Thailand, Brazilië of Venezuela 1

• 0 Reacties
  • 546 Gelezen

*

Offline admin

• 51
    • Bekijk profiel
Thailand, Brazilië of Venezuela 1
« Gepost op: september 06, 2006, 11:38:15 am »
 Geplaatst: Di Mei 23, 2006 10:29 pm    Onderwerp: Thailand, Brazilië of Venezuela  

--------------------------------------------------------------------------------

Ik zou heel graag een 'orchideeën' reis gaan maken naar Thailand, Brazilië of Venezuela. Met 3 of 4 'orchidioten' kwekerijen bezoeken, en als het even kan, de jungle in om daar misschien nog wat orchideeën in het wild te kunnen bekijken, en fotograferen.
Thailand ben ik al vaak geweest, maar daar raak je niet uitgekeken. En ook nog eens een erg prettig land!
Loopt er nog iemand rond met het idee naar één van bovenstaande landen te willen met de orchidee als eerste reden??
Ik ben benieuwd.

Peter Siffels
alias RickyNL

Geplaatst: Di Mei 23, 2006 11:07 pm    Onderwerp:    

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo Peter
Ik vind het een leuk idee,doe bijna al mijn vakantie`s in het teken van de orchideeën.alleen moet je er wel de tijd voor nemen ivm voorbereidingen ik zelf neem hier bijna een jaar voor.bv half december gaan we naar noord thailand,cambodja,en laos en alles met privegidsen.

Zelf vind ik Suriname erg interessant en weet daar goed de weg(12x geweest in 5jaar) en heb een groot huis tot me beschikking en weet de fijne plekjes (metershoge Encylia`s ,brassavola martiana enz enz)
We moeten kijken of er meer reactie`s komen en dan een keer afspreken en kijken wat er van over blijft.

Groeten
Frits
http://www.karels-online.nl

Geplaatst: Wo Mei 24, 2006 12:07 am    Onderwerp:    

Dat klinkt interessant!
Ik ben bang dat ik zelf te onervaren ben om helemaal zelf zo'n reis te voorbereiden.
Maar zou bijzonder graag meegaan als reisgenoot!!
Peter

Geplaatst: Wo Mei 24, 2006 5:14 am    Onderwerp:    

Jongens,

Ik hoor een ongelooflijk leuk belletje rinkelen.
Als je de reisverslagen naleest op de site, zal je in de Maleisië- en Malawireis lezen dat ik die zelf organiseerde en dan ook met een groepje liefhebbers deed. Ik droom ervan om iets dergelijks te doen naar Queensland en stelde eerder die vraag, doch kreeg geen reactie!
Nu heb ik zo'n verlangenlijstje van plaatsen waar ik wel heen zou willen.
- Queensland - Papua - Birma(Myanmar) - Viëtnam - Zuid China - Suriname - Peru - Brazilië - (eigenlijk overal in tropisch gebied, waar het politiek voldoende stabiel is, met een lichte voorkeur voor het oosten)

Het idee dat je zoiets minstens een jaar op voorhand start te plannen lijkt me logisch.

PS. Ik sta letterlijk op punt om Patrick op te pikken wij vertrekken voor 5 dagen naar de Vercors om daar orchideeën te zoeken, dus kom hier volgende week graag op terug!

Groetjes, ... van een alweer dromende liefhebber...

Groetjes, Patrick alias Phal

Geplaatst: Wo Mei 24, 2006 10:12 am    Onderwerp:    

hoe laat gaan we, ik heb me tandenbortel al ingepakt en m'n fototoestel natuurlijk.
Hoewel mijn voorkeur naar Afrika uitgaat. Maar daar ga ik in Nov al op orchideeen jacht.

plukk..

Geplaatst: Wo Mei 24, 2006 9:15 pm    Onderwerp:    

Hallo Dames en Heren
Ik geloof dat de animo er wel is nu onze zuiderburen nog en dan krijgen we groepskorting  
Peter je hoeft niet ervaren te wezen om iets te organiseren als je normaal kunt denken komen we een heel eind.
tevens denk ik dat je kennis van planten erg van belang is in de jungle dus!!!
nogmaals als we ervoor willen gaan dan moeten we dit doen.
land en tijd is nu nog niet belangrijk.

Groeten
Frits

Geplaatst: Do Mei 25, 2006 7:35 pm    Onderwerp:    

hei,
op de voordracht van die kweker van Peru, kon je voor 200 euro in een hotel blijven in Peru met twee personen en speciale excursies maken ivm orchideeën. dit is een actie en het geld dient voor de herstelling van de natuurlijke habitat van de phragpmepedilum bessae ( of zoiets) want die groeit daar in het wild blijkbaar. die man gaf volgende site door voor meer informatie; http://www.peruorchids.com of http://www.peruorchids.pe
grtjs Jo.

Geplaatst: Zo Mei 28, 2006 7:52 pm    Onderwerp:    

Hoi,

Ik word wel enorm in verleiding gebracht.
Indien er meer concrete reisplannen zijn zou ik graag op de hoogte gehouden worden.
(Ik heb trouwens een sterke voorkeur voor Zuid Amerika)

gerald

Geplaatst: Zo Mei 28, 2006 8:45 pm    Onderwerp:    

zucht....

Geplaatst: Zo Mei 28, 2006 10:33 pm    Onderwerp:    

Frits, je schat me wat te hoog in hoor, ben ik bang...ik mag dan misschien wel weten hoe een vanda en een cattleya er ongeveer uit zien...maar dan heb je het zo ongeveer wel gehad hoor.
Neemt niet weg dat ik nog steeds de jungle in wil. En dat zijn er meer...Belangstelling genoeg merk ik...
Het meest praktische en voor de hand liggend lijkt me een groepje orchidiooten van een redelijk beperkt aantal...anders moeten we overal bussen huren...schiet ook niet op. En las ook al in de reisverslagen van de Patrickken, die ik overigens met veel belangstelling heb gelezen, dat dat verreweg het beste 'werkt'. We zullen wel zien. Eens kijken wat hier nog voor reakties binnen komen, en dan daarna maar wat concreter worden, lijkt me.
Hoop niet in m'n eentje te moeten gaan....veel te saai....moet af en toe ook nog wat gelechen worden...
Oh wacht...Plukkk gaat in ieder geval met me mee...want hij staat al klaar met z'n ingepakte tandenborstel...!! Leuk!! Plukkk!!

Peter (alias: rickyNL....kan ik hier m'n nickname veranderen???)

Geplaatst: Ma Mei 29, 2006 3:44 pm    Onderwerp:    

Gedrag, Conventies, afspraken.

Leuk idee is misschien om alle pro's en contra's van groepreizen eens door te nemen.

Ik ben samen met Patrick net terug van een kort verblijf in de Vercors, louter en alleen maar om orchideeën te zoeken. Groep 32 personen !!!
Ooit trok ik dus naar Maleisië in een groepje van 8 en de verder reizen in groepjes van 4.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar 4 of veelvouden ervan, maar wel met mensen die goed weten waaraan ze zich moeten verwachten en wat we willen bereiken.

Denk eens na en zet overal ja of neen tegenover : Ik zet hier alvast naast hoe ik er over denk!
- Planten uit het wild verzamelen NEEN, kan niet mag niet, pricipieel tegen !!!
- Planten meebrengen NEEN, wie dat wel doet zorgt voor CITES-documenten !!!
- Puur natuurreis JA, NEEN, als ik een uitzonderlijk monument/gebouw/landmark passeer wil ik er wel beperkte aandacht aan schenken.
- Drugs of andere verboden producten NEEN, absoluut niet, je brengt er heel de groep mee in gevaar.
- Budgetreisvorm JA, maar wellicht niet op alle terrein.
- Gemengd man/vrouw gezelschap JA, maar bedenk dat dit extra aandacht vraagt. Ik denk bv aan sanitair, maar er is veel meer.
- Gemengd rassiaal gezelschap JA, kan perfect ik zie geen probleem.

Maar het gaat niet alleen over pro's en contra's er zijn conventies:
- Gezondheidszorg, iedereen zorgt voor de nodige vacinaties, ziek worden kan altijd, maar minimaal voorkomen is must.
- Respect voor elkaar, iedereen heeft zijn eigen gevoelige punten.
- Groepsgedrag ! Iedereen de kans geven planten te fotografferen, ieders veiligheid mee overwaken, geduld, taken, enz...

Ik moet wel een predicant lijken, maar ik heb ondervonden dat voor zo'n reis begint het erg belangrijk is elkaar toch een beetje te kennen en te begrijpen. Voorkomen is veel belangrijker dan genezen.

Geplaatst: Ma Mei 29, 2006 3:58 pm    Onderwerp:    

Reisdoel

Een ander punt is; waar willen we naar toe?
Tropen, subtropen, Oosten, Westen

Wellicht toch ook goed enkele zaken in ogenschouw te nemen:
Veiligheid : Bij het kiezen van het reisdoel in Afrika was dat destijds de doorslag gevende factor.
Continent : Momenteel liggen de prijzen voor vluchten gevoelig lager als we naar het westen vliegen. Dus Zuid- of midden Amerika.
Soorten-interesse : Ik ken iemand die enkel zo'n reis zou willen meemaken als hij in Pleuro-, Masdevalia-, en andere Lepanthessen hun gebied komt.

Persoonlijk heb ik nog veel op het verlangenlijstje:
- Australië : Queensland
- Diverse in Zuid-Oost Azië : Viëtnam, Zuid-China, Myanmar, Papua NG, Laos
- Diverse in Zuid- en Midden Amerika : Mexico, Belize, Panama, Suriname, Venezuela, Guyana's, Zuid-Brazilië
- Afrika : Madagascar, Mauritius, La Réunion
- Europa : (ik denk niet dat dit het doel van deze bedenkingen is...)

Geplaatst: Ma Mei 29, 2006 6:55 pm    Onderwerp:    

Grinnik,

We nemen een vrouwtjes en een mannetjes boom, heeft ieder zijn toilet.

Ik mag toch aannemen dat indien we de binnenlanden in gaan, we ons toch niet gaan druk maken over een toilet:)

Voor de rest, moet ieder zijn of haar geweten volgen.
Ik ga b.v. zeer zeker geen politie agentje spelen voor een ander en zou dat ook niet prettig vinden als ze dat bij mij zouden doen.

frits

Geplaatst: Ma Mei 29, 2006 9:07 pm    Onderwerp:    

Hallo aspirant vakantiegangers

het word al wat, met de stelling van patrick kan ik mij vinden.
nee peter ik heb vertrouwen in je in kweekkunst natuurlijk weet je vooral namen van catt en vanda hybride`s
maar je herkent wel een masdevalia en een brassia (belangrijk)
Ik zelf denk aan een groep van 3 a 4 personen (dames zijn welkom want die zijn taai in de jungle dus heren vergis uw niet!) noodzakelijk is het huren van een jeep of pickup als het maar 4x4 is.
het liefst een aluminium boot meenemen op het dak(is te huur)
en de nodige kampeerspullen zoals een klapschep voor het graven van een toilet ik merk dat het erg belangrijk is.

ik zelf vind kwekers leuk maar ben liever 2 weken in de jungle van uit een vaste basishotel of huis.
misschien binnenkort een samenkomst om te brainstormen?over wat of hoe
ik hoor het wel
Frits

Geplaatst: Ma Mei 29, 2006 10:43 pm    Onderwerp:    

Begrijp ik hier uit dat je mee wil Frits??
Ik neem aan dat de bestemming wel ieders goedkeuring nodig heeft, toch? Lijkt me wel een eerste vereiste. En even brainstormen lijkt me leuk! Koffie met gebak staat klaar guys!
Heel goed, die lijst van je, Patrick. Het niet meenemen van planten uit het wild lijkt me logisch, en wat betreft de drugs e.d. lijkt me ook wel duidelijk....je hebt echt geen idee wat dat voor ellende kan veroorzaken, heb al heel wat drama meegemaakt....ik vlieg al 18 jaar voor m'n werk...weet je nog?
(moet ik trouwens ook maar 's een einde aan gaan bouwen...veel te lang....zijn er nog leuke banen waar ik iets leuks met orchids kan doen???) Nou...en die toilet perikelen komen we ook wel uit, denk ik.
Trouwens, mijn voorkeursbestemmingen:
Venezuela, Brazilie, Costa Rica, Thailand, Laos, Vietnam, Z-China, Myanmar, N-India.(willekeurige volgorde)

Peet!

Geplaatst: Ma Mei 29, 2006 11:34 pm    Onderwerp:    

peter
natuurlijk wil ik mee!!!!!!en misschien jan s uit purmerend ook wel wie weet
je kent hem wel.

land maakt mij niet uit

groeten
Frits

Geplaatst: Ma Mei 29, 2006 11:54 pm    Onderwerp:    

Oh, ik ga Jan wel even mailen. Zie hem trouwens volgende week, dan gaan we op stap met z'n tweeën, als het goed is.(orchideeën jacht)
En heb een erg mooie C. mossiae semi alba in bloei staan, die hij ook wel zal willen zien.
Hou je op de hoogte!!

Peet

Geplaatst: Di Mei 30, 2006 12:35 pm    Onderwerp:    

Niets als positieve reacties dus, Frits, Peter, Karen,... dat kan een aardig lijstje worden.
Oerwoud prioriteit boven kwekers, of botanische tuinen, of andere bezienswaardigheden, klinkt goed!

Over dat niet op naam kunnen brengen van planten.
Laat me U daar even uit Uw leiden verlossen.
Mijn eerste reis maakte ik naar Java, ik wou en zou Phalaenopsissen zien. Ik vond veel, maar amper enkele Dendrobiums, Aerides odorata en Arundina graminifolia kon ik benoemen. Ook de planten die ik bij een kweker en in ene tuin vond (met naambordje) kende ik. Maar al de rest waren vraagtekens.
Later vergrote mijn kennis en wist ik beter aan wat ik me mocht verwachten.

Mijn conclussie. Maak een goede databank van planten die voorkomen op de plaats van bestemming, van bloeiperiode, enz. En wees ter plaatse blij dat je wat vindt. Meestal zijn het niet de mooie grote soorten die iedere liefhebber kent, maar de ééndagsbloeiers, de kleine pruts-orchideetjes (al vind ik dat geen prutsen) en de soorten die je hier nooit of te nimmer ziet. Immers alle andere soorten worden sowieso verzameld, geroofd of staan op onbereikbare plaatsen.

Dus brainstorm over eventuele plaats bepaling is erg belangrijk. Immers dat gaat een grote rol spelen in de verdere voorbereiding. Dat is vaak ook bepalend in de keuze van de periode.

Overigens over die periode van reizen is er mogelijk voor enkele onder ons nog een extra beperking. Ik werk op Electriciteitscentrales, die gaan in revisie als de electricteitsprijs laag is. En dan is er werk op de plank, dan is verlof een probleem. Vaak zijn het onze wintermaanden, die voor mij het best haalbaar zijn. Maar is dat het goede moment om ons reisdoel te bezoeken...? Wil ik maar zeggen, brainstorm is nodig om al die factoren eens op tafel te gooien.

Ik stel voor dat we alvast eerst een oproep doen om alle ernstig geinteresseerden zich te laten melden. Laten we dat afsluiten tegen einde juni, dan kunnen we aansluitend een bijeenkomst plannen.
Wat dacht je van bekendmaking naam en reisdroom in volgorde?

Geplaatst: Di Mei 30, 2006 12:53 pm    Onderwerp:    

Geïnteresseerd medereiziger : Patrick Mannens, Dokter Van Raesstraat 16, B-2660 Hoboken-Antwerpen

Geïnteresseerd reisdoel :
Persoonlijk heb ik nog veel op het verlangenlijstje:
- Oceanië : Australië-Queensland
- Diverse in Zuid-Oost Azië : Myanmar, Papua NG, Laos, Viëtnam, Zuid-China,
- Afrika : La Réunion, Madagascar, Mauritius
- Zuid- en Midden Amerika : Belize, Panama, Suriname, Venezuela, Guyana's, Zuid-Brazilië, Mexico

Minder geïnteresseerd reisdoel (Al is daar mogelijk ook heel wat moois te zien):
- Zuid-Oost Azië : Indonesië (Sumatra, Sulawezi), Noord Thailand, Filipijnen, Indië,
- Afrika : Tanzania, Kenia
- Zuid- en Midden Amerika : Guatemala, Honduras, Nicaragua, Costa Rica (was ik al), Peru, Caraîbische eilanden

Niet geïnteresseerd reisdoel :
- Politiek onstabiele zone's
___ Quasi heel centraal en West Afrika
___ Columbia, Bolivia, Haiti
- Vanuit natuurpunt armere, of m.i. minder interessante gebieden.
___ Noord Amerika, Canada, Europa, Noord Afrika, West en Centraal Australië, Nieuw zeeland en Tasmanië

Reisperiode :
Waarschijnlijk najaar 2007 of voorjaar 2008 lijkt me haalbaar.

Zo,
Nu is dit als voorbeeld denk ik een bruikbaar canvas om op gelijkaardige wijze Uw interesse of voorkeur kenbaar te maken.

Geplaatst: Wo Mei 31, 2006 3:34 am    Onderwerp:    

Geïnteresseerd medereiziger : Peter Siffels. J.C.Beetslaan 31, 2131 ag Hoofddorp NL

Vooral interesse in: Vanda en Vanda-achtigen, Cattleya en Cattleya-achtigen, Dendrobium, Coelogyne, Paphiopedilum, maar heb een brede belangstelling voor orchideeën in het algemeen, maar ook voor planten in het algemeen. En ook nog eens in dieren in het algemeen.

- Diverse in Zuid-Oost Azië : (Noord)Thailand, Myanmar,Laos, Viëtnam, Zuid-China,Borneo Papua NG
- Zuid- en Midden Amerika : Venezuela, Brazilie, Panama, Suriname, Guyana's, Mexico/Belize.

Minder geïnteresseerd reisdoel :
- Zuid- en Midden Amerika : Guatemala, Honduras, Nicaragua, Costa Rica, Colombia,Peru.
- Azie: Indonesie (niet stabiel), Maleisie

Niet geïnteresseerd reisdoel :
- Politiek onstabiele zone's

- Ga ik niet heen:
- Noord Amerika, Canada, Europa, Noord Afrika (niet interessant), West en Centraal Australië, Nieuw zeeland en Tasmanië
- heel Afrika: geen goede ervaringen mee.

Reisperiode :
najaar 2007 of voorjaar 2008

Geplaatst: Wo Mei 31, 2006 6:56 am    Onderwerp:    

Fffff vraagje.

2007/2008 is 1,5 / 2 jaar vanaf nu.

Bedoelen we hier niet 2006/2007?

Geplaatst: Wo Mei 31, 2006 9:23 am    Onderwerp:    

Karen meisje,

Ik bedoel wel degelijk 2007/2008 en veronderstel dat Peter dat ook doet.
Alvast dit, ik heb in 2006 al niet veel vakantie meer over: Januari Tenerife, Februari La Plagne, April Kreta en vorige week Vercors, dat is samen al vier weken verlof voorbij !!!

Tenslotte vraagt een goede voorbereiding veel tijd en werk. Ik geloof niet in ticket kopen en wegwezen.
Eerst ernstig geïnteresseerden vinden, dan gemeenschappelijke bestemming zoeken, vervolgens diverse boeken naslaan, databank van mogelijke soorten die er voorkomen, aanschrijven botanische tuinen, eventuele plaatselijke verenigingen, -kwekers, enz. Opvragen ervaringen van anderen op diverse forums, enz...

Maar aan je reactie te zien ben je ook geïnteresseerd om mee te gaan, dat lees ik graag.

Groetjes,

Geplaatst: Wo Mei 31, 2006 2:25 pm    Onderwerp:    

Grinnik,

2008, ik hoop dat ik dan niet al in een klooster zit:)

Ja, ik heb zeker belangstelling om mee te gaan, laat jullie nog wel even pruttelen, ik haak wel in als er concrete plannen gaan ontstaan.

(ga ik stiekem tussendoor wel naar Venuzuela:)

Geplaatst: Wo Mei 31, 2006 11:31 pm    Onderwerp:    

Ook ik wil mee
Frits Karels kerkstraat 11 Oostzaan 1511ea
liefst zuid en midden amerika .
guyana,brazilië,noord argentinië,suriname enz
in midden amerika alles behalve belize.

azië
alles is goed daar.
reistijd toch voorjaar 2007 of najaar 2007.
Ik hoop dat het niet te laat is voor onze aanstaande kloosterlinge  

zoals ik het nu bekijk zijn we met 4 a 5 personen is net een mooie groep.
zoals Patrick al schreef een evaluatie in juni en dan toch bij elkaar komen
op een plek die voor iedereen centraal ligt dus peter het gebak houden we tegoed,
het zal dan een wegresturant worden bij de grens denk ik.

groeten
Frits

Geplaatst: Di Jun 06, 2006 12:21 pm    Onderwerp:    

Frits,

Even een vraagje louter uit interesse. Waarom absoluut niet Belize? Ik was al eens bezig met een voorbereiding om naar Belize te trekken, maar liet dat idee schieten.
Wat is de reden dat je er niet naartoe wil? Slechte ervaring, negatieve feedback, reeds geweest, ... ?

Geplaatst: Di Jun 06, 2006 1:21 pm    Onderwerp:    

Beste Patrick
Inderdaad ik ben al eens in belize geweest,maar op het gebied van orchideeën niet interessant
en alles is verschrikkelijk duur voor de toerist 4 jaar terug een hotelkamer ongeveer €150 per
nacht eten ongeveer de helft pp.
meer info zal ik je geven op bijeenkomst voor de vakantie brainstorm

Groeten
Frits

Geplaatst: Di Jun 06, 2006 7:15 pm    Onderwerp:    

Geïnteresseerd medereiziger : Karen Drenth, Tobe 23, 4751 GA Oud Gastel

- Zuid- en Midden Amerika : Panama, Suriname, Venezuela, Guyana's, Noord-Brazilië
- Diverse in Zuid-Oost Azië : Myanmar, Papua NG, Laos, Viëtnam,
- Afrika : Madagascar, Mauritius

Minder geïnteresseerd reisdoel (Al is daar mogelijk ook heel wat moois te zien):
- Zuid-Oost Azië : Indonesië (Sumatra, Sulawezi), Noord Thailand, Filipijnen, Indië,
- Afrika : Tanzania, Kenia
- Zuid- en Midden Amerika : Guatemala, Honduras, Nicaragua, Peru, Caraîbische eilanden
- Oceanië : Australië-Queensland (Ga ik in september naar toe)

Reistijd voorjaar 2007 of najaar 2007 echter niet na half november (en ik kan niet aan iedere einde van de maand i.v.m. mijn werk)

Geplaatst: Wo Jun 14, 2006 8:52 am    Onderwerp:    

Heren,

Is het al bekend waar en wanneer we bij elkaar gaan komen?

(Anders gaan we nooit in de jungle geraken en moet ik als nog het klooster in:))

Geplaatst: Di Jun 20, 2006 6:36 pm    Onderwerp:    

OK, ik weet het de afspraak was voor het einde van juni aanmelden en dan een afspraak maken.
Maar omdat ik absoluut niet de indruk willen doen ontstaan, dat ik afhaak...
Nu al dit berichtje:

Blijkbaar hebben we 4 aangemelde geïnteresseerden; (Ricky)Peter, Frits, Karen en ikzelf . Ergens las ik dat Plukk zijn tandenborstel al ingepakt, die leek dus ook geïnteresseerd! Hopelijk melden er zich nog enkele.
Maar de afspraken maken begin juni wordt net even moeilijk, ik moet immers voor het werk er even onderuit. Ik vlieg naar Las Vegas voor een conferentie en aansluitend voor een cursus. Ik zal dan ook waarschijnlijk pas op de tweede week van juni in het land zijn. Wellicht kan ik daar wel wat post en forum volgen...

Voorlopige tussenstand qua geïnteresseerde gebieden:
Australië : ....Queensland + - (valt dus quasi zeker af)
Afrika :..........La réunion : + -..........Madagascar : + + -..........Mauritius : + + - (Afrikaanse keuze valt dus quasi zeker af)
Azië:..........Myanmar +++..........Laos +++..........Viëtnam +++..........Papua NG +++..........Zuid-China ++..........Borneo +..........Noord Thailand + - (Azië scoort net iets minder dan Zuid- en Midden Amerika...)
Zuid-Midden Amerika :..........Noord Argentinië +..........Venezuela +++..........Panama +++..........Suriname ++++..........Guyana's ++++..........Mexico ++..........Belize ++ -..........Brazilië ++++.......... (Drie bestemmingen scoren momenteel even veel.)

Mocht Plukk beslissen deel te nemen, of andere kandidaten zich nog melden, zouden ze hier scherprechter in kunnen spelen.
Anderzijds, bij deze wellicht al de oproep na te denken, wat uit deze drie de beste keuze zou kunnen zijn.
Ik denk aan veiligheid, gemakkelijk reizen, qua bereikbaarheid, huur materiaal, kennis, taal, beschikbaarheid van gegevens (boeken, via botanische tuinen, enz.)

Zo ik heb jullie hopelijk weer aan het denken gezet, ik pik dit terug op in week 28, of wellicht al in het weekend van 8/7.

Groetjes,

Geplaatst: Di Jun 20, 2006 7:26 pm    Onderwerp: prijs  

Heel goed samen alles gaan bekijken, maar er zijn waarschijnlijk nog mensen die zich afvragen kan ik dat wel met mijn budget?

Dus het hangt een beetje af van de prijs.

groetjes  

Geplaatst: Di Jun 20, 2006 8:57 pm    Onderwerp:    

Ja, ik wil niet vooruit lopen op wat we als groep gaan beslissen.

En reizen kost erg veel geld ! Daar is spijtig genoeg niets aan te veranderen.

Ik weet evenwel zeker, dat als we het aanpakken zoals ik eerder reizen deed, dat het budget redelijk binnen de perken kan blijven. Ik reisde steeds low-budget, sliep weinig in hotels die sterren achter hun naam hadden. Wel altijd veilig!

Wellicht moeten we in functie daarvan ook op zeker moment de 'inschrijf' mogelijkheid afsluiten. Ik bedoel hiermee het volgende. Eén maand een auto huren kost geld, als je dat kan delen door 4 wordt het weer betaalbaarder. Met drie weer duurder... Slapen doe je best in 2 persoonskamers. Zo overwaakt elke deelnemer zijn kamergenoot. Dat is veilig en drukt weer de prijs. Soms kan je opteren voor een minibusje, als je dan met 10 bent, lukt dat weer net niet...
Een moeilijk punt dus. Wellicht is het interessant vrijblijvend mee op de afspraak te zijn, en daar te beslissen in functie van wat de groep beslist. Trouwens de rest van de mensen die hun interesse getoond hebben, gaan niet sowieso mee. Mogelijk past het niet in iemands werkschema, budget of voelt hij/zij zich niet goed in de groep...? Bv. Die éne Belg (ik dus) tussen al die Hollanders. Als ze dan maar niet over voetbal beginnen!

Voorlopig is het aftoetsen wat kan en wie wil.
Groetjes,

Geplaatst: Di Jun 20, 2006 9:20 pm    Onderwerp: Versterking van de Belgen  

Mogelijke medereizigers: Maggi Stevelinck, Sinaaidorp 12, 9112 Sinaai-Waas en Patrick (nog ene) Thys

Afhankelijk van budget en bestemming.

Wij zien Suriname en Vietnam wel zitten.

Hopelijk nog enkele Belgen die wakker worden en mee willen.
groetjes

Geplaatst: Di Jun 20, 2006 9:56 pm    Onderwerp:    

Suriname vind ik geweldig, ben vorig jaar de marowijen rivier op gevaren.
Slapen deden we in een hangmat onder een rieten overkapping. Heel simpel, je leeft gewoon zoals de mensen daar leven.
Enorm veel orchideeen gespot, eigenlijk is het moeilijk om ze over het hoofd te zien. Daarbij komt dat de bevolking (oke, we blijven bakra's) heel vriendelijk is.
Als je goed je ogen en oren de kost geeft in Parimaribo dan is het dagelijks leven lang niet zo kostbaar als in " vakantie landen". ik heb heel goed gegeten voor € 3.50 pp en een kamer in een luxe hotel kost € 35,- voor een 2 persoonkamer.
Het enige nadeel is het vliegtuig, geen concurrentie en dan weten ze van prijzen vragen.

Geplaatst: Di Jun 20, 2006 10:07 pm    Onderwerp: Waar wachten we nog op!  

Als alleen het vliegtuig duur is dan moeten we dit in overweging nemen, of zijn er dan die niet mee willen?

Geplaatst: Di Jun 20, 2006 10:28 pm    Onderwerp:    

Voor wie alvast wil gaan watertanden!

http://www.abctravel.nl/list.php?pro_id ... d=7&lang=1

Geplaatst: Wo Jun 21, 2006 12:15 am    Onderwerp:    

Misschien een troost................
Binnenkort vliegen er 3 Nederlandse vliegtuig maatschappijen op Suriname!!

Peter

Geplaatst: Wo Jun 28, 2006 9:37 pm    Onderwerp:    

Is het dan nog te vroeg om daar al eens naar vluchtprijzen te informeren?

Welke zijn die 3 maatschappijen?

Kwestie van al een beetje te verlangen naar warme oorden.

groetjes

Geplaatst: Wo Jun 28, 2006 9:50 pm    Onderwerp:    

Hallo allemaal
Ik denk dat het nog te vroeg is om te informeren naar de prijzen maar hou rekening met €399 tot € 750 per persoon
afhankelijk van het seizoen.
de maatschapijen zijn arkefly,martinair,klm,surinam airways.
we moeten even geduld hebben met bij elkaar te komen maar het komt in orde
Groeten
Frits

Geplaatst: Wo Jun 28, 2006 10:52 pm    Onderwerp:    

Thanks Frits.
Surinam Airways ligt intussen alweer aan de ketting op Schiphol.
Voor een eventueel treffen: Is 'De Lucht' bij s'Hertogenbosch wat? Redelijk centraal dacht ik?
Kunnen we eens 'live' verder praten, om te beginnen.

Peter

Geplaatst: Wo Jun 28, 2006 11:48 pm    Onderwerp:    

Hallo peter en andere
Zo zie je maar net gemaakt en nu alweer financieel om zeep
de lucht is voor mij prima en we hebben daar de ruimte om te ouwe nelen
nu de datum en dan komt het voor mekaar
groeten
Frits

Geplaatst: Zo Jul 02, 2006 2:54 pm    Onderwerp:    

De Lucht, mag daar dan ook iets van adres bij??
Wij leven nog op de grond dus zouden het graag via die weg vinden!

groetjes
Maggi  

Geplaatst: Zo Jul 02, 2006 10:01 pm    Onderwerp:    

Hallo Dame
Ja sorry maar dat heb je met mensen die op en rond schiphol werken  .
wegrestaurant De Lucht is gelegen aan de A2 komende vanuit utrecht voor de afslag den bosch.
komende uit het diepere zuiden na afslag den bosch en met een tunnel kan je onder de weg doorlopen.
maar voordat het zo ver is volgt nog een betere routebeschrijving.
Groeten
Frits

Geplaatst: Di Jul 11, 2006 5:01 pm    Onderwerp:    

Wanneer gaat er een samenkomst plaatsvinden?

Het is zo stil over dit onderwerp, niet genoeg liefhebbers?

groetjes
Maggi

Geplaatst: Di Jul 11, 2006 8:49 pm    Onderwerp:    

We pakken de draad terug op !

OK, Voor mij kan veel! Ik bedoel qua tijd om af te spreken.
Ik heb quasi al mijn vakantie in het voorjaar gehad en werk dus heel de zomer door, in het weekend ben ik normaal vrij.

Plaats van afspraak... Vermits er voorlopig slechts één plaats is aangebracht denk ik dat we net zo goed die kunnen kiezen!

Ik stel voor alvast te mikken op zaterdagnamiddag 22 juli 13:00 in wegrestaurant De Lucht.
Andere ideeën?
Wel graag even iemand een goede wegbeschrijving opmaken...

Keuze : Suriname, Guyana, Brazilië
Tijdstip : najaar 2007 of voorjaar 2008
Geïnteresseerden : (Ricky)Peter, Frits, Karen, (Venusschoen)Maggi, Patrick en (Phal)ikzelf dus voorlopig zes personen.

Geplaatst: Di Jul 11, 2006 9:42 pm    Onderwerp:    

Deze datum komt mij erg slecht uit.....heb iets van 24 mensen over de vloer (het schijnt dat ze dan mijn verjaardag willen vieren)

Als het op een vrijdagavond of zondag zou kunnen ben ik van de partij.

Geplaatst: Di Jul 11, 2006 10:53 pm    Onderwerp:    

Beter voorstel,

Laten we allemaal onze mogelijke data naar voorschuiven.

Datum............Peter.......Frits......Karen.....Maggi....Patrick..(Phal)ikzelf..Plukk

21/7 19:00........ ok......... ok........ ok ........ No........ No........ ok........ ...
22/7 13:00........ No ....... ok ....... No ........ ok ........ ok ....... ok....... ...
23/7 13:00........ ok........ ok ........ ok ........ No........ No........ ok........ ...
28/7 19:00........ ok ........ ok ........ ok ........ No ...... No ....... ... ........ ...
29/7 13:00........ No ....... ok ........ ok ........ ok ....... ok ........ ok........ ok
30/7 13:00........ No ........ok ........ No ........ ... ........ ... ........ ok........ ...
04/8 19:00......... .?. ........ ok ........ No ........ No....... No ....... ........... ...
05/8 13:00......... .?. ......... ok........ No ........ ok ........ ok........ ok........ ...
06/8 13:00......... .?. ........ ok ........ No ......... ok........ ok........ ok........ ...

Deze tabel toont dus aan, dat we op korte tijd geen vergadering kunnen plannen, warop iedereen kan aanwezig zijn. Ik verwacht nieuwe feedback om een nieuwe tabel te starten !

Let op voor de niet vermelde lezers, die toch geïnteresseerd zijn, deze lijst is niet sluitend! Wie wil mag komen meeluisteren. Debateren is voor de ernstig geïnteresseerden. Maar ik kan me voorstellen, dat er mensen meelezen en afwachten voor ze reageren, die zijn dus welkom.[/b]

Laatst aangepast door Phal op Za Jul 15, 2006 3:18 pm, in totaal 10 keer bewerkt

Geplaatst: Wo Jul 12, 2006 9:49 pm    Onderwerp:    

Hallo Dames en Heren
Patrick je hebt een leuk schema opgesteld voor mij zijn alle data`s okee
en de locatie ook want dan moeten we allemaal reizen,(doen we allemaal een orchidee in ons haar voor zo ver aanwezig)

groeten
Frits

Geplaatst: Wo Jul 12, 2006 10:39 pm    Onderwerp:    

22/7, 29/7, 5/8 en 6/8 zijn voor Maggi en Patrick Ok
Vrijdagavond lukt niet is nogal ver en moet tot 18 u werken.

groetjes
Maggi

Geplaatst: Do Jul 13, 2006 10:52 pm    Onderwerp:    

ik zie dat het tijdschema al aardig ingevuld is.
29/7 is voor mij een mogelijkheid, daarna ga ik met vakantie.  
groet plukk..

Geplaatst: Vr Jul 14, 2006 6:11 pm    Onderwerp:    

Hoe krijgen dat jullie allemaal ingevuld in dat bericht van Patrick??????????????
Krijg dat niet voor elkaar hoor!!

Dus maar zo:

Datum............Peter.......Frits......Karen.....Maggi....Patrick..(Phal)ikzelf..Plukk

21/7 19:00........ ok ........ ok........ ok ........ ... ........ ... ........ ok........ ...
22/7 13:00........ NO ........ ok ........ No ........ ok ........ ok ........ ok........ ...
23/7 13:00........ ok ........ ok ........ ok ........ ... ........ ... ........ ok........ ...
28/7 19:00........ ok ........ ok ........ ... ........ No ........ No ........ ... ........ ...
29/7 13:00..... ..NO ........ ok ........ ... ........ ok ........ ok ........ ok........ ok
30/7 13:00........ NO ........ ok ........ ... ........ ... ........ ... ........ ok........ ...
04/8 19:00........ ... ........ ok ........ ... ........ No........ No ........ ........... ...
05/8 13:00........ ... ........ ok........ ... ........ ok ........ ok........ ok........ ...
06/8 13:00........ ... ........ ok ........ ... ........ ok........ ok........ ok........ ...

Na 30 /7 nog onbekend. Want heb ik mijn vluchtschema nog niet van. Dat krijg ik 21/7.
Ik zit eigenlijk altijd moeilijk i.v.m. mijn werk, maar zal toch wel een keer gaan lukken!!??

Peter

Geplaatst: Vr Jul 14, 2006 7:59 pm    Onderwerp:    

Voorlopig heb ik nog geen 'No' op 21/7 en 23/7, alle andere data is er wel iemand die niet kan!

Plukk, Maggi, Patrick, kunnen jullie eens bekijken of die data voor jullie haalbaar zijn.

Geplaatst: Vr Jul 14, 2006 9:19 pm    Onderwerp:    

heikes,

ik ben dat hier allemaal eens rustig aan't lezen geweest. amai, da kriebelt nogal zulle!
zou ik meekunnen louter uit interesse ( voorlopig toch) naar die samenkomst?
ik weet eigenlijk niet wat ik van zo'n reis moet voorstellen.
toen ik met Patrick mee naar Nederland ben geweest, naar zijn voordracht over Cambodja, heb ik veel opgestoken.
het moet gewoon prachtig zijn, zonder twijfel.

ik zal wel iets horen zekers?!  

grtjs Joke. ( nog een belgje)

Geplaatst: Vr Jul 14, 2006 9:21 pm    Onderwerp:    

nog een klein puntje; zitten daar veel spinnekoppen?  

Geplaatst: Vr Jul 14, 2006 9:30 pm    Onderwerp:    

Sorry, alleen de opgegeven data's nog vrij.

Dus 21/7 NO en 23/7 NO

groetjes

Maggi en Patrick

Geplaatst: Vr Jul 14, 2006 11:42 pm    Onderwerp:    

Hallo Joke
Natuurlijk zitten er spinnekopjes en slangen maar je zult ze haast niet zien en je hoeft ze ook niet allemaal te kussen.

Ik denk dat we meerdere keren bij elkaar komen voordat het zo ver is dus prik een datum het is maar een voorbeschouwing wie nu niet kan is jammer dan maar een paar maanden later erbij want we hebben nog tijd genoeg
en een ieder heeft email dus kontakt is zo gelegd
dit is mijn persoonlijke mening
Groeten
Frits

Geplaatst: Za Jul 15, 2006 11:36 am    Onderwerp:    

21/7 19:00........ ok ........ ok........ ok ........ ... ........ ... ........ ok........ ...
22/7 13:00........ NO ........ ok ........ No ........ ok ........ ok ........ ok........ ...
23/7 13:00........ ok ........ ok ........ ok ........ ... ........ ... ........ ok........ ...
28/7 19:00........ ok ........ ok ........ ok ........ No ........ No ........ ... ........ ...
29/7 13:00..... ..NO ........ ok ........ ok ........ ok ........ ok ........ ok........ ok
30/7 13:00........ NO ........ ok ........ NO ........ ... ........ ... ........ ok........ ...
04/8 19:00........ ... ........ ok ........ NO ........ No........ No ........ ........... ...
05/8 13:00........ ... ........ ok........ NO ........ ok ........ ok........ ok........ ...
06/8 13:00........ ... ........ ok ........ NO ........ ok........ ok........ ok........ ...

Hierbij ook mijn agenda.

(En Joke, ik heb daar geleerd dat spinnekoppen heel rap weg zijn als er een mens verschijnt, ze schijnen er bang voor te zijn:))

Geplaatst: Za Jul 15, 2006 3:13 pm    Onderwerp:    

Joke,

Louter uit interesse mee naar de bijeenkomst, is vanzelfsprekend geen probleem. Daaruit kan je conclussies trekken voor later, voor als je zelf eens iets wil in elkaar steken. Bovendien kan je er vragen kwijt en komen wellicht zaken ter sparke waar je zelf niet aan denkt. Iedereen is daar welkom voor mijn part. Als we wat verder zijn wordt het vanzelfsprekend een gesloten gezelschap!

Spinnekoppen en ander ongedierte. Het krioelt er van zaken die wij niet kennen, spinnenkoppen horen het minste van Uw zorgen te zijn. Maar schrik hoef je niet te hebben. Louter gezond verstand gebruiken! Anderzijds, hoop ik al jaren goede foto's te kunnen maken van slangen, ik zag er al enkele en die kropen steeds weg, zodra ik dicht genoeg bijkwam om een goede foto te kunnen maken! Zoals Karen stelt, ze zijn allemaal sneller weg, dan je denkt. Een musietennet, Deet tegen de muggen, lange pijpen aan broeken en shirts, goede hygiëne, elkaar helpen bekijken of we geen teken hebben, enz. Is belangrijk en een gezonde hoeveelheid schrik helpt daarbij. Bewust zijn van problemen die zich kunnen voordoen heet dat.
Graag een voorbeeld? Bilharzia, al van gehoord?
Een klein wormpje, wat in tropische stilstaande wateren frekwent voorkomt, vooral in rietvelden en vaak samen leeft met slakken. Je gaat zwemmen en mits afdrogen met een ruwe handdoek wrijf je het zo van je huid weg. Mits wat tegenslag, penetreert dat onooglijk kleine wormpje door je huid heen en zoekt het via je bloed zijn weg naar zijn favoriete plaats, urinewegen, nieren, dikke darm. Je kan er preventief niets tegen beginnen. Je kan het pas opsporen nadat je een 5-tal weken terug bent uit verdachtgebied. Dan kan je het bestrijden met een eenvoudige pillenkuur. ALs je het echter niet weet en het floreert in je darmen, nieren of andere ingewanden, kan het onherstelbare schade aanrichten!!!
5 Weken na mijn Malawi-reis ging ik naar het ropisch instituut in Antwerpen en vroeg ik een onderzoek. De dokter feliciteerde me, voor mijn alerte reactie. Na de Cambodia-reis, vond hij zo'n onderzoek helemaal niet nodig!
Ik heb daar meer schrik van dan van Spinnen... heb je hem door !

Kosten, Daar is al meer naar gepolst. In vorige reizen stelde ik steeds dat je met ±2.500,-€ moest rekenen, en steeds had ik ruim over en kon ik aar het einde van de reis de deelnemers hun deel terug geven! Alles hangt af van wat we doen, op welke wijze, en de levensduurte van het moment!
Ik surfde al eens naar ticketprijzen, voor het jaareinde van 2006 en het voorjaar 2007, gewoon om een vergelijk te maken.
Het jaareinde scoorde vanaf 800,00€ tot 1.200,00€, het voorjaar zat vlotjes rond de 1.500,00€. Tel daar de kosten voor het plaatselijke transport bij. bv. Eén autohuur, verzekering, verbruik, gedeeld door het aantal deelnemers. Of bootticket per persoon, enz. Ik ga er van uit dat dagelijks eten en slapen erg betaalbaar is. Ten minste, ik sliep in Costa Rica in guest houses nabij natuurparken. En at waar de lokale mensen aten. Alles reuze lekker en gezond! Maar zijn er die zelfde mogelijkheden op de bestemming? Wat is de levensduurte van de bestemming waarheen we trekken?

Bestemming: Er schoten er drie over, Guyana, Brazilië, Suriname. Persoonlijk voel ik veel voor het laatste.
Warm, weinig bergen, hoogste piek 1200m. Wellicht niet het orchideeënrijkste land! Mogelijk wel nog erg 'onontgonnen' en dus toch interessant! Taal, Nederlands en Engels en ... Papiamento. Het heeft charme een vreemde taal, maar ik stond ooit in Borneo, verloren, de weg kwijt en twee lokalen verstonden helemaal geen westerse taal... Grapig om op terug te blikken, maar op dat moment kom je wel niet verder!
Maar of dat de bestemming wordt, moeten we in groep beslissen! Mijn aller grootste voorkeur gaat naar Zuid-oost Azië. Maar daar waren we al uit, als je terugblikt in de briefwisseling merk je dat. Democratie heet dat.

Bijeenkomst : Ik verwacht een nieuw voorstel, een maak een nieuwe tabel. Want voorlopig waren Peter, Frits, Karen, Maggi, Patrick en ikzelf. De meest ge-engageerden, en blijkbaar passen de vooropgestelde data niet voor de hele groep.
Dus Peter gaat op vakantie.... wanneer ben je terug Peter? Wie heeft welke andere beperkingen waarmee we moeten rekenen? Graag wat algemene feedback. Ik stel voor op vrijdagavonden, zaterdagavonden of zondagnamiddagen te mikken. Zaterdagnamiddag is voor mij moeilijk! Vakantie heb ik deze zomer niet meer.

Groetjes,