alias Wilko,  .................... uit Alblasserdam Zuid-Holland Nl.......................... --VALT SPIJTIG GENOEG WEG.
- Eric floré, ................................ alias De Noorman,  ......... uit Lochristi Oost Vlaanderen B............................. 17
- Frits Karels, ............................ alias frits,  ....................... uit Oostzaan Noord Holland Nl............................. 18
- Bart Sauter en vriendin, ......... alias Anabolica,  .............. uit Kontich - Antwerpen B.................................... 19-20
- Sandra Pissen en partner, ..... alias Sandra,  .................. uit ................. B................................................... 21-22
-  Karel Peeters, ......................... alias Karel Peeters,  ....... uit Turnhout B...................................................... 23

Ik tracht land en provincie te vermelden. Kwestie van groen denken voor eventuele carpoolers...

Wie brengt wat mee?
- Chandra Rhea ; één Limburgse Vlaai.
- Miranda ; in elkaar gedraaide salade (vis, ham/prei of ei)
- Marleen ; hartige groentetaart
- Titaatje ; stokbrood en boter.
- Wim & Jacqeline ; willen graag iets van kaas, worst of iets dergelijks meenemen
« Laatst bewerkt op: augustus 20, 2007, 05:14:31 pm door Phal »
Groetjes,
Patrick - Phal

*

Offline MiB

• 640
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #5 Gepost op: juni 09, 2007, 11:09:43 am »
Toppie Phal!!

Ga zekers proberen om hier bij te zijn. Dus zet me er maar bij. Het is ver genoeg van te voren dus ik block de familie agenda dat mams de hort op is  :lol:

Zal eens kijken wat ik voor de Tombola heb...  (der is links en rechts nog wel een plant die ik moet scheuren  :oops:  en met de nieuwe botanische lading die uit zuid america komt moeten deze nu dus echt vrezen voor hun plaatsje in de vensterbank/serre  :?  en de ruimte in de vensterbank is maar beperkt.

Dus mocht er interesse voor zijn. Dan hoor ik het wel. Ga ik 1 en ander uit zijn pot trekken...  :wink:

Groetjes Miranda
Leef vandaag, gisteren is al geweest en morgen moet nog komen.  

*

Offline Marie

• 770
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #6 Gepost op: juni 09, 2007, 01:06:10 pm »
Phal,
Ik ga ook akkoord met je voorstel,we hebben nog tijd om te beslissen welke plantjes we mee brengen.Dus schrijf mij maar in op je lijstje.
Groetjes M-Jeanne
Hier is het leuk!

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #7 Gepost op: juni 09, 2007, 01:52:49 pm »
Ik kreeg zonet dit bericht van Willy.
Hello Patrik,

We hebhen gisteren een datum laten vallen van 19-8-2007, maar nadien dacht ik er aan dat dit de eerste zondag is na onze verjaardagen, en dat we dan waarschijnlijk met de kinderen iets doen.

Daarom zou het beter zijn van de week daarop te gebruiken.

Laat me nog iets weten

Groeten

Willy
Dus heel het verhaal blijft gelden alleen wordt het [size=150]zondag 26/8 13:00 [/size]
Groetjes,
Patrick - Phal

(Geen onderwerp)
« Reactie #8 Gepost op: juni 09, 2007, 03:04:58 pm »
Ik zal er ook zijn en je mag mij ook op het lijstje zetten van klaarzetten 's morgens. Ik hoor dan nog wel vanaf wanneer dat is.
Groetjes,
Marleen, alias Marleen  :)

bijeenkomst
« Reactie #9 Gepost op: juni 09, 2007, 07:26:23 pm »
Je mag mij ook op het lijstje zetten ,ik hoop er zeker bij te kunnen zijn.Ik vind dit een zeer goed idee.

(Geen onderwerp)
« Reactie #10 Gepost op: juni 09, 2007, 08:16:03 pm »
heel goed en leuk initiatief, je mag me inschrijven. Ik zal erbij zijn.

*

Offline Marie

• 770
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #11 Gepost op: juni 10, 2007, 09:30:09 am »
Ok,voor de aangepaste datum
Hier is het leuk!

(Geen onderwerp)
« Reactie #12 Gepost op: juni 10, 2007, 09:57:05 am »
Dit is een veel betere datum!!!

Wij zijn van de partij: Maggi & Patrick

groetjes
Maggi
Iemand Phragmipediums of Paphiopedilums teveel, geef een seintje. Alle Slipper Orchids welkom!

*

Offline WdG

• 124
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #13 Gepost op: juni 10, 2007, 05:10:56 pm »
Patrick,

voor ons is deze datum acc. Zijn ook bereid hand en spandiensten te verrichten.

Wim / jacqueline

(Geen onderwerp)
« Reactie #14 Gepost op: juni 10, 2007, 06:35:13 pm »
Laat ook nog even weten om welk uur we afspreken voor alles klaar te zetten!!

Is de verkoopserre dan ook open????

groetjes
Maggi