aankoop foto toestel

• 45 Reacties
  • 5011 Gelezen

aankoop foto toestel
« Gepost op: juli 07, 2007, 10:57:28 pm »
ben op zoek naar een toestel voor mijn orchideëen te fotograferen en daarnaast natuurlijk ook nog familie foto's.

Momenteel gebruik ik m'n gsm hiervoor maar de kwaliteit is echt niet om aan te zien. zelfs de kleuren zijn niet goed.

Dacht aan een Canon E0S 400D
Heb goede commentaren gelezen erover.
Enkel weet ik niet of ik nog extra lenzen moet aanschaffen of niet(zo ja welke).
BGE3? (wat dat ook mag zijn)

denk aan een van volgende:
ofwel:EOS-400D 18-55 - 10Mpix - Self cleaning sensor - 2,5" screen - 9pts AF + BGE3 + SD CARD 2GB

of EOS-400D 18-55 - 10Mpix - Self cleaning sensor - 2,5" screen - 9pts AF

of is deze al meer dan voldoende?
  EOS-400D Black Body - 10Mpix - Self cleaning sensor - 2,5" screen - 9pts AF + SD CARD 2GB  

PS: moet van mij niet echt canon zijn, als ik maar goed en eenvoudig mooie foto's kan maken. En zoals je uit dit bericht kan begrijpen weet ik dus niet veel van fotograferen.

(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: juli 08, 2007, 08:58:37 am »
Volgens mij is die laatste die je noemt alleen een body, dus zonder lens.
Dat werkt dus niet als je nog geen passende lenzen hebt.
Voor het fotograferen van orchideeën heb je geen spiegelreflexcamera als de Canon 400D nodig. Ook 10 Megapixel is beslist niet noodzakelijk om goede foto's te maken.
Wat je eigenlijk WEL moet hebben is een goede macro functie, bij voorkeur een supermacro functie.
Verder zou ik zelf een merk kiezen met een goed "fotoverleden", dus bijvoorbeeld Canon, Olympus of Nikon.
« Laatst bewerkt op: juli 08, 2007, 09:23:10 am door llinde »

(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: juli 08, 2007, 09:12:37 am »
ik heb mij ooit laten wijsmaken door mijn zus, die is meesterfotograaf, dat je een muntstukje van 1 cent scherp moet kunnen trekken, dan kan je zonder problemen ook van heel kortbij bloemen fotograferen.

maar van toestellen heb ik geen fluit verstand.

Joke.
T&T lid voor het leven.
wanted, dead or alive.

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #3 Gepost op: juli 08, 2007, 10:15:56 am »
Deze site is een van de beste om een keuze te maken. Je vindt daar alle merken en honderden reviews van gebruikers. Je weet dan al wat de sterke en zwakke punten zijn van een toestel.
Zelf heb ik ook mijn keuze daar gemaakt en dat is een Pentax istDl geworden met afzonderlijke macrolens.

Succes met je zoektocht  :wink:

(Geen onderwerp)
« Reactie #4 Gepost op: juli 08, 2007, 12:27:17 pm »
even weest gaan kijken naar die website.
Enkel ken ik zelfs geen * van dit allemaal.
heb ook eens gekeken naar lenzen, en dit is nog een groter ?
van macro lenzen bvb hebben ze daar ook ruime keuze in, sommige kosten zelfs 5 keer zoveel als de camera zelf.
En dat vind ik wel een beetje veel voor m'n orchideetjes te fotograferen.
kunnen jullie me een beetje meer op weg helpen met een model?(liefst wel canon, nikon of olympus).
Wil gerust geld uitgeven voor een toestel + lens(indien noodzakelijk) maar wel geen duizenden euros.(max 900€ of goedkoper)
Eentje die dus die prachtige foto's kan nemen van m'n orchideëen en toch niet extreem veel kost.

(Geen onderwerp)
« Reactie #5 Gepost op: juli 08, 2007, 12:44:19 pm »
heb ook goedkopere modellen gezien.
voldoen deze of moet ik voor een hoger model kiezen?

Canon Digital IXUS 850 IS - Digital camera - 7.1 Mpix - optical zoom: 3.8 x - supported memory: MMC, SD, SDHC

of zal de kwaliteit niet goed zijn voor orchideeen te fotograferen?

(Geen onderwerp)
« Reactie #6 Gepost op: juli 08, 2007, 01:34:41 pm »
Als je nu eens gaat googelen met zoektermen supermacro en digitale camera kom je van alles tegen http://www.google.nl/search?hl=nl&q=sup ... eken&meta=

Voor minder dan het bedrag wat je noemt, moet je zeker een geschikte camera kunnen vinden.

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #7 Gepost op: juli 08, 2007, 01:56:35 pm »
Ikzelf ken ook niet veel van fotograferen maar door de reviews te lezen kom je heel veel te weten en alle merken komen aan bod in alle prijsklassen.

Zie je het niet zitten om zelf wat op onderzoek te gaan dan kan je best naar een fotozaak gaan en je daar laten adviseren. Er zijn genoeg goede toestellen die niet duur zijn.

:wink:

(Geen onderwerp)
« Reactie #8 Gepost op: juli 10, 2007, 11:24:36 pm »
Dank je voor de tips.
Met die macro moest ik inderdaad goed uitkijken.
had bijna een G7 gekozen met meer mega pixels, maar die had dan niet een 0cm macro

Heb uiteindelijk voor de Powershot S5 IS gekozen.

Als hij binnen is laat ik jullie het resultaat wel eens zien.
Hoop dat tegen dan m'n gastrochlicus bloeit of m'n galeandra baueri.

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #9 Gepost op: juli 11, 2007, 10:20:15 am »
Meer megapixels heeft echt geen zin tenzij je op heel groot formaat wenst af te drukken.

Hier kan je veel reviews lezen over je camera.

Veel plezier ermee  :wink:

(Geen onderwerp)
« Reactie #10 Gepost op: juli 11, 2007, 10:34:25 pm »
Dank je granny.

Kort samengevat wat ik in de reviews vond:(dreview.com,cnet.com, kieskeurig.nl)
spreken lovend over de macro/super macro functie.
minder over zijn cover voor lens(maar dat wist ik al)
zelfs heb ik voor extra zeker te zijn over macro functies de extra close up lens bijbesteld + Canon Lens Adapter/Lens Hood.

Over de flash is het ook niet erg lovend maar kan nog altijd een extra speedlite flitser bijkopen moest het nodig zijn in normaal gebruik.(enkel op verdere afstand klagen ze erover)

Daarnaast kan je tot zogezegd 1600 ISO instellen maar is eigenlijk maar bruikbaar tot 200 ISO anders krijg je last van teveel noise. 400 ISO zou volgens 1 iemand ook nog doenbaar zijn als je foto 50% brengt. Wat me redelijk normaal lijkt voor de compact klasse?

Verder zijn er mensen die deze camera proberen te vergelijken met DSLR. Maar dat is een totaal andere categorie van prijzen natuurlijk(lenzen vooral).

Tip voor je aankopen:
heb 2 online stores gevonden in regio antwerpen waar je kan ophalen en ter plaatse betalen ook. Goedkoper dan pixmania zelfs.
- http://www.digicamshop.be
- http://www.bestmedia.be
bestmedia heeft blijkbaar niet veel op stok en geduld heb ik niet dus maar voor de iets duurdere digicamshop gekozen.
ging eerst rechtstreeks via techdata bestellen(distributeur), maar digicamshop is even duur ex btw. En daar krijg ik nog service.

Als slot allen bedankt voor jullie hulp in het zoeken naar m'n digitale camera. Heeft mij een hoop centjes(sorry eurotjes) bespaard want dacht eerst dat je hiervoor een DSLR echt noodzakelijk was met aangepaste lenzen.

*

Offline Granny

• 932
    • Bekijk profiel
(Geen onderwerp)
« Reactie #11 Gepost op: juli 12, 2007, 09:00:32 am »
Ik wens je veel plezier met je nieuwe aankoop en kijk uit naar je eerste foto's.

Mijn camera heb ik ook online besteld bij Pixmania, ook met volle tevredenheid, behalve dat ze nadien te veel reclame stuurden, maar dat is intussen opgelost.

:wink:

(Geen onderwerp)
« Reactie #12 Gepost op: juli 14, 2007, 01:15:09 pm »
eerste test met nieuw toestel op super macro functie
(zonder extra macro lens)

Encylea Fragrons, Jamaica
gisteren gekocht in de plantentuin. (De orchideeëntuin)

plant size: 16 cm
flower size: 2 à 3cm
http://upload9.postimage.org/275565/photo_hosting.html

Nu nog een beetje leren werken met het toestel en foto software.

*

Offline Phal

• 2283
    • Bekijk profiel
    • http://www.PnPOrchids.be
(Geen onderwerp)
« Reactie #13 Gepost op: juli 14, 2007, 08:10:52 pm »
Nu is er maar één boodschap! Experimenteren, veel experimenteren!

En hoe meer je op details gaat letten hoe beter het wordt!

Een belangrijk voorbeeld van digitale fotograffie is, dathet filmpje nooit lijkt op te geraken! Dus maak veel opnames, in dezelfde stand, met flits, zonder flits, met macrostand, met tele, enz.

Succes,

En laat ons vooral mee genieten!
Groetjes,
Patrick - Phal

(Geen onderwerp)
« Reactie #14 Gepost op: juli 17, 2007, 06:20:31 pm »
Nog even een tip:

Maak geen foto's met een raam op de achtergrond. De orchidee wordt dan veel te donker afgebeeld en de foto wordt er erg rommelig van. Beter is het om foto's te maken voor een egale donkere achtergrond, maar ook hiermee moet je veel uitproberen. Hoe meer je probeert hoe mooiere foto's je kunt maken.
Het uitzicht hierboven is daar beneden